Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til at tage motor ud...

Tags:
No tags yet.

(permalink) pelleboy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej er der nogle der har lyst at komme til kolding og hjælpe mig med at tage min motor ud af min boble fra 73´. i mod betaling?
Hilsen Peter
(permalink) duck Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ville gerne men det er nok for dyrt for dig i transport.

bor på vesterbro i kbh.

men det er faktisk ikke så svært. har lige pillet min egen ud.

man skal bare lige have en donkraft, et par bukke til bilen og 2 stærke til at styre og løfte.
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Chefen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er rimeligt nemt, der sidder 4 bolter inde bag blæserhuset.
De holder motoren fast til gearkassen, det er "næsten" det eneste du skal pile af. :!:
Ud over det er der lige et kabel til spederen, og lidt ledninger, og en benzinslange, pas på de dyre dråber ikke "pisser" ud.
Du sætter en donkraft, med hjul ind under motoren, efter du har sat bagenden op på et par bukke.
Så er det bare af med boltene, hive godt og grundigt i motoren :arrow: , så (skulle) kommer den af sig selv. :wink:
Lyder enkelt ikke :lol:
Første gang kan godt være vidt besværligt, men du bør prøve selv, det er ikke så slemt..
Bare såååen lidt hjælp hvis du er modtagelig 8)


:( Manden der stadig ikke har en buggy, men plager konen hver dag.
(permalink) jpwest Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Pelle
hvis du har alt grejet kan jeg da godt smutte forbi ,da jeg arbejder i vejle til daglig, så en dag efter fyraften skulle ikke være et problem
jpwest
(permalink) xana Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej er det nødvendig og klose den op foran også eller er det nok bagi og skal den ikke ca en halv meter op fra jorden?? :?
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:0aeae01c1a="MitchB"]Syntes du skulle tage at bruge nogle af de penge på en Haynes manual istedet! Resten af bilen laver jo ikke sig selv vel? Og jeg går ikke ud fra at du vil betale dig fra alt der skal laves.[/quote:0aeae01c1a]

En rigtig god ide..

Jeg synes bare at da jeg i sin tid købte en Haynes manual til min daværende bil (1200 '73).. Da var billederne enormt gniderede/mørke.. Er det den generalle kvalitet for haynes manualerne?

Mvh dRjENSEN..
(permalink) Motorik_Mogens Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Vognen skal kun hæves bagi - men den skal ret højt op.... jeg tror ikke engang ½ m er nok.

Jeg bruger de største (de helt store) opklodsningsbukke fra Harald Nyborg.
Når de er sat under det store rør som går på tværs af vognbunden umiddelbart bag bundpladerne, så passer det lige akkurat.

Du får også brug for en større donkraft,der kan løfte højt nok til at kunne nå op til motoren (ens den stadig sidder i bilen)

Haynes Manual plejer at være OK men der findes en der er endnu bedre..."Official service manual"

Køsters Boghandel i Randers har den.
(permalink) Duus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg synes da en halv meter er mere end nok! Dus kan også vælge at tage blæserhus mm. af, så behøver du næsten ikke løfte den...

Duus
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu er der vel ikke nogen grund til at gøre det mere kompliceret end det er, med at skulle afmontere blæsehus og andet godt.

Køb 2 af de før nævnte bukke fra Harald og så skal du bruge en højt løfter donkraft, gerne med løft på en meter, men ellers har Harald N. også en der kan klare trikket.

Og lad så J.p. hjælpe, så skal du nok få det lært.
(permalink) xana Member
Skrev for 20 years siden | | | |
der er jo andet for og tage ud og købe de bukker jeg tænkte også på at lave nogen selv men det kan nok ikke betale sig(hvad koster de)og mange tak for hjælpen
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
har har købt 2 bukke, hos Harald Nyborg for noget tid siden, de kostede 300 for dem begge hvis jeg husker rigtigt. så det jo billigt nok, lige som alt det andet billigt bras de sælger... men de virker og det vil det vigtigste. det også mere sikkert. det sku grimt at en bobbel/bus ned over sig pga af dårlig opklodsning, eller kun brug af donkræft

god weekend martin
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lige en detalje mange nybegynderer altid gør forkert - inkl mig selv- engang :P - når man løfter bilen i bag sætter man ikke donkraften under olie dækslet på motoren - men under bøjlen mellem motor og gearkassen - de bagerste gearkasse ophæng knækker ellers - specielt de "nye" billig pålægs nogen de fremstiller i dag - de kan næsten ikke engang holde til at motoren bevæger sig - er der nogen der ved hvor man køber noget der duer - og ikke uretan - det larmer i hele bilen - det er også billig pålæg - kan sgu da ikke være rigtig man ikke kan få nogen kvalivarer :?: :?: :?: bare et lille råd :D
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:215fa5c877]
Syntes du skulle tage at bruge nogle af de penge på en Haynes manual istedet! Resten af bilen laver jo ikke sig selv vel? Og jeg går ikke ud fra at du vil betale dig fra alt der skal laves.
[/quote:215fa5c877]

Her er man vist blevet offer for Censur på VWNettet idet indlægget er blevet fjernet. Indlægget var måske skrevet i en lettere hård tone da det var den letteste og mest forståelige måde at formulere budskabet på og altså ikke personligt eller lign.
Men pointen håber jeg da kom igennem:

#1. Køb en bog
#2. Kig på bilen
#3. Rod lidt med det
#3. Spørg hvis det ser umuligt ud
#4. Hvis du kan så lav det selv for det er gratis
#5. Du lærer også en hel del om din bil når du selv skruer i den

Lyder dette helt fuldstændigt ude i skoven?

Mit indlæg var ikke ment som mudderkast eller lign. men nærmere som en guide til at få mest muligt ud af sin hobby for pengene!

Jeg bøjer mig i støvet og undskylder mange gange hvis jeg har trådt en moderator over tæerne..

Ydmygst

/Kasper
(permalink) xana Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej så har lige været ude og købe de bukker.149 kr så det var ikke så galt og de kan klare 6 ton men det får jeg nok ikke brug får,de gange jeg har løftet bilen har jeg godt nok også løftet ved olie dækslet men det gør jeg ikke mere,tak for det tip bornholmer :D
(permalink) bugs Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det er et bøvl!
Vi var kun to til det, men der var det også karossen det skulle af!
hvis nogle skal have karossen af er det vigtigt at:
1) svejse afstivere mellem dørstolperne, hængsel side og låse-stolpen, og så forbind disse.
2) mød op flere end to!

Man skal bare spænde hjelmen :!:

bugs
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja når man læser denne her side får man helt lyst til at tro at det er en kæmpe omgang at hive en motor ud af en T1.....
man kunne jo osse spare bukkene væk og så bare grave et hul ude haven og trille bilen hen over til at dumpe kværnen i.... :lol: :lol:
og det fik så mig til at tænke på at når man skal have kværnen ud er det jo faktisk bare at pille de fire boldte ud, tage hårdt fadt i afgangs rørne på udstødningen og så lige hive hårdt fadt i et hurtigt ryk........
og bare rolig.....den nok komme ud......der er jo kun en vej den kan komme og det er jo ned.... og det er jo den vej den skal.......

og hvis man er rigtig smart venter man med at skifte olien til man igen er henne ved hullet og kværnen er kommet i.....
for så slipper men jo for at køre ned og aflever det til komune kemi, efter som at man aligehvellet skal dække hullet i haven til når bilene bliver skuppet væk......... :wink:

man kunne jo osse bare skære bag-panelet af..... så ville det jo osse være meget hurtiger at pille kværnen ud.... :? :? :wink:

jeg sad bare lige og funderet ud i den blå luft....... det er ikke en sugdom... men bare lidt tømmermænd og lidt fis og balade.... :twisted:
mhv leo-pol......
(permalink) xana Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej så nu er vi ved at tage motoren ud,MEN vi kan ikke finde de møtriker eller bolte som holder motoren,vi har fundet måske fundet de 2 møtriker,men er det den der sider ved siden af drivakselen(ved ikke om det er det den hedder)men hvor er de 2 andre og de er ikke i føtex
(permalink) Piraten Member
Skrev for 20 years siden | | | |
har i husket dem oven på gearkassen ellers ring 40158120 så skal jeg prøve at forklare det
mvh johnny
(permalink) xana Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jamen sider der ikke en 4 stykker på gearkassen eller er det kun 2 men vi prøver lige og kigge på det,ellers vil vi prøve at ringe
(permalink) Piraten Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jo der skulle gerne sidde 4. 2 stk forneden og 2 stk for oven den ene for oven er med til at holde starteren og den anden kan du se hvis du kikker ned mellem blæsrehuset og karossen
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:5bf13cf474="Bornholmer"]Lige en detalje mange nybegynderer altid gør forkert - inkl mig selv- engang :P - når man løfter bilen i bag sætter man ikke donkraften under olie dækslet på motoren - men under bøjlen mellem motor og gearkassen - de bagerste gearkasse ophæng knækker ellers - specielt de "nye" billig pålægs nogen de fremstiller i dag - de kan næsten ikke engang holde til at motoren bevæger sig - er der nogen der ved hvor man køber noget der duer - og ikke uretan - det larmer i hele bilen - det er også billig pålæg - kan sgu da ikke være rigtig man ikke kan få nogen kvalivarer :?: :?: :?: bare et lille råd :D[/quote:5bf13cf474]
Er det de sorte eller de gråophæng du har i ?
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det er da lige fedt - ingen af dem kan holde til det i længden - men derfor vil jeg gerne vide hvor man køber de bedst mulige på markedet - der sidder org på nu - men de skal skiftes - da de er halvt sluppet
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nej, det IKKE ligefedt.
Du skal købe de grå Brazil originale, De holder længst.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) xana Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej så fik vi sku svindet ud og tak for hjælpen(piraten)og hvad er det for nogen ophæng i snakker om???

Reply

You must log in to post.