Hjælp uden attest er din bil ubru
Som i nok har læst er jeg blevet bedt om at fremskaffe en afgiftsattest på min buggy.Men problemet er at der blev betalt afgift af bilen i 1975.
Afgiften blev betalt i korsør,men de kan ikke finde nogle attest.
Jeg har så snakket med statens bilinspektion,de siger at så er bilen ugyldig og jeg skal BETALE NY AFGIFT af min buggy......... 8O 8O 8O
Hva har de gang i................... :cry: :cry: :cry: :cry:
Mit råd til alle buggy og kitcar ejer.Ring til jeres lokale told puscher og be om jeres afgiftsattest.Det ku være dig næste gang,der skal betale ny afgift.
Men de slipper ikke så let.Hvis de heller ikke kan finde min attest på rigsarkivet,går jeg sgu til Ekstra bladet,det kan ikke være rigtig.....
Ekstra Bladet eller ej, T&S har fat i den lange ende af den sag. Bevisbyrden ligger hos dig, desværre. Selvfølgelig føler du dig dårligt behandlet fordi du (formodenligt) har rent mel i posen og VED at bilen er afgiftbehandlet tidligere. Jeg har været igennem lidt af det samme med en type 3 Notchback for mange år siden. Som udgangspunkt skal DU bevise at bilen har været indregistreret i DK på et tidspunkt og dette kan gøres vha flere muligheder 1) reg. attest, 2) Henvise til sidste anvente reg. nr. 3) fremskaffe evt fakturaer eller ligende fra personen/firmaet der fik bilen toldbehandlet og hvorfra det fremgår at der er betalt afgift på bilen med korrekt stelnr.
I centralmotorregisteret gemmes reg.attester under reg. nr og hvis du har det kan de temmlig sikkert finde frem til en reg.attest. Løsning nr 3 er nok den mest tvivlsomme, men kan lade sig gør hvis man møder lidt velmenede T&S medarbejdere og så lade være med at true dem med Ekstra Bladet hvis de ikke gør som du siger..... Det hele er lidt mere besværlig når det er en Buggy/ombygget bil fordi eks importøren ikke kan hjælpe med at indentificere bilen som en "dansk" bil. Det var netop importøren der hjalp mig med Notchbacken.
T&S har jo været udsat for temmlig mange og udspekulerede forsøg på at omgås betaling af afgift, så derfor ser de næsten altid med stor skepsis på sager som din.
Se det som en udfordring og ikke et problem, det hjælper dig nemlig til at tænke klart og kreativt (ikke noget med snyd 8) )
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
Hej
Som Rolf siger er det nok central registeret for motor køretøjer du skal ha fat i, de har sandsynlig vis en kopi af din reg.attest,det tager tid og de skal nok også ha andre oplysninger,ring og ta en snak med dem , de er faktisk meget hjælpsomme og ganske flinke,og som rolf skriver skal du nok ikke true dem ,jeg har fået hjælp af dem, men det tog tid,det var ingen buggy,en alm personbil,prøv det :?
Det er da i hvert fald absolut ikke umormalt at der skal fremvises reg. attest. Det der forvirrer mig lidt er at Cors skriver afgifts attest.. Henviser I til det samme?
-------------------------------------------
~Mette
mette, næææ kan være du har ret ??i gamle dage stod der nederst på reg.attesten hvis der var betalt ny afgift?? kan da godt være det slet ikke er det samme vi snakker om ????
Hej Mette.
Nederest på reg. attest står der en rubrik der hedder :tolddokument.
I den rubrik står der afgiftsattest,det er den han efterlyser.
Hvad bilen er godkendt med eks. motor-skivebremser-o.s.v
Cors
oki , nu har jeg læst dit første indlæg, som jeg forstår er der problemer ang. din motor og ikke at det er en buggy , er det rigtigt ?? på din reg.attest må der jo stå at den er ombygget ?? så er det vel kun motor størrelsen der er problemet , er dette korrekt??
cors
ja nu har jeg kigget på de parpire jeg har til biler ca. halvdelen af dem står der afgiftsattest og de andre står der certifikat,jeg håber ikke jeg skal skaffe noget på dem det står afgiftsattest på ??og jeg kan da heller ikke se det skulle være dit problem , når du nu har reg.attest?? det er vel derfor man har en sådan
hey otto......
hvad hedder din nye ven så...... det skulle vel aldrig være villy E rasmussen........??
først syntes jeg da osse at det er lidt underligt at man gider at køre til syn med lygter der ikke er justeret og et blinklys der galobper derud af pga at du kun har 5w i foran......
og du har vel sikkert ikke haft justeret lygter after et lygte-apperrat...... så ville du tydeligt kunne se at det passede af H-til....
når der nu har været en hældning på 5mm, skyltes det jo sikkert at den flade hvor man boldter lygten fast ikke er helt lige......
det er jo nogle af de ting de tjekker med 100% garnti...... hvorfor så trille der ud når det ikke engang er iorden......
(bare min mening) men okay......!!
nå men det kan da ikke være så slemt som du får det til at lyde.....
når man læser forløbet af din "herlige" dag hos sbi (i herfølge) lyder det som om at det er kværnen der skaber alt balladen på bilen......
altsår...... der er jo betalt afgift på bilen... det er der jo ingen tvivl om... det henviser din reg-atest jo til.....!
men det er jo på en måde klart at synsmanden får grå hår, når du står og fabler om at det er en 1600cc med bedre kabs og han kun kan tænke på at den bil her fra 1964 og ikke er født med sådanne en kværn....
så han gør vel bare sin pligt (om så det er surt for dig eller ej) han vil jo "bare" have dokomentation for den forlægger efekt forøgelse der i dette tilfælde er.......
det har han vel sin gode ret til.....
(ikke for at lyde som et dumt svin)......
jeg tror hvis jeg var dig ville jeg prøve at smide en 1200cc i....
bestille en tid nede hos volvo i køge.....
og så forklar ham dernede (når han spørger efter den) at de ikke kan finde papirne hos T&S .....
og så sig til ham at du ikke aner hvad fannen at der skulle være problemet ved denne herlige 1200cc standart vw kværn....(det var jo ikke dig der var nede med den men lillemor)
for den køre jo skide godt og det har den sku gjort siden du købte bilen fra mange år siden.....
men lad være med at forklar ham at du har snakket med sib om det.......
jeg tør næsten at væde på at han siger at han heller ikke kan se problemet og giver dig stemplet......(altsår hvis resten af bilen bare spiller)
for dernede er de sku meneskelige......
det er de ikke ude i herfølge...... og jeg hade jo advaret dig om det....
mvh leo-pol
yes sir leo-pol.....herfølge sbi er fanme nogle narrøve!!! du skal fanme være heldig hvis du bare skal have synet en t1!!! de er PISSE emsige
arre hendrixxx..............
jeg har faktisk været til syn med 2 buggy`s i herfølge som kom igennem med kun 1 bemærkning på papiret hver......
den ene var min den sorte fra nogle år siden.....
men det tog osse over en time for en omstildning.....
det var ham her villy der var problemet....
der var lige pludselig ikke det eneste der var iorden selv om at det kun lige var et par bakateller som jeg lige skulle ud og vise.....
han begyndte at måle skærme og han mente at forruden var lavet af en gammel rude fra et drivhus..... og så var der lige de andre 100 ting han kunne finde som var fulstændigt latterligt.....
men det endte med at ud af alle de 100 ting at han kun skrev "blinklygte fave ukorrekt"
når ja.... men det var jo så osse iorden efter som at det ene glas er lidt mer orangese lysende en det andet.....
men han skulle aligehvellet lige gøre sig opmærksom til sidst da han hade printet papiret ud med den ene fejl på.....
så sagde han.....: kan du selv finde ud af at køre lordtet ned fra liften.....
ja sagde jeg, og kravlede ned i bilen.....
så lænede han sig meget provokernde ind over bilen og mig og sagde diskret til mig (så ingen af de andre kunne høre det)......
jeg syntes at du skulle se at få brunget denne lordte bil i lovlig stand i stedet for at bruge alle dine lommepenge på alt det lordt der sidder omme bag i... og han pegede på anlæget der fyldte hele bagsædet....
jamen det har jeg skam osse papir på at den er sagde jeg og viftede med synsreporten som han lige hade kastede i skødet på mig.....
fok et blik jeg fik......
han kørte porten op og jeg startede den gamle 1300cc op.....
jokkede gas-pedalen meget provokernde i bund og slap koblingen med et smæld så bagdækne hylede på liften og forhjulened faktisk slet ikke rørte liften på vej ned.......
jeg tror ik at han nogle siden ville have mig eller min bil ind igen efter det blik han sendte mig fra porten da jeg stoppede ude ved vejen som ligger op til synshallen.......
jeg har aldrig været derude siden indtil i sommers da jeg skulle til omstildning med en af mine kammersjukkers svenske buggy......
der var så bugget så der var ingen vej uden om.....
jeg hade været i rødover med den, men der var lige nogle opkortnings papir der skulle vises frem.....
det var heldigvis ikke villy jeg hade med at gøre denne gang....
men han var skam lige henne og kigge engang uden at sige noget......
men da den ellers noget stoldte synsmand som der skulle syne bilen opdaget, at alle de A4 papir som jeg gav ham stod på tyst blev han næsten helt bleg..... så han stammede bare en del i mens han sagde ja....ja ...... ja..... hm.......ja...hm..... mens han bladrede lidt frem og tilbage...........
og så spurgte han om det så var lavet efter de papir......
ja sagde jeg... det skulle det da gerne være....
han stak hovedet ind under bilen i 1sek..... ja stønnede han..... det ser sku helt rigtigt ud...... når-ja tænkte jeg bare og grinede.....
ingen problemer der...... men jeg gider sku ikke derud frem over...
jeg holder mig til volvo i køge frem over med periodisk og så må jeg jo bare tage et andet sted med nysyn efter som at de kun har periodist på volvo.....
jeg tror at jeg vælger roskilde efter som at jeg arbejder lige ved siden af og vi har en vis kontakt til dem i hverdagen......
mvh leo-pol
[quote:952a46e7a6="cors"]Hej Mette.
Nederest på reg. attest står der en rubrik der hedder :tolddokument.
I den rubrik står der afgiftsattest,det er den han efterlyser.
Hvad bilen er godkendt med eks. motor-skivebremser-o.s.v[/quote:952a46e7a6]
Undskyld, men jeg skal altså lige have det skåret ud i pap... Din reg. attest henviser til en anden attest (afgifts attest) og det er den anden attest synsmanden efterlyser?
-------------------------------------------
~Mette
[quote:eb6093e05c="Mette"][quote:eb6093e05c="cors"]Hej Mette.
Nederest på reg. attest står der en rubrik der hedder :tolddokument.
I den rubrik står der afgiftsattest,det er den han efterlyser.
Hvad bilen er godkendt med eks. motor-skivebremser-o.s.v[/quote:eb6093e05c]
Undskyld, men jeg skal altså lige have det skåret ud i pap... Din reg. attest henviser til en anden attest (afgifts attest) og det er den anden attest synsmanden efterlyser?[/quote:eb6093e05c]
ja mette.....
nu er du ved at være der......
hvis jeg har forstået det som otto skriver er det jo fordi at der ikke sidder den originale motor størelse i bilen.....
så synsmanden forlanger dokomention på at der nu osse er betalt afgift af den forøgelse fra 1200cc til 1600cc.......
og det skulle jo gerne stå på den sidste attest som er blevet lavet hos T&$ på bilen....
nede i højre hjørne på registerings-att under TOLDDATO står der jo den dato hvor bilen sidst har haft noget med T&$ at gøre.....
ved siden af er der en rubrik der hedder TOLDSTED.... der er et nr på det toldsted som har haft med den at gøre.....
man kan kontakte sit lokale T&$ og få oplyst hvor dette told-nr er.....eller hvor det er blevet flyttet hen da der er en del toldsteder der er blevet slådet sammen......
det med den rubrik der hedde TOLDDOKUMENT er vist bare at hvis det er en standart bil vil der stå "CERTIFIKAT" efter som at det er en bil hvor der forelægger en typegodkendelse på.....
når det er en buggy, som jo er ombygget og har været nede og blive godkent og forbi T&$ med afgift....... vil der så stå "AFGIFTSATTEST"...
om det så er fordi at striserne skal kunne se at det er en bil med konstruktive ændringer at de har med at gøre ved jeg ikke...........!!
mvh leo-pol
Checkede lige min egen reg attest under morgenmaden- alt er sivet ind nu.. jeg forstår.
Tak for forklaringen.
-------------------------------------------
~Mette
å`jeg ber...... det var skam så lidt....!!! :D :wink:
mvh leo-polle-å....