Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mystisk problem...hjælp

Tags:
No tags yet.

(permalink) Matias Member
Skrev for 20 years siden | | | |
min boble er begyndt at opfører sig mystisk.
Den kører perfekt i tomgang men kommer med nogle mærkelige hak når jeg jeg begynder at køre. Det er ikke kun under selve accelerationen - men mere som om der er klumper i benzinen - der kommer ligesom "huller" i tændingerne men slipper jeg gassen går den fint igen.
Jeg har skiftet kaburator uden det har hjulpet - det var stadig det samme.
Derfor må det næsten være noget med tændingssytemet ik ? Men hvad ?
Kan jo prøve at skifte det hele men ville hører om der var nogle der kendte problemmet og kunne sige feks. platiner - der er skide koldt i garagen så ville godt undgå at sidde og rode der hele dagen...

Motoren er en helt standard 1200

matias
(permalink) 54bugholm Member
Skrev for 20 years siden | | | |
bruger du karburatorsprit
(permalink) Matias Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja ,ja - masser af karburatorsprit
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg er ikke motorekspert, men jeg prøver lige med følgende:

- Er tænding, karburator og ventiler stillet som de skal? Det er tit det første folk spørger om inden de hjælper og det er der en grund til...
Standardindstilling på det hele og så fejlfinding derfra.

- Er strømfordeleren ren og hel, er fladerne på platinerne uden grater, er kablerne til tændrørene hele, er tændrørshætterne OK? Har du prøvet med en ny kondensator og nye tændrør?

- Den karburator du har sat på, er den indstillet ordentligt til motoren? De rigtige dyser, den rigtige mængde benzin fra accelarationspumpen, nye pakninger og membraner osv?

Det er svært at sige noget konkret over nettet, men hvis ovenstående er iorden er det nemmere at komme videre.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Matias

Jeg kan se du er fra skagen!
Hvis du en dag kommer forbi Frederikshavn så kan du lige give mig et ring, jeg har nemlig en strømfordeler du kan låne(komplet), og derved prøve om den så virker (Jeg har selv kørt med den og ved den virker... vacuum avancering!)

Du ringer bare hvis du vil låne den!

Hvad med tændrørene er de i orden ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Matias Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Fedt Rasser - jeg er temlig tit i Frederikshavn - stort set dagligt - kæresten bor der ....så måske har du set mig - en rød 1200 fra 74 daily driver.
Jeg ringer hvis det blir aktuelt med den strømfordeler.

matias
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
Kunne det være tilstoppet benzintilførsel: tank, tankstuds, det langsgående benzinrør, slanger, evt. ekstrafiltre..?

I sommers kunne min oval kun hoppe derudaf hvis jeg kørte over 60 km/t, kørte jeg langsommere var der ingen problemer..

En mindre renovering af benzinhanen i bunden af tanken løste problemet..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707

Reply

You must log in to post.