Jeg har en 1800 cc T4 mtor, hvor cyl. 4 har sat sig :evil:
Efter megen bøvleri har jeg fået svinet skilt ad - både stempel og cylinderen
har det ikke for godt.
Som jeg ser det, har jeg 3 muligheder :
- hone cylindrene op til overstørrelse og anskaffe nye stempler
- montere nyt 1800 cc cylinder+stempler sæt
- opgradere til 2000 cc med cylindersæt - jeg mener også der ska´ en ny
krumtap til det eksperiment ?
Det er ikke meningen jeg ska´ køre dragrace - men planen er med tiden at lande på ca. 125 HK
Hva´ gør jeg - hvor får jeg mest HK for de dobbelt sorte :wink:
'
mvh
Biffo
hvis du er lidt fiks ved en drejebænk eller kender en som er, har jeg den perfekte løsning, ring til mig hvis du er int. tlf 22 11 54 90
[quote:167376f680="Biffo"]Jeg har en 1800 cc T4 mtor, hvor cyl. 4 har sat sig :evil:
Efter megen bøvleri har jeg fået svinet skilt ad - både stempel og cylinderen
har det ikke for godt.
Som jeg ser det, har jeg 3 muligheder :
- hone cylindrene op til overstørrelse og anskaffe nye stempler
- montere nyt 1800 cc cylinder+stempler sæt
- opgradere til 2000 cc med cylindersæt - jeg mener også der ska´ en ny
krumtap til det eksperiment ?
Det er ikke meningen jeg ska´ køre dragrace - men planen er med tiden at lande på ca. 125 HK
Hva´ gør jeg - hvor får jeg mest HK for de dobbelt sorte :wink:
'
mvh
Biffo[/quote:167376f680]
Køb et 96 mm cylindersæt til din eksisterende motor. Så kommer du op på 1910 CC. Eller find en 2,0 krumtap m plejlstænger (haves :wink: ) og få en 2056 ccér ud af det. Der kan hives 125 hk ud af begge, men det må da erkendes at 2056éren har noget mere bund og mellemområde magt pga den længere slaglængde og kortere plejlstang.
Har lavet et par stykker af den slags til buggyer, og de går altså jævnt godt :roll:
T.
Hey Torben
Lyder tiltalende med en 2056 cc :D - jeg ringer
Bedste hilsner
Biffo
Inden I bygger en mere- hvorfor har den sat sig ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det aner jeg ikke - jeg har købt den i "sat" tilstand ( viste det sig :( )
Om den havde sat sig i gængs forstand er jeg ikke helt klar over - men motoren kunne ikke dreje rundt.
Stemplet er ikke brændt fast - det ser mere ud til, at det er "tæret" fast, der
er et par små rustgruber i cylindervæggen umiddelbart over hvor stemplet sad. På stemplet er kompressionsringen "groet" fast, den næste ring + skraberingen er løse og OK.
Det ser umiddelbart ud til, at motoren har henslæbt nogle år i en uopvarmet lade et sted.
Min plan er at smide stumperne ind bag i Toyota´en og tøffe op til Farmer.
Så ka´ han kigge på patienten - og så ta´r jeg det derfra.
Ups - jeg glemte at logge ind :oops:
mvh
Biffo
Nå men så er jeg mere rolig. Jeg var bange for at den var kørt varm og man så bare ville bygge en ny og køre videre. Egentligt bare at tips.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Ku godt bruge den 1800 cylinder der er ødelagt..
Ska bruge den til opboring..
Vil du sælge den?
Spring
Hej Spring
Jeg ska´ lige have forstanden fejet sammen om hva´ jeg gør ved bæstet ..
I givet fald ka´ du så overtage cylinderen.
mvh
Biffo
cool.. lad mig høre fra dig når du ved besked :wink:
Vh Spring