Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1600 cylindersæt på 1200 motor?

Tags:
No tags yet.

(permalink) jeepster Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har en '85 mexico käfer med standard motor. Kan jeg montere et 1600/1641 ccm cylindersæt på den og bruge standard 1200/1300 toppe eller skal jeg have fat i 1600 toppe?
-------------------------------------------
Reservedele til Jeep og Chrysler
http://www.jeepster.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det kan du godt, - hvis du lige husker at skifte krumtap og plejlstænger ved samme lejlighed. Toppene skal osse fræses for større boring.
Resultat : Masser af bundtræk, og ingen omdr. 3500 og slut.
t.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Man kunne vel godt tilpasse cyl. til den kortere slaglængde. Men du løber nok ind i at krydspinden er 20mm. på en 1200 og 22 på en 13-1600.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
[quote:c9a2301ebb="Frank_Andersen"]Man kunne vel godt tilpasse cyl. til den kortere slaglængde. Men du løber nok ind i at krydspinden er 20mm. på en 1200 og 22 på en 13-1600.[/quote:c9a2301ebb]
Det er rigtigt.
Det har jeg faktisk gjort engang, og så lavet bøsningen større i plejlstangen. Men for hevlede da en masse arbejde.
Og den kom aldrig rigtig til at gå som vi havde forventet.

Så er det nu nemmere at pusle lidt med den std og få den til at trække noget mer´
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) jeepster Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tak for de hurtige svar. Jeg slår tanken ud af hovedet igen. Det lyder til, at det er indviklet end antaget.
-------------------------------------------
Reservedele til Jeep og Chrysler
http://www.jeepster.dk
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
der er også noget med at de sene 1200 mexicoblokke har mindre cylinderboring, så cylinderen ikke passer i umiddelbart
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er sikkert et dumt spørgsmål, men vil der være samme problem med at "opgradere" en 1200-motor fra en '73 Sparkäfer til 1600cc.?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Ja og dog. Du kan jo "bare" bygge den om til 1600cc
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jeepster Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Frank: "bare" bygge den om til 1600....det er altså en større operation?
-------------------------------------------
Reservedele til Jeep og Chrysler
http://www.jeepster.dk
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 21 years siden | | | |
problem, nej...

men stort set det eneste man kan bruge fra 1200motoren er selve motorblokken
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeepster.
Check din mail
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Nimbus46 Member
Skrev for 21 years siden | | | |
OK - tak for svarene

Reply

You must log in to post.