Jeg har et spørgsmål der ligger lidt inden for samme kategori:
Jeg har jo en 1914ccm, men der er ikke monteret noget system til krumtapsudluftning! Dvs. der er ingen studser på mine topstyksdæksler eller lign, kun åndehullet på min oliepåfyldning.
Er det nødvendigt at udlufte mere, og hvor meget? Skal der være huller alle steder med slager overalt, eller kan jeg nøjes med at sætte en studs og en slange på mit afblændingsdæksel der hvor benzinpumpen tidl. sad ?
Og jeg behøver ikke at vide om det er lovligt, jeg skal bare vide om jeg beskadiger motoren hvis ikke jeg laver mere udluftning?
Hvad med jer andre? Hvilken erfaringer har i? Og hvad siger profférne?
hvis dit originale udluftninings er ½" eller mere. skulle det helst ikke være nødvendigt med mere. Men lige netop 1914éren er jo kendt for hurtigt at få lidt blowby. Så en CB breatherbox eller en BERG type var nok ikke en dårlig investering.
T.
Er det dem der bliver monteret på topstyksdækslerne der går sammen i en åndebox? Hvilket prisleje ligger sådan noget i?...
[b:d546f51e41]Er det skadeligt at køre med motoren uden ekstra udluftning[/b:d546f51e41], eller er det "bare" en god idee med bedre udluftning? Jeg skulle jo helst ikke ødelægge den... Hvad kan der ske?
Jeg havde en idé om at når den ene cylinder er ude - så er den anden inde... Dermed ophæver de vel næsten hinanden? Så jeg kunne ikk helt forstå hvorfor de ånder S
Jeg tror at Farmer med "blow-by" mener at der ved kompression/eksplosion slipper "gas" forbi ringene og skaber tryk i krumtaphuset... og dette er så nok mere udbredt på en 1914ccm lyder det til (det viste jeg heller ikke)
Jeg har selv lige forhørt hos KB Bent... 248,- incl .moms for et 0,3 liters åndebox-sæt med fittings for påskruning på ventildæksler osv.
Det er da en billig sikring mod utætte pakninger.
Eller endnu bedre sådan en:
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=241
Eller en tilsvarende fra Berg.
(Der findes osse en kopi af Bergs i omløb. i crom (!) Den er rimelig god, men jeg har ikke lige fundet ud af hvem der distribuerer den. Har en på lager)
De små der virkjer da osse, men de her er langt bedre, fordi de separerer olien bedre.
T.
Eller endnu bedre sådan en:
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=241
Eller en tilsvarende fra Berg.
(Der findes osse en kopi af Bergs i omløb. i crom (!) Den er rimelig god, men jeg har ikke lige fundet ud af hvem der distribuerer den. Har en på lager)
De små der virkjer da osse, men de her er langt bedre, fordi de separerer olien bedre.
T.
Eller endnu bedre sådan en:
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=241
Eller en tilsvarende fra Berg.
(Der findes osse en kopi af Bergs i omløb. i crom (!) Den er rimelig god, men jeg har ikke lige fundet ud af hvem der distribuerer den. Har en på lager)
De små der virker da osse, men de her er langt bedre, fordi de separerer olien bedre.
T.
Det kunne være jeg skulle have sådan en på også Farmer,jeg har bare ladet en slange gå fra oliepåfyldningen og ned under motoren,men den går ikke til syn så,er det pga oliespild.
------------------------------------------- Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink)Frank_AndersenMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
Prøv at se på hvordan Porsche har gjort på 356. Jeg og andre, har skrevet om det før. Det er forkert at udlufte fra topstykkerne/ventildækslerne. De er fulde af olie som så skal "sorteres" fra i en åndeboks.
Luft ud i krumtaphuset, helst forrest, der er mindst olie under fremfarten.
Porsche 356, heller ikke 2,0 Carrera har så meget "boks" som vi ser der bliver brugt på VW. Og den kører 10000 omdr. når det går godt.
Ja jeg ved godt den har tørsump. men problemet er det samme. Olien bliver pumpet ud i topstykkerne og kan ikke løbe tilbage igen før det går ligeud. Og så finde vej til sugerøret.
------------------------------------------- Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.