Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Sikkerhedsseler.

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote=Nord-Jyden]Hmm !
Så vil de jo nok også kræve seler i min buggy når den er fra 70 !
Er en hofte sele nok ?
Der er jo ikke de store muligheder for at montere alm. seler i en buggy !

Nord-Jyden

Ja det vil de, det gjorde de med min buggy- som også er fra 1970.
Og en styrtbøjle er som skabt til at monter seler på, den er også rar at have til at lægge kaleschen hen over! Og den har muligvis en effekt i tilfælde af at du vælter.
Så på med en styrtbøjle og i med nogle seler.
Og en hofte sele er ikke nok- du stikker stadig hovedet gennem forruden i tilfælde af uheld.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) vwchris Member
Da jeg købte min bobbel fra 60, som var/stadig er uden seler, ringede jeg til færselspolitiet, som kunne oplyse mig om at, når bilen er født uden seler, er det fuldt lovligt at køre uden seler, også efter 1 maj. 2006.

Det skal dog siges at politiet først oplyste mig om at det var lovpligttigt med seler efter 1 maj. også selvom at det var en veteran, men da politiet selv kom i tvivl, undersøgte de det nærmere, og kom så med ovenstående svar.
(permalink) Anonym Member
Jeg har også undersøgt sagen til bunds hos Rådet for Større Færdselssikkerhed, og de giver følgende klare svar:

(Jeg spurgte til justitsministeriets bekendtgørelse nr. 198 af 24. juni 1955...)

"Bekendtgørelsen, du har fundet, gælder for biler, der er indregistreret efter 1/7-1969. Det gælder altså ikke for biler, der er indregistreret før den dato.
Biler indregistreret før 1/7-69 er fortsat lovlige uden seler monteret på hverken forsædet eller bagsædet. På samme måde er biler indregistreret før 1.4. 1989 fortsat lovlige uden seler monteret på bagsædet.
Du kan se dokumentationen på Færdselsstyrelsens
(permalink) Frank_Andersen Member
Hold nu op, hold op, jeg kan ta´mere
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
F.A. Hold nu op med hvad ?? Hvis der er nogen, der ikke helt forstår det med sikkerhedsselerne, er de velkomne til at spørge... IGEN - du kan jo lade være at følge med i debatten!

Reply

You must log in to post.