Jeg er endelig kommet udat køre, men nu glider koblingen hvis jeg giver fuld gas op ad bakke. Kablet er justeret, der er ingen oliespild og lammellen er ny ?! Skal jeg skifte til 200 mm for at løse problemet ?
Motoren er en 1300 (F) der er bygget som 1600, bilen er en type 1 fra 70.
Mvh. TeddyC
Er det en "GL" model 6 fjedret trykplade du har ?Og hvis den så samtidig har et par dage på bagen, holder den ikke.
Du skal bruge en "solfjedertype" og hvisdu kører lidt frisk i starterne, helst en lamell med mere greb. - Så har du nok til 60-65 hk.
Har tingene hvis det bliver nødv.
T.
Hvad er forskellen på en GL og solfjedre ? og hvad skal den trykplade med solfjedre koste ?
Det er nu ikke et problem i opstarten, men mest i 2,3 og specielt i 4. op ad bakke. så mon ikke jeg kan klare mig med standart lamellen?
Mvh. TeddyC
En solfjeder trykker ca. 30 % hårdere, uden at den er sværere at træde. I dag er det den eneste model man bruger, når det skal være noget der dur.
180 mm koster kr. 592.-
"HD" 180 mm. lamell kr. 240.-
T.
Hvordan kan jeg se om min trykfod er en med solfjeder, den er kørt med i 2 år, altså så jeg kan tjekke om det er trykfoden der er problemet.
Den pris du skriver er det for en du har eller hos en forhandler ?
Mvh TeddyC
Hvis den har 6 små toppe med en spiralfjeder indeni, så er det ikke en solfjeder.
Lad være med at hoppe på en HD lamel. Med mindre din lamel er fra Taiwan.
En almindelig std. tysk 180mm. kobling burde godt kunne køres med. Men ikke til hårde starter. Herregud en 1303 yder jo 44HK, og den giver sig da ikke til at glide fordi denfår et par karburatorer på.
En 1600 giver da ikke så meget mere moment.
Hvis den kobling har stået og er blevet rusten, kan det være det er derfor den glider.
Jeg mener jeg har en komplet ny kobling til 600kr. skal jeg se efter ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Frank, de nyere made in Taiwan Sachs 6 fjeders trykplader med tilhørende lameller uden asbest holder ikke en 1600 ret længe. Matter of fact (!) (Og de kan heller ikke holde en pumpet 1300, det har jeg bittert måtte erfare )
Der er simpelthen ikke greb nok i de lameller til det tryk dr er i foden. De gamle tyske, med de rigtige lameller, er derimod en helt anden snak. :wink:
Det var derfor jeg anbefalede det andet.
Og ja, det er en jeg har.
OK. Det er ikke en sol-fjeder jeg har, og lamellen er en Clutex fra JP Group. Så hvis det er en ok lamel tror jeg at jeg prøver med den, og en solfjeder trykplade, da den næsten kan holde motoren nu.
Så farmer kan vi lave en handel ? Det er til det gamle udrykker leje.
Mvh TeddyC
UPS !! Jeg havde ikke logget ind.
TeddyC