Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvordan man tager en manifold af?

Tags:
No tags yet.

(permalink) pelleboy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hey derude håber der er nogle der kan hjælpe...
Jeg skal have nye pakninger i min manifold, men er det muligt uden at tage hele motoren ud? :?: :?:
Hilsen Peter
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Steven Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej

Du skal have kaburatoren af. Strømforsyningen mener jeg også du skal have af, men blæserhuset skulle ikke være nødvendigt.

Hilsen Steven.
(permalink) pelleboy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
OK er der nogle der kan svare lidt mere detalieret om hvordan man gør?
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg tror faktisk at det nemmeste er bare at gå i gang, prøv det først... for det ikke så svært... det drejer sig måske om 10 møtrikker...
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg mener at hvis du løsner forvarmerørene og sørger for at der ikke sidder nogen tændkabler i klemme op under generatoren så kan du godt få de to ender lirket af og skifte pakningerne.
Men hvad får dig til at tro de fejler noget ? Hvis det er de originale, så er de af metal og bliver meget sjældent utætte.
Nu har jeg set díne andre indlæg. Er du i stand til at vurdere om de er utætte ? Eller tror du ikke du skal omkring en der kender noget mere til en 1303 og dens "særheder"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Frank har fuldstændigt ret i ovenstående, du kan godt skifte pakninger på manifolden uden af skulle fjerne karburator o.s.v.

Hvis du løsner manifolden i begge sider af motoren, så kan du godt "lirke" den en side af, altså de 4 møtrikker, 2 på hvert topstykke og de 4 bolte med 10 mm hoved, der fastgør manifolden til udstødningen og løsner den møtrik der sidder ca. under karb, og holder manifolden på plads

Har selv gjort det sammen med en kammerat på en 1300 motor.

Men vær nu lige sikker på at det er der dit problem ligger inden du roder med det.

mvh
Henrik

Reply

You must log in to post.