Jep... det giver altid 10km/t på toppen hvis motorne er malet flot!
Hvordan er det nu det er: "If it doesn´t work - Chrome it ! "
:lol: :lol: :lol: :lol:
Nej spøg til side...
En rigtig god motorrenoveringsbog er: "How to rebuild your volkswagen air-cooled engine"
Jeg har selv købt den på
http://www.amazon.co.uk... og jeg synes selv den er rigtig god.
Men umiddelbart ville jeg gøre op med mig selv hvad slags renovering i vil lave. Om bare cylindre og toppe skal af og den skal ha´ nye pakninger, eller om den skal skilles helt ad og alt skal tjekkes igennem.
Tit er lejefladerne banket i T1 blokke, og der ryger så lige 1000 kroner (ca.) bare på at få flugtboret blokken.
Og når man så har det hele skilt ad så ville det da være synd ikke at smide en ny oliepumpe i osv. osv. ... og lige pludeslig forsvinder pengene bare meget hurtigt!
Det kan også være at topstykkerne trænger til en renovering... ventilstyr, ventilsæder, ventiler, fjedre + evt. arbejde der skal købes ude i byen. Topstykket kan også være revnet.
Mange andre ting kan også trænge til udskiftning.... cylindre, stempler, stødstænger.... i værste fald kan det være i skal have en ny krumtap i (jeg har bl.a. 3 std. shortblokke til at stå hvor krumtappen ikke er til at bruge igen - de har ikke været tunet!)
Dette er på ingen måde skrevet for at tage modet fra jer, men man er også nødt til at være ærlig/realistisk over for sig selv.. hvad er det jeg vil med det her ??