Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Skal motoren ud før man kan skift

Tags:
No tags yet.

(permalink) pelleboy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Skal motoren ud før man kan skifte varmekassen????
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er det nemmeste... Det kan vist så vidt vides godt lade sig gøre uden, men nemmest hvis den er ude.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
N
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg tror nu at jeg vil give frank ret..........!!!
jag gad personligt ikke at begynde at pille motoren ud bare for at skifte varekasserne....
inden at man har fået pillet motoren ud har man vel næsten monteret varmkasserne på den samme tid.... hvis ikka man lige frem har knækket de pinboldte oppe på topstykket..... for så bliver man jo nok nød til at hive den ud af ligehvellet....
leo-pol
(permalink) kew Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg ville tage motoren ud, af flere grunde
1. undgå at knække pin boltende
2. undgå at få rust og andet skidt i øjne og hoved
3. det er letter at få de nye kasser tætte
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har i 25 år aldrig knækket en pinbolt i forbindelse med udskiftning af lydpotter eller varmekasser.
Tricket er ikke at begynde at skrue. Altid flække møtrikkerne med en skarp plademejsel. Og så rense gevindet når potten/kassen er væk.
Ved varmekasser kan man mejsle røret over oppe ved topstykket, så der kun sidder flangen tilbage og så fjerne den når kassen er væk og der er bedre plads.
Mejsel på møtrikkerne så man ikke løsner dem.
Problemer med at få dem tætte ??
Rust og skidt i øjnene ? Find en anden hobby 8)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kew Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:8b882a5932="Frank_Andersen"]
Problemer med at få dem tætte ??
Rust og skidt i øjnene ? Find en anden hobby 8)[/quote:8b882a5932]

Hi hi - kaster man perler på svin, hyler de som bliver ramt.....
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja jeg bliver ramt. Men jeg hyler ikke. Jeg ryster på hovedet. Jeg græd da jeg så den sidste type1 køre af båndet sidste år.
Jeg synes det er en underlig hobby folk har fundet sig, når det er et problem at få skidt i øjnene, pakninger tætte eller som i et andet indlæg, samle ting i modsat rækkefølge af hvordan man har pillet det fra hinanden.
Eller et indlæg hvor man spørger om "hvor meget rust må der være i mine varmekasser"
Men det er måske bare mig ? Jeg mener at de biler vi har som hobby er blevet så opslidte og ødelagte at der kun er en vej. NYT P
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Frank - du har sgu så ret som det kan siges - min store lidenskab er efterhånden også ved at gå den vej hvor NOS stumper og biler der ikke har været i adskellige evnesvages hænder er eneste vej frem - alt deres bugpack og humbug kan de sgu beholde for dem selv - er så desværre sån stillet at det blir end del dyerer i sidste ende - men det er dyrt at være kvalitetsbevidst nu om dage - hvis alle tænkte som mig ville de biler der blev lavet holde længerer og bedre til dem der skal overtage dem engang efter os - der er for mange biler der blir ødelagt af billige dele og evnesvage newbie's - det er okay at være newbie - der ville ingen fremtid være uden dem - men hvis de da bare gad at være bare lidt seriøse
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Duus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Vi newbies er skam seriøse, men man skal jo lære det på en eller anden måde... og så er det da klart at man kommer til at lave fejl somme tider!

Reply

You must log in to post.