Jeg går stærkt og overvejer at anskaffe et af de 2 ovennævnte kits (40 dellorto eller weber)..... Jeg har manifolde, luftfiltre og speedertræk
Er der nogen der har rodet med både Dellorto og Weber..... hvori er forskellene i teknikken? (vi går ud fra jeg køber et sæt tiptop carbs. der ikke skal renoveres !) - jeg er klar over at de passer manifolde og luftfilter sammen!
Hvad med flowet/ydelsen... er der nogen forskel her... jeg mener at have hørt at dellorto er et ku...hår bedre end weber - eller ??
Er der andre ting jeg skal være OBS på ??
De skal på en 1914 med w110 knast, CR 9:1, std. DP toppe (portede, ændret forbrændingskammer, strammere enkelt fjedre osv.), udstødning er ikke fastlagt - men enten 1 3/8" eller 1 ½", modvægtet og afbal. krumtap med lettet svinghjul (5,1kg)
Hvad ville i anbefale mht. venturi og dyser..... umiddelbart er jeg ude i noget med 32mm venturier! eller er jeg helt galt i byen her ?
Giv mig noget feedback..... god, dårlig, vittig, ond, informativ, sjov osv. osv. .... :-)
WEBER ELLER DELLORTO ?
Venlig hilsen
Rasmus Thomsen
Er der nogen der har rodet med både Dellorto og Weber..... hvori er forskellene i teknikken? (vi går ud fra jeg køber et sæt tiptop carbs. der ikke skal renoveres !) - jeg er klar over at de passer manifolde og luftfilter sammen!
Hvad med flowet/ydelsen... er der nogen forskel her... jeg mener at have hørt at dellorto er et ku...hår bedre end weber - eller ??
Er der andre ting jeg skal være OBS på ??
De skal på en 1914 med w110 knast, CR 9:1, std. DP toppe (portede, ændret forbrændingskammer, strammere enkelt fjedre osv.), udstødning er ikke fastlagt - men enten 1 3/8" eller 1 ½", modvægtet og afbal. krumtap med lettet svinghjul (5,1kg)
Hvad ville i anbefale mht. venturi og dyser..... umiddelbart er jeg ude i noget med 32mm venturier! eller er jeg helt galt i byen her ?
Giv mig noget feedback..... god, dårlig, vittig, ond, informativ, sjov osv. osv. .... :-)
WEBER ELLER DELLORTO ?
Venlig hilsen
Rasmus Thomsen
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia