Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fremmede motorer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ikke så meget snak, bare kom igang
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Mere snak
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Buggy-mikael Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Frank
Og velkommen tilbage, er det din den "gamle" som du omtalte engang.
Buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nej hvis du tæller efter, vil du se den er seksbenet
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[size=24:0616f577af] [/size:0616f577af]RESPEKT

[size=12:0616f577af] [/size:0616f577af] Det er sateme lækkert... der er fuldt hus i motorrummet - klappen ser også ud til at være fikset lidt.... pladsproblemer???? :wink:
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jo lige lidt. Bagklappen har en kæmpebule. Men det sværeste var faktisk at flytte gearkassen 50mm. frem. Derved kunne jeg holde mig indenfor det originale motorrum i længden. Altså beslaget til bagklaplåsen sidder hvor det plejer.
Pladen over udstødningen er 140mm. bredere, motorrummet er bredere. Prøv at lægge mærke til at knækket hvor bagskærmene bliver lodrette til sidst sidder.
4cm. skærme og så 120mm. i midten af kofangeren. Jo det tog lidt tid. Og 70k
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Buggy-mikael Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ok Frank
Mente bare du snakkede om du engang havde leget lidt med en seksbenet i en boble.
Buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nå okey, Mikael, jo det er billeder af min
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det ser kanon godt ud, Frank. Respekt. Det er en fryd for øjet. Jeg kan næsten høre motoren brøle bare ved at se billederne:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja der findes ikke bedre lyd. Hold kæft det spiller
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvor meget yder sådan en fætter???
(permalink) Buggy-mikael Member
Skrev for 20 years siden | | | |
He he mente det nok, er ellers pænt arbejde der er osse gået lidt mere end en lørdag efter middag med det og $$$$ i massevis al respekt for projektet.
Buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
(permalink) Duus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det ser fandme vildt ud!
Hvordan kørte den egentligt med al den vægt bagi? (jeg kan godt regne ud den var hurtig...)

Duus
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Den kørte ikke godt, motoren var for tung. Det værste jeg oplevede engang var på en vej med to stejle bakker hurtigt efter hinanden med 200 km/t, var ligesom motoren ville forsætte ligeud i luften mens bilen kørte ned ad bakken.
Vi målte den engang, men da havde kun kørt 40km. Der slap vi ved 6000 omdr. Der viste den 200 HK.
Den kom aldrig til at køre godt. Den havde et hul i effektkurven på 40 HK ved 3500 omdr. fordi Porschemotoren kun kan køre med den originale lydpotte eller 2 stingers. Det havde jeg ikke plads til og jeg har prøvet den med stingers, H
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Devils Speedshop Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er sku dejligt at se nogle speciele projekter.. Rigtig flot stykke håndværk.. jeg ved selv hvordan det er at smide en 6 benet i, det er jo dog i en bus hvor der en del mere plads, så all respekt for du har fået knoklet sådan et svin i.

Men som du selv siger så er den temelig tung specielt hvis man også har porsche 915 gearkasse på.. Men den passer perfekt i en bus kanon lækker bundtræk også ligger den bare kanon på vejen..

Christian
-------------------------------------------
Christian Ulberg
http://www.Teamangoraracing.dk
AngoraRacing@gmail.com Tlf: 21291280
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Sammenlignet med en stor type4 motor har den altså ingen bundtræk
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BRB Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg må indrømme at det bringer minder frem :cry: Jeg kan huske fornemmelsen af savl i mundvigen da jeg så den første gang til bug stop skagen jeg tror det var i 92, jeg ved at jeg har en masse billeder af den jeg må ind og lede,kan det ikke passe at den var 2 farvet med en staffering igennem. Samme år var der også en svensker i en turbolooker med en 3liters i .
mvh
Bjarne
(permalink) Devils Speedshop Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er ikke sikkert at din motor havde særlig godt bundtræk.. Men den jeg har i Pick-up'en synes jeg nu at der er rigtigt godt bundtræk i, jeg klager ihvertfald ikke. når moment kurven starter med 225 NM ved 1775 Omdr.. og topper med 298,4 NM ved 4212 Omdr..

VWenlig Hilsen

Christian
-------------------------------------------
Christian Ulberg
http://www.Teamangoraracing.dk
AngoraRacing@gmail.com Tlf: 21291280
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jo Brodersen, det var den.
Og Maskinaben, er din ikke ikke 3,2L ? i så fald kan jeg godt følge dig. Men hvis slagvolumen er den samme vil en 4 cyl. næsten fra naturen være mere bundstærk. Men den 6cyl. lyd og blødere natur er alle pengene værd (næsten)
Nå men skidt med det. Det er et overstået kapitel for mit vedkommende.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Devils Speedshop Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nej det er dog kun en 3.0 liter motor...

Christian
-------------------------------------------
Christian Ulberg
http://www.Teamangoraracing.dk
AngoraRacing@gmail.com Tlf: 21291280

Reply

You must log in to post.