Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dellorto DRLA 40 eller Weber 40 ID

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg går stærkt og overvejer at anskaffe et af de 2 ovennævnte kits (40 dellorto eller weber)..... Jeg har manifolde, luftfiltre og speedertræk

Er der nogen der har rodet med både Dellorto og Weber..... hvori er forskellene i teknikken? (vi går ud fra jeg køber et sæt tiptop carbs. der ikke skal renoveres !) - jeg er klar over at de passer manifolde og luftfilter sammen!

Hvad med flowet/ydelsen... er der nogen forskel her... jeg mener at have hørt at dellorto er et ku...hår bedre end weber - eller ??

Er der andre ting jeg skal være OBS på ??


De skal på en 1914 med w110 knast, CR 9:1, std. DP toppe (portede, ændret forbrændingskammer, strammere enkelt fjedre osv.), udstødning er ikke fastlagt - men enten 1 3/8" eller 1 ½", modvægtet og afbal. krumtap med lettet svinghjul (5,1kg)

Hvad ville i anbefale mht. venturi og dyser..... umiddelbart er jeg ude i noget med 32mm venturier! eller er jeg helt galt i byen her ?

Giv mig noget feedback..... god, dårlig, vittig, ond, informativ, sjov osv. osv. .... gimme all ya got (eller hvordan er det nu det er?) :-)

Venlig hilsen
Rasmus Thomsen
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg går stærkt og overvejer at anskaffe et af de 2 ovennævnte kits (40 dellorto eller weber)..... Jeg har manifolde, luftfiltre og speedertræk

Er der nogen der har rodet med både Dellorto og Weber..... hvori er forskellene i teknikken? (vi går ud fra jeg køber et sæt tiptop carbs. der ikke skal renoveres !) - jeg er klar over at de passer manifolde og luftfilter sammen!

Hvad med flowet/ydelsen... er der nogen forskel her... jeg mener at have hørt at dellorto er et ku...hår bedre end weber - eller ??

Er der andre ting jeg skal være OBS på ??


De skal på en 1914 med w110 knast, CR 9:1, std. DP toppe (portede, ændret forbrændingskammer, strammere enkelt fjedre osv.), udstødning er ikke fastlagt - men enten 1 3/8" eller 1 ½", modvægtet og afbal. krumtap med lettet svinghjul (5,1kg)

Hvad ville i anbefale mht. venturi og dyser..... umiddelbart er jeg ude i noget med 32mm venturier! eller er jeg helt galt i byen her ?

Giv mig noget feedback..... god, dårlig, vittig, ond, informativ, sjov osv. osv. .... gimme all ya got (eller hvordan er det nu det er?) :-)

Venlig hilsen
Rasmus Thomsen
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.