Forruden dugger!!!
Vi er nok nogle stykker der kører med isskraberen eller en klud i den ene hånd i de her dage.
Er der nogen der har erfaringer med at montere et varmelegme ude i viskerkassen?
Jeg er godt klar over at den trækker nogle watt men det må da kunne lade sig gøre eller?
Galaxi - har lige købt en bobbel med benzin fyr - der er INGEN vej uden om - det duer bare - en ovaler med totalt dugfrie ruder i 5 minus grader og i sjap - og ruderne er rene - ved godt det koster men trækker du rørene rigtigt . virker det kanon og er pengene værd - så må du spare lidt på km i caneren til sommer :roll: :wink: og el bagrude er lavet til 1303 - så sulle dit lille problem være løst - elblæseren kræver for meget og yder for lidt. og så er der den med at holde ALT fugt ude af bilen - både i bunden og på skoene og på tøjet - så vidt så muligt selvfølgelig :D
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Ib er inde på noget af det rigtige..
Man kan også bare rulle sideruden ned. Det er lidt koldt men det virker...
René
Ja, et fyr ER godt. Men hvis ellers dine varmekasser er iorden, har jeg en anden, og billigere løsning.
Et sæt små blæsere man sætter ud i stykket mellem varmekasse og bilen. De sætter extra skub i den varme luft, (for den er der, men der er bare ikke nok gang i den især under bykørsel o.lign. De kræver ikke ret meget strøm, og hjælper gevaldigt med til at holde ruderne fri for dug og frost, simpelthen fordi der kommer meget mere luft op til ruden.
Interesseret ?
Skriv, eller ring 20888030.
T.
[quote:5459f2cff1="Galaxie"]Vi er nok nogle stykker der kører med isskraberen eller en klud i den ene hånd i de her dage.
Er der nogen der har erfaringer med at montere et varmelegme ude i viskerkassen?
Jeg er godt klar over at den trækker nogle watt men det må da kunne lade sig gøre eller?[/quote:5459f2cff1]
Den SKAL da dugge, det har de altid gjort :D
en væsentlig årsag til at de dugger er at de altid er pjaskvåde indeni
jeg har nogle år brugt at smide en lille 220V varmeblæser på en forlængerledning ud i bilen imens jeg drikker morgenkaffe, -det tørrer bilen ud, ud over at det varmer den ud til den første tur på dagen..
når man forlader bilen kan man lade sideruderne stå ½cm åbne så fugten kan komme ud af bilen
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Som tidligere skrevet er et fyr vejen frem i kombination med varmekasser, der duer.
Og prøv at så at finde en original 2 trins friskluftsblæser til din 03, sad i S-modellerne, blæser kun kold luft, men virker kanont.
mvh
Henrik
(også vinter 03 kører)
hvor tit vasker I bil om jeg - må være så fri - at spør're
jeg havde opfattelsen af at vinter - er lig med salt på vejene - er lig med rust - er lig med træls - er lig med synd for bilerne
og så det at 03'er er kendt for rustproblemer / problem områder
lit gim nivs, den gim ræks
De andre har fuldstændig ret mht. benzinfyr, men indtil du får købt et fyr (eller Farmers blæsere) og monteret det, har jeg et par små fif, der i hvert fald virker fint i min 1303'er (tætte velfungerende varmekasser er det første, men det er jo allerede skrevet).
- Du kan købe noget antidugspray på de fleste tankstationer (tror det hedder "Dug fri" el.lign.) og modsat de gamle, blå, imprægnerede klude virker det faktisk. Prøv det.
- På den sorte metalliste nede foran forruden (den som luften kommer op igennem) taper du de yderste, aflange huller til. Så kommer den varme luft op hvor den skal midt på ruden og ikke kun i kanten af ruden. Sørg for også at have åbnet lidt for den kolde luft, så kan den trække den varme med rundt.
- Hvis dine varmluftspjæld i panelerne ikke kan lukke fuldstændig tæt, så skru dem ud og tape dem til. Det er bedre at alt den varme luft kommer op på ruden, hvor den gør gavn, fremfor nede ved fødderne.
Mht. bilvask, så vasker jeg stort set ikke bilen om vinteren. Hvis man kører om vinteren kommer der salt i undervognen, men jeg tror ikke på at det hjælper, at presse det yderligere ud i krogene med undervognsvask. En ren undervogn med blottede metalflader giver også bare grobund for endnu mere rust, når det næste lag salt lægger sig. Efter saltningssæsonen er slut vasker jeg så undervogn et par gange, men selvfølgelig er salt lig med rust, så metalisering, maling eller tectyl er et must til vinterkørsel.
[quote:d770d9b1b9="TonniDueK"]hvor tit vasker I bil om jeg - må være så fri - at spør're
jeg havde opfattelsen af at vinter - er lig med salt på vejene - er lig med rust - er lig med træls - er lig med synd for bilerne
og så det at 03'er er kendt for rustproblemer / problem områder
lit gim nivs, den gim ræks[/quote:d770d9b1b9]
Jeg kan ikke rigtig se hvad det her har med mit indlæg at gøre?
Men når det nu er her.
Så er det faktisk sådan at rusten først begynder at sætte ind når temperaturen begynder at stige, og jo varmere det er jo hurtigere gårdet hvis der stadig er salt og fugt til stæde.
Så derfor vask bil når vinteren er forbi.
[quote:adb6f2606c="Galaxie"]
Jeg kan ikke rigtig se hvad det her har med mit indlæg at gøre? [/quote:adb6f2606c]
nøh, ikke andet end det var noget jeg kom til at tænke på, mens jeg læste dit indlæg
ellers var det nogle gode svar der - ha ha :lol:
lit gim nivs - svin mig til
kan man finde et brugt fyr til en fornuftig penge, som også fungerer ??
hvilken type spasser til en Type 1 (1973 Sparkäfer) ??
Hvem har nogle erfaringer, de vil dele ud af ??
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
Hvem kalder du spasser? Jeg har her først på vinteren monteret et Eberspæcher b1 i min årg. 72 1300 og det virker fint, efter at jeg skiftede alle slanger ud og skilte pumpen ad 15 gange for at få den tæt, og til at køre ordentligt
[quote:59c9c2471c="t.r.larsen"]Hvem kalder du spasser? Jeg har her først på vinteren monteret et Eberspæcher b1 i min årg. 72 1300 og det virker fint, efter at jeg skiftede alle slanger ud og skilte pumpen ad 15 gange for at få den tæt, og til at køre ordentligt[/quote:59c9c2471c]
Så har du da i hvertfald fået varmen (på mere end én måde) - hvad betalte du for sådan en sag ?
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
jeg gav 1200 for det, det er iøvrigt fra 70
Er der nogen der har et til salg, og til hvilke pris ??
Jeg kunnr også godt tænke mig et, da jeg køre 61 og der er sku ikke for mange hulder at der kan komme varme på forruden.
Hilsen BennyB
De der små blæsere.... hvad koster de, og er de lige til at spænde imellem, eller hvordan?? Har du måske et lille billede??
Hilsen Lowrider
[quote:ab358c7a89="Farmer"]Ja, et fyr ER godt. Men hvis ellers dine varmekasser er iorden, har jeg en anden, og billigere løsning.
Et sæt små blæsere man sætter ud i stykket mellem varmekasse og bilen. De sætter extra skub i den varme luft, (for den er der, men der er bare ikke nok gang i den især under bykørsel o.lign. De kræver ikke ret meget strøm, og hjælper gevaldigt med til at holde ruderne fri for dug og frost, simpelthen fordi der kommer meget mere luft op til ruden.
Interesseret ?
Skriv, eller ring 20888030.
T.[/quote:ab358c7a89]
Der er et par benzinfyr til salg under "dele sælges - alt andet".
Men du skal nok ikke regne med, at det nødvendigvis er "plug and play". Du kommer nok lige til at skære et par huller og trække nogle ledninger osv.