Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  cardudes Buggy projekt d. 16/05 so

Tags:

(permalink) Volle Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvem?? Hvor?? Hvad?!? 8O
Glæder mig til at se din bil "live"... 8)
Jeg skal race i weekenden, nok mest skrue, men jeg har da ihvertfald prøveplader til den t.om. mandag... 8)
/Ole
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:b8cbcbaa68="Volle"]Hvem?? Hvor?? Hvad?!? 8O
[/quote:b8cbcbaa68]

GODT :D

Hvor er der race?

nu bliver jeg student fredag så lørdag går nok med tømremænd
(permalink) Volle Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Race? Jeg ville starte mit eget lille...øh...well.... :oops:
Hvis du er frisk, og stadig ikke har tømrermænd, kan vi jo mødes...
Du kan altid ringe! 8)
/ Ole 27319585
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nååå

ok
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nu skal i passe på hvad i siger ja til. jeg har haft en lang kamp med told og skat, og har fået to buggies ned på omkring de 8000 i afgift + jeg ved at der er et par stykker i jylland som også er kommet ned omkring det sammen, .så lad os nu for guds skyld holde afgiften. dernede hvor den høre til. i kan evt. læse de artikler som jeg og andre har skrevet om hvordan man skal bære sig ad for at få afgiften ned på et rimligt nivu

hammer fra buggy-epr.
(permalink) Chefen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Var det så ikke lige en ide og lægge et link ind her :arrow:
Så vi kan læse lidt om problematikken 8O
Evt. beskrive hvad du/i skrev, for at få afgiften ned, så vi kan skrive det samme 8)
Alle bør hjælpe hinanden med dette "problem" :)
(permalink) Neuroz Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja de ser pæne ud.. er de dyre?
(permalink) Chefen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:4486cab4fd="Neuroz"]ja de ser pæne ud.. er de dyre?[/quote:4486cab4fd]

Hvad er pænt og dyrt :?: :?: :?:
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det spørger jeg også. er det míne raceland sæder du mener?
(permalink) Chefen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hov det er længe siden der er reklameret lidt for Cardude´s buggytransport :mrgreen:

Til dem der påtænker og benytte sig af denne service :arrow: IKKE DEN KOMMENDE WEEKEND :!: :!:

Har lige læst Cardude skal ha´studserhue på :D Så det er nok ikke så godt og køre bil............... :wink:

God fornøjelse Cardude - drik lige en pils for mig også :D
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
LOL --- griner højt.

jeg må sku lige komme ud til dig en gang i næste uge og vise dig hvordan en buggy skal se ud...

vil også gerne se din. hvis altså ikke morten har den?
(permalink) Leonard Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:420c5efa8a="gæst"] i kan evt. læse de artikler som jeg og andre har skrevet om hvordan man skal bære sig ad for at få afgiften ned på et rimligt nivu

hammer fra buggy-epr.[/quote:420c5efa8a]
Det kunne nu være rart om en eller anden gad skrive opskriften på en lav afgift, sådan helt slavisk, skridt for skridt ...

Skal bilen ligne skrot?
Skal der klages allerede inden depositum betales?
Skal den have stor eller lille motor?

Og der er sikkert forskel på vurderingsmænd i de forskellige landsdele, så lidt om den geografiske betydning ...
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
bilen må gerne ligne skrot. den skal bare være i synsmæssig godkendt stand. --- huller i sæderne er lovlige nok men ikke lige så meget værd. ridser i lakken trækker også ned. så hvis den skal omlakeres så kan man jo lave nogle ridser selvom at jeg aldrig ville kunne få mig selv til med vilje at lave ridser i en bil.

motoren bør nok være den du påtænker at køre med - ellers er det vidst ikke lovligt at sætte en størrere i. uden omsyn? er ikke helt sikker.

man kan godt klage over depositumet. på den måde er der flere der har undgået størrere afgift fordi at deres buggy så er blevet endeligt vurderet til det de fik deres forhåndsvurdering på. - dette gælder dog ikke for mig idet min forhåndsvurdering lød på 8000 afgiftspligtige værdi og den endelige blev 11.000 afgiftspligtig værdi dvs afgift fra 7.800 til 15.080 lidt af et spring. håber at min klage får den ned igen. den er jo uden skiver eller stor motor.

det er en 1500 der sidder i (ifølge motornummeret)
og til syn så den ret grim ud. men ikke vildt grim. som jbi havde den.
(permalink) Chefen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:98368735d5="cardude"]LOL --- griner højt.

jeg må sku lige komme ud til dig en gang i næste uge og vise dig hvordan en buggy skal se ud...

vil også gerne se din. hvis altså ikke morten har den?[/quote:98368735d5]

Du skal være velkommen :D
Men men næste weekend er den sgu nok ved VWMmorten :lol:
Noget med topstykkerne "fiser" :arrow: ja ja lav det selv, kender svarret, har bare ikke tid/lyst pt. Så derfor den nemme (betalingsmåden) løsning.
Jeg skal være 100 % Far i næste weekend, skal på kanotur i Sverige, for meget hjemmefra uden familien... :?

Læg en PM så finder vi ud af noget.
(permalink) JBI Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:5d64b66cde="Chefen"]Var det så ikke lige en ide og lægge et link ind her :arrow:
Så vi kan læse lidt om problematikken 8O
Evt. beskrive hvad du/i skrev, for at få afgiften ned, så vi kan skrive det samme 8)
Alle bør hjælpe hinanden med dette "problem" :)[/quote:5d64b66cde]

jeg fik det svar at jeg skulle betale nogle gebyrer til http://www.buggy-epr.dk for at få oplysninger om afgift... så vil jeg nu hellere betale et ikke tvunget beløb til vwnettet istedet og benytte folks hjælpsomhed her. Jeg har papirer på på en 1500 71´buggy på Kr. 13.425. hvis der er nogen der vil have en kopi så send en pm med et fax nr. (det er gratis)
(permalink) Neuroz Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja det var sæderne.. sorry så kun side 1 ! lol
(permalink) Chefen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:5c09c1dfcb="JBI"][quote:5c09c1dfcb="Chefen"]Var det så ikke lige en ide og lægge et link ind her :arrow:
Så vi kan læse lidt om problematikken 8O
Evt. beskrive hvad du/i skrev, for at få afgiften ned, så vi kan skrive det samme 8)
Alle bør hjælpe hinanden med dette "problem" :)[/quote:5c09c1dfcb]

jeg fik det svar at jeg skulle betale nogle gebyrer til http://www.buggy-epr.dk for at få oplysninger om afgift... så vil jeg nu hellere betale et ikke tvunget beløb til vwnettet istedet og benytte folks hjælpsomhed her. Jeg har papirer på på en 1500 71´buggy på Kr. 13.425. hvis der er nogen der vil have en kopi så send en pm med et fax nr. (det er gratis)[/quote:5c09c1dfcb]

Hørt hørt :arrow: Støt VWnettet...............

Ca. 13.000,- har flere betalt :!:
Ideen var og komme længere ned :arrow: hvad gør vi :?:
Nogen der ellers kan tilføje noget læg dem ind her :D
(permalink) Leonard Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:e118bed7d1="cardude"]man kan godt klage over depositumet. på den måde er der flere der har undgået størrere afgift fordi at deres buggy så er blevet endeligt vurderet til det de fik deres forhåndsvurdering på. [/quote:e118bed7d1]
Jeg ringede til Told & Skat her på Fyn, da jeg fik min forhåndsvurdering på en '67 1300 på 16.822,- for at klage over det. Da fik jeg at vide at jeg bare kunne syne den og stille til vurdering og klage der. Jeg vil dog hellere klage nu, så jeg ikke skal lægge så stort et depositum - men hvor skal jeg klage når fruen inde hos Told & Skat ikke vil give mig lov til det?
(permalink) JBI Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:4032971001="Leonard"][quote:4032971001="cardude"]man kan godt klage over depositumet. på den måde er der flere der har undgået størrere afgift fordi at deres buggy så er blevet endeligt vurderet til det de fik deres forhåndsvurdering på. [/quote:4032971001]
Jeg ringede til Told & Skat her på Fyn, da jeg fik min forhåndsvurdering på en '67 1300 på 16.822,- for at klage over det. Da fik jeg at vide at jeg bare kunne syne den og stille til vurdering og klage der. Jeg vil dog hellere klage nu, så jeg ikke skal lægge så stort et depositum - men hvor skal jeg klage når fruen inde hos Told & Skat ikke vil give mig lov til det?[/quote:4032971001]

hun SKAL give dig lov. faktisk har du retsmæssigt lov til at klage 3 gange ved forhåndsvurderingen, og 1 gang ved den endelige. Så det er vigtigt at få en lav forhåndsvurdering da den endelige ofte ender omtrent det samme. Ring til dem, men istedet for at diskutere det telefonisk så bed om et møde - det kan de ikke afslå. Så er det op til dine talegaver (samt god dokumentation) at overbevise dem om at du har ret.
(permalink) DeserterBitchBuggy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:84e505fc12="cardude"]bilen må gerne ligne skrot. den skal bare være i synsmæssig godkendt stand. --- huller i sæderne er lovlige nok men ikke lige så meget værd. ridser i lakken trækker også ned. så hvis den skal omlakeres så kan man jo lave nogle ridser selvom at jeg aldrig ville kunne få mig selv til med vilje at lave ridser i en bil.

motoren bør nok være den du påtænker at køre med - ellers er det vidst ikke lovligt at sætte en størrere i. uden omsyn? er ikke helt sikker.

man kan godt klage over depositumet. på den måde er der flere der har undgået størrere afgift fordi at deres buggy så er blevet endeligt vurderet til det de fik deres forhåndsvurdering på. - dette gælder dog ikke for mig idet min forhåndsvurdering lød på 8000 afgiftspligtige værdi og den endelige blev 11.000 afgiftspligtig værdi dvs afgift fra 7.800 til 15.080 lidt af et spring. håber at min klage får den ned igen. den er jo uden skiver eller stor motor.

det er en 1500 der sidder i (ifølge motornummeret)
og til syn så den ret grim ud. men ikke vildt grim. som jbi havde den.[/quote:84e505fc12]
(permalink) DeserterBitchBuggy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvilken fremgangsmåde er mest fornuftigt når man som i Cardude`s tilfælde har fået en nogenlunde rimelig forhåndsvurd. men aligevel ikke kan stole bare så nogenlunde på denne ?
1. betale forhåndsvurd./plader på ! klage efter endelig vurd. ?
2. endelig vurd. / klage ! når man er tilfreds ! så plader på ?

Mvh. Deserter.
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det mest rigtige er ifølge andre nr. 2

jeg har dog sat plader på ca 1 mdr efter at klagen blev insendt. - mest fordi at jeg ikke kunne vente på at komme ud af køre i den (uden at det koster 100 kr om dagen)

men nu får vi se om min afgift kommer ned. efter at jeg har sat plader på.
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:84d2af3215="Neuroz"]ja det var sæderne.. sorry så kun side 1 ! lol[/quote:84d2af3215]

De har kostet omkring 4500,- kr med seler kan ikke huske det præcist.

de passer ret godt i buggyen da de faktisk er ret små og man sidder perfekt i dem når først man sidder.
(permalink) Leonard Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:23060d4bc2="JBI"]hun SKAL give dig lov. faktisk har du retsmæssigt lov til at klage 3 gange ved forhåndsvurderingen, og 1 gang ved den endelige.[/quote:23060d4bc2]
Fruen på det fynske skatkammers motorafd. er en meget bestemt dame og hun vil bare ikke snakke mere med mig om depositum.
Derfor bliver jeg nødt til at kunne henvise til et regelsæt, hvis jeg vil klage yderligere - men jeg kan ikke finde noget om klageret på http://www.toldskat.dk - i hvilken lov / bestemmelse står det at jeg har ret til at klage 3 gange?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Lad være med at ringe, fordi: du får lov at snakke med receptionen der umiddelbart tager imod alle usaglige brokkehoveder, de kan ikke let tage stilling, det er svært at huske alle de saglige argumenter.

Skriv et brev: du får en reel sagsbehandling hos en anden end telfondamen, du kan fremhæve alle dine argumenter..og de skal svare dig (forvaltningsloven). Mere kompetent behandling, mere overskueligt, du har dokumentation for alle skridt i din sag. Og det viser at du er seriøse og ikke blot er et brokkehoved.


vh - Mikkel - uden login

Reply »

You must log in to post.