Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  cardudes Buggy projekt d. 16/05 so

Tags:

(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så er der lidt billeder af buggyen færdig.. næsten da mangler lige højtalerene.
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
billeder til volle
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
som du ser så går selen bagud over styrtbøjlen og derefter ned. dette gjorde jeg fordi at jeg flere steder har læst at dette er det eneste rigtige hvis du ikke vil have brækket rykken i et uheld idet at hvis man kører selen lige ned så vil den spænde ryggen ned og sammen i et uheld. hos mig vil den bare holde mig fast fordi at den går over styrtbøjlen.

det er vist sådan at man siger at selen skal gå over et punkt så selen hælder 15grader ned af over skulderen. ..

du er velkommen til at spørge om noget hvis du vil.

angående den lyd der var i bilen igår.

det var køle blikket der havde givet sig. så jeg satte en skrue trækker ind mellem flækten og kælekassen. og vred til.

Klonk

sagde det og pladen smuttede lige lidt i den rigtige retning. og lyden var væk. :D:D:D:D:D:D
(permalink) Volle Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det løste så lidt af "mysteriet" :D men jeg vil meget gerne se din buggy live på et tidspunkt; det er vist lidt nemmere....
Jeg vil sgu have seler i min, sikkerhed er trods alt vigtig synes jeg nok!
Tak for billederne! :D
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nå så fik jeg ellers nydt solen. højre forhjul blev bare lidt varmt i tromlen og satte sig til sidst

fik skildt det ad og kunne konkludere at bremse cylinderen sad lidt stramt i ude position. samtidigt så hjalp det jo heller ikke at den var forkert justeret-- dumme svenskere. har ikke selv rodet med det da de såmen bremsede godt.

fik da skildt det ad og lavet det.
(permalink) buggywoogie Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det ser sq godt ud dit projekt... Man bliver bliver helt elektrisk for også at blive færdig... Har også lige fået lavet en forhåndsvudering på min buggy og der står "foreløbig afgiftspligtig værdi 12000 kr" og "Dipositum for registreringsafgift 16822 kr" men hva, mener de så at afgiften endeligt bliver 12000 eller hva?????

Mvh Martin
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
NOPE de mener at den er vurderet løst til at være 12.000 værd

du skal til fremvisning med den ik?

sørg nu for at den er grim men lovlig.

12.000 lyder af meget

min var 11.000 endelig og det synes jeg var meget
(permalink) buggywoogie Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:0d97a27b2d="cardude"]NOPE de mener at den er vurderet løst til at være 12.000 værd

du skal til fremvisning med den ik?

sørg nu for at den er grim men lovlig.

12.000 lyder af meget

min var 11.000 endelig og det synes jeg var meget[/quote:0d97a27b2d]


nå okay... jo jeg skal til fremvisning med den men den skal vel så til syn og skøn først ik?
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det ser kanon ud, de sæder passer godt til bilen.... Det bliver spændende at høre hvad din bil kommer til at lyde på når du får de sidste papirer :D
Hilsen Christoffer
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Takker er også selv ret glad for sæderne.

ja jeg har fået at vide at det tager op til ½ år at procesere klagen g den blev indsendt i april. såå

men nu er der plader på og så må der ske hvad der vil med den afgift.
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nå bremsen fejler stadig noget.

blæseren siger stadig lyde en gang imellem åndsvage køle blik :evil:

og den lader ikke. det har den gjordt så det er nok lade relæet

:( :( :(

nå så skal det jo laves.
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jeps gamle biler

nå fik da lavet bremsen.

krorsion og rust havde gjort at den øverste af de to cylinder ting.. var rustet stram. dvs at når den blev presset ud så kom den til at side fast u ude position.

heldigvis så kunne en stål børste og en stålbørste på en dremmel klare problemet. så nu virker bremserne :D det er jo altid godt på en bil med 1 kreds bremse system.
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:c46321f004="cardude"]Takker er også selv ret glad for sæderne.

ja jeg har fået at vide at det tager op til ½ år at procesere klagen g den blev indsendt i april. såå

men nu er der plader på og så må der ske hvad der vil med den afgift.[/quote:c46321f004]

Det tager ca. 2 mdr, hvis man skynder lidt på, det var ihvertfald hvad det tog for mig, efter de havde glemt mig i stakken. Hvor jeg ringede og de fandt mig og undskyldte... Men ting tar tid, vil bare mene at du står lidt ringere når du har sat plader, da de ved at nu kan de næsten bestemme prisen, og du kan ikke trække afgiften tilbage... Så bliver de lidt værre at slåes med, men det skal nu nok gå....

Fortsat god uge i det dejlige vejr, lige til en tur i en Luftkølet :D

Hilsen Christoffer
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja det kan godt være til gengæld kan jeg nyde det gode vejr. så nu må vi se.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Vi skriver bare indtil, de sænker afgiften eller at frimærkeomkostningerne bliver for høje!!!
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:82659d0f83="Cardudes bror (Alex-t)"]Vi skriver bare indtil, de sænker afgiften eller at frimærkeomkostningerne bliver for høje!!![/quote:82659d0f83]
Din nød

man kan kun klage en gang
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så nu lader den og der er kommet noget ny benzinslange på.

Der er kommet nye laderelæ på det gamle laderelæ var kaput det var også mekanisk, det nye er elektronisk og den lader fint nu.

men ladelampen hvornår skal den lyse? for min lyser aldrig ihvertfald ikke hvad jeg har set.
(permalink) JBI Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg tør næsten ikke rode mig ud i spg. om ledninger, men som jeg har forstået det skal ladelampen på D+ og kun lyse når generatoren ikke giver strøm til dit relæ. dvs. lyse når du har tænding på. (blob: ret mig hvis jeg tager fejl..)
(permalink) Blob Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg mener at du har ret, men er ikke 100% sikker. Det med ledningsnet har givet mig mange overraskelser.

Jeg kan sagtens strikke en kæmpe styretavle sammen, men en buggy da kniber det... Lyder åndsvagt, men er ikke des to mindre rigtigt. Problemet er at der er så mange forskellige diagrammer fra de forskellige årgange, og så manglende viden. Man skal jo lære så lange man lever.
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
men det er altså meningen at den skal lyse når laderelæet ikke får strøm fra dynemoen?

tjekker lige om der kommer strøm til lampen (den kan jo være gået.)

en anden ting er at motoren kører bedere nu!! sansynligvis fordi at nu får tænspolen 14 v istedet for 12-11 volt. den forbrænder ligesom bedere nu. nok grundet den bedere gnist. men det er lækkert at man nu ikke skal lade bilen hver gang man kom hjem.
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
lade lampen skal på 61 ifølge mine diagrammer.
(permalink) Volle Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ang. afgift:
Jeg synes de der forhåndsvurderinger svinger meget; jeg fik en afgiftpligtig værdi på 10000 og en foreløbig afgift på 13224 kr......det er en 1500 fra '68! :?
Jeg tror jeg har rig mulighed for at få en ok billig afgift; den har stået stille længe og der er en rotte der har gnasket lidt i styrtbøjlen og inderbeklædningen , det skal af alligevel, men det behøver T&S jo ikke vide... det er forfærdeligt ud!! :twisted:
/Ole
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
en lille update:

Bilen kører nu 100 % fejlfrit (lige med undtagelse af gearkassen som skal renoveres i vinteren)

topfarten er prøvet på lige motorvej... omkring 140 mit spedo går til 120 (originalt VW). ned af bakke tager spedometeret en fuld omgang. og rammer nulpunkts stopklodsen. pænt skægt syns jeg, så ned af bakke omkring 150 (på spedometeret)
(permalink) Volle Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Har du været på Autobahn? S
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ssshhhhh

Reply »

You must log in to post.