Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp mig med at få min motor ud

Tags:
No tags yet.

(permalink) pelleboy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej
Jeg vil her i vinteren gerne have lavet noget ved min 1303 motor til boble fra 73´. Men jeg kan ikke selv finde ud af at tage den ud af bilen.
Jeg bor i Kolding.
Hvis der er nogle der interesseret så skriv og så finder vi en dag og en pris på hvad det vil koste.
MVH Peter
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du starter med at tage stelkablet af batteriet.
Så tager du, kabler og ledninger af og løsner den 10mm. (17) øverst i højre hjørne foran blæserhuset, på gearkassen.
Alle ledningerne lægger du lige forsigtigt op på bagklappen, så de er af vejen.
Så tager du papslangerne og luftfilteret af. Du lirker lige de to store metalbøsninger op af de små varmekasser på lydpotten.
Af med skruerne til den bageste plade over udstødningen og op med den.
Op på to høje bukke med bagenden.
Af med varmeslanger og kabler. Af med benzinslangen som du lige propper af med en 6mm. stjerneskruetrækker. Tag speederkablet ud som du har løsnet før du hævede bilen.
Den anden øverste bolt på gearkassen kan du nu løsne med en skralde og en lang forlænger. Tag så til sidst de to nederste møtrikker af.
Tag motoren nedenud ved at sætte en donkraft under midten af motoren og skiftevis trække bagud og ned. Motoren kommer jo længere frem medens man sænker den, derfor skal man trække bagud på skift. Der er kun lige akkurat plads så vær forsigtig og tålmodig.
Når du starter på at sætte den i igen, så start med at stikke speederkablet på plads og hold det trukket ud i motorrummet hele tiden så det ikke kommer i klemme ved gearkassen.
Smør og løsn koblingens justermøtrik medens motoren er ude.
Ellers i i modsat rækkefølge. Og forsigtigt så du ikke ødelægger koblingen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.