Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvorfor er der en afstandsskive me

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvorfor er der afstandsskiver mellem 36mm bolt og bremsetromler bag på min 62´ (den er med 5x205)

Jeg kom til at tænke på det da jeg læste vwmortens svar på dette indlæg:
http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8538#49961

Jeg kunne herudfra læse at hvis man monterer 4 huls tromler bag på sin org. 5 huls, så biliver det nødvendigt at dreje ca 1½cm af "næsen" på tromlen..... på mine 5 huls tromler bag er der lagt en afstandsskive i mellem tromler og bolt på ca. 1cm!

Umiddelbart tænker jeg jo at det så kan skyldes at min bil er blevet udstyret med en nyere gearkasse og trækaksler (eller bare akslerne), og at denne var født som 4 huls... der er så blevet monteret 5 huls tromler bag - og her var det så nødvendigt med afstandsskiver ???

Det kan jo også være at bilen er født med denne skive fra fabrikken, men det tror jeg nu ikke den er!

Er jeg inde på noget af det rigtige... eller ???? nogen der kan hjælpe ???

ps. Jeg har ikke lige bilen holdene ude i garagen, så jeg kan ikke lige smutte ud og kigge hvad nummer gearkassen har.
Bilen er opmagasineret i en lade 30 km væk, derfor håber jeg der er en der kan hjælpe mig med svaret.

På forhånd tak for hjælpen
Rasmus Thomsen
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja det er nok lange aksler med gamle tromler
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hmm... okay, lyder interessant!

Jeg må hellere ud og undersøge det en dag.... hvor er det nu jeg skal finde nummeret på gearkassen??

Det med de lange og korte aksler... hvad er historien her.. hvornår skifter det.. følger det 4 og 5huls osv. osv.

Min viden om gearkasser og aksler er indtil videre meget begrænset!

kan jeg være heldig der er kommet en nyere gearkasse i med højere 4. gear ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Se mit andet "gearkassesvar"
Lange og korte aksler skifter også i 67-68. Altså de bliver længere i 67-68 for at få en større sporvidde. Det er godt for stabiliteten på en baghjultrukket bil.
I USA kender man faktisk ikke de lange aksler efter 68. Der bliver alle type1 nemlig med fireleddede (IRS) bagtøjer. I europa sker det kun på biler med automatgear, eller halvautomat om du vil. Hvis du vil bygge en bil med sådan en bund, der er godkendt til en større tophastighed, skal du vælge én efter 1975. De har rør til koblingkabel selv om de er med automatic.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.