Bilen er ved at være solgt og jeg nåede at gå kold i samlingen af maskinen. Blokken (en "D" blok, 1200 ccm m. store oliekanaler) er lige blevet flugtboret og krumtappen er nyslebet.
Data:
1679 ccm. 041 topstykker (U. revner). Stramme ventilfjedre. Porsche ventiljusterskruer. Alu stødstangsrør (org. VW). Kromoly stødstænger. 284 knast. Stor NY oliepumpe. Flerstiftet krumtap med modvægte afbalanceret med lettet 200mm svinghjul. Afvejede plejlstænger. 30 hk blæserhus. Vekselstrøms-generator. 2 stk. Weber 40 IDF med tragte og vaskbare K&N filtre. Hide-away-exhaust. Extern køler (med termostat). Senest monteret med elektronisk strømfordeler fra T2, men 009'er haves. Krumtaphusventilation. No crome! No heat!
N
Data:
1679 ccm. 041 topstykker (U. revner). Stramme ventilfjedre. Porsche ventiljusterskruer. Alu stødstangsrør (org. VW). Kromoly stødstænger. 284 knast. Stor NY oliepumpe. Flerstiftet krumtap med modvægte afbalanceret med lettet 200mm svinghjul. Afvejede plejlstænger. 30 hk blæserhus. Vekselstrøms-generator. 2 stk. Weber 40 IDF med tragte og vaskbare K&N filtre. Hide-away-exhaust. Extern køler (med termostat). Senest monteret med elektronisk strømfordeler fra T2, men 009'er haves. Krumtaphusventilation. No crome! No heat!
N