Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  gearkassen skal af...

Tags:
No tags yet.

(permalink) donbug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej er der nogen der kan beskrive arbejdsgangen ved afmontering af gearkassen på en buggy jeg syntes det driller lidt med trækakslerne.
skal flangerne af på gearkassen eller....
P.S. jeg har søgt på emnet men der var ikke rigtig noget
al hjælp modtages da jeg er ved smadre hele butikken
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hey donbug......!!
du piller bare gearkassen af med trækakslerne på....!!
og ja.....for at få trækakslerne af skal den flange inde på gearkassen af..
mvh leo-pol
(permalink) Biffo Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Når du har sat dine penge i en buggy - hvad er en udmærket ide - skulle du
måske overveje at investere i en manual til VW. Den er hurtigt tjent ind i
"smadrede butikker" osv. - desuden er den go´ at blive klog af.
Der er flere forskellige udgaver, f. eks. Haynes, der er er blandt de bedste.

En VW ejer uden Haynes er som en præst uden bibel :D :D

mvh
Biffo
(permalink) donbug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Den er bestilt men får den først i næste uge og hvad så i mellemtiden.....jeg keder mig jo.
Tak for svaret leopol
(permalink) Biffo Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis du piller tromlerne af, skal du være opmærksom på, at en del af gearolien står i trækrøret, og derfor pøler ud såsnart du løsner tromlen fra trækakselen.
- det er bedre at kede sig end tørre olie op :wink:

- go fornøjelse indtil manualen ankommer ...

mvh
Biffo
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Start med at tage stelkablet af batteriet.
Medens du stadig har hjul på bilen så start med at løsne de to store møtrikker på tromlerne. Det er lettere nu, hvis du senere skal skille bremserne ad. Bare løsne dem og lade dem sidde.
Tag så motoren ud.
Tag håndbremsekablerne af inde i bilen og træk dem helt ud.
Tag gearstangen af under bagsædet, så der kun er den glatte skifteaksel tilbage.
Hvor du vælger at skille bremserørene af må du selv om. Gør det simpelt.
Af med de andre kabler og husk også stelkablet forrest på gearkassen.
Tag de 3 12mm bolte på svingarmene/bagakslerne i begge sider.
Tag de to store bolte i rammehornene og det forreste ophæng.
Understøt gearkassen med en donkraft og træk den bagud med bagakslerne på.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) donbug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg er en glad mand, den er kommet af og uden at jeg blev hidsig (næsten) operationen lykkedes og patienten lever ....
Tak for alle svarene.
Hilsen Claus
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Frank, jeg håber ikke det gør noget at jeg printer dit svar ud, det er sgu lige til en lærebog.
Simpelt og klart, lige hvad man har brug for når man står med tectyl og benzin i armhulerne og håret og og blødende knoer og ikke kan tænke lige.
Jeg har f.eks prøvet at glemme den der under bagsædet, den skal man jo helst tage af INDEN man er smurt ind i lort.
-------------------------------------------

Reply

You must log in to post.