Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tips og tricks til 1500 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jesper Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Vinterprojectet er renovering af en std. 1500 motor. Er der noget man skal / skal ikke gøre i den forbindelse? Gode råd og erfaringer søges! Er der noget man kan forbedre eller skal den bare laves helt standart
Kan man f.eks. bruge et 1600 cyl. sæt uden at ændre karburator? Den skal køre med std. karburator, udstødning og tænding.

Jesper.
-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja et 1600cylsæt passer fint hvis 1500cylinder/stemplerne er smadret..

Du skal nok have en anelse større hoveddyse i karburatoren..

husk nyt pakningssæt/stødstangsrør

Evt kan du konvertere den til et nyere blæserhus med oliekøleren flyttet ud i "hundehuset", -ingen optisk forandring og en væsentlig forbedring..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707

Reply

You must log in to post.