Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Brændt cut off valve

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej
Jeg er lige kørt i stå - bilen døde totalt.
Det røg fra min kaburator - nærmere fra cut off valven der sidder på kaburatoren. Også tændingslåsen er brændt lidt - eller nærmere ledningerne bag på den.
Inden den døde helt var den begyndt at hakke ind imellem - som om den mistede en tænding nu og her.
Hvad kan være årsagen?
Nogen der har prøvet noget der ligner?

matias
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ka det være en kortslutning et sted - eller er det bare cut off valven...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ejj - er der ikke nogen der har nogle ideer - skulle gerne ha den ud og køre imorgen.
Tændingslåsen har sat sig fast så jeg ikke kan dreje nøglen - det må jeg skille ad og se hvad det er - men er det normalt at det kan blive så varmt at ledningerne er smeltet en smulle bagpå tændingslåsen ?
Jeg er ikke så hård til det med strøm og vil høre om i har gode forslag til hvordan jeg begynder en fejlfinding
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jamen så er der vel ikke andet at gøre end at begynde at skifte de brændte dele og så håbe de nye ikke også brænder af ?
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
er din bil 12V eller 6 V ?
er din cut off ventil 12V eller 6V?
hvis motoren tidligere har været 6V og ventilen stadig er det...og du nu kører med 12V.
prøv at ohme på stikket til ventilen om det er den der er kortsluttet

og nej det er ikke nomalt at dine ledn. til tændingslåsen skal blive varme...
(permalink) Matias Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej -
det er mig der har lavet indlægget som gæst.
tak for hjælpen - min cut off valve var en 6 volt og bilen er 12 volt
den er nu skiftet og er ved at rode med resten - giver besked hvis det var årsagen til bilens sammenbrud.

matias
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu har du jo også et indlæg om at din motor hakker.
Jeg har undladt at svare her, fordi jeg ikke vidste hvad en "cut off valve" det var. Jeg troede det var noget man brugte på en turbomotor.
Efter at du så har skiftet din forkerte tomgangs-ventil, eller hvad den hedder, har du så set efter om din tændspole ikke også er 6volt. Det tåler platinerne nemlig ikke. Men det kan godt køre nogle dage før de er brændt op.
Hvis dine platiner er købt hos KB eller et andet sted hvor du ikke har fået Bosch, kan du godt glemme det. Alt andet end Bosch, med den mørkebrune bakalit klods, kan ikke tåle at køre på en luftkølet.
Hvis glideklodsen er sort eller hvidt nylon så slides den i løbet af 14 dage og lukker så ikke platinerne op mere.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.