Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  cardudes Buggy projekt d. 16/05 so

Tags:

(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:bc376c2d09="Anonymous"]Lad være med at ringe, fordi: du får lov at snakke med receptionen der umiddelbart tager imod alle usaglige brokkehoveder, de kan ikke let tage stilling, det er svært at huske alle de saglige argumenter.

Skriv et brev: du får en reel sagsbehandling hos en anden end telfondamen, du kan fremhæve alle dine argumenter..og de skal svare dig (forvaltningsloven). Mere kompetent behandling, mere overskueligt, du har dokumentation for alle skridt i din sag. Og det viser at du er seriøse og ikke blot er et brokkehoved.


vh - Mikkel - uden login[/quote:bc376c2d09]



Hejsa

Jeg skal til endelig vurdering med min Buggy den 23. juni 2004 kl. 9.15 hos Told & Skat Odense - hvor jeg skal møde hos Ariva - busanlæg.

Jeg har ikke tænk mig at gøre andet end lige sætte nogen andre alufælge på - da chrom fælgene er noget for store, at vise for dem.

Jeg sætter nye sæder i aften - og mener ikke dette skulle gøre noget.

men i hører mere fra mig

mvh

arne`s blå buggy (uden login)
(permalink) Leonard Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:b6ac354326="Anonymous"]Lad være med at ringe, fordi: du får lov at snakke med receptionen der umiddelbart tager imod alle usaglige brokkehoveder, de kan ikke let tage stilling, det er svært at huske alle de saglige argumenter.[/quote:b6ac354326]
Jeg har ikke snakket med receptionen, men med den person der har behandlet forhåndsvurderingen, og det eneste jeg har spurgt om er hvor og hvordan jeg har mulighed for at klage over den.
Sender jeg en klage havner den på samme persons skrivebord og da hun allerede har fortalt at jeg ikke kan klage, så tror jeg ikke på at et brev hjælper. Medmindre at brevet indeholder en henvisning til en regel om at jeg har lov til at klage og krav på et svar.
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
JA men hvis du sender et brev og hun afviser dig betyder det at du har dokumentation på at hu nsiger at du ikke kan klage- fordi at det siger hun. og så går du bare højere op i systemet. HUN skal nemmelig henvise til retsreglerne når hun svarer. samtidigt skal hun kunne dokumentere at du har klaget de 3 gange du må. og de har du jo ikke for det er kun skriftlige klager der tæller som en klage.
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det er ikke en nødvendighed at lave en skriftlig klage... hvis du har talegaverne i orden, så kan det sagtens lade sig gøre at få sat forhåndsvurderingen ned, selvom hun er bestemt...
Jeg snakkede med en fra togs om det samme da jeg indførste min buggy..

Der kom en forhåndsvurdering på 18.000 kilo på min jeg ringede og snakkede lidt og fik den ned på ca. 13.000 kilo....

Jeg har skrevet dette i et tidligere indlæg hvis det kan hjælpe....

Det der med told og skat....

Du kan sagtens få forhåndsvurdering på bilen inden du får bilen synet, du kan bare ikke komme til at betale penge, før du står med synsattesten i hånden. Du kan dog godt ringe til told og skat og klage over at du syntes depositummet er for højt, så kan det være at de sætter det lidt ned..

Du skal få bilen synet.

Så skal du derefter køre ned at betale det de siger du skal lægge i depositum før den endelige vurdering...

Så bliver du meldt til endelig vurdering, da de har lavet reglerne om så at hvis det er gamle biler der skal inregistreres, så skal den til syn og skøn...

Syn og skøn tager 2 min. hvor de tager 3 billeder af bilen, skråt forfra, skråt bagfra, og en i kabinen...

Derfter kan der gå op til 3 måneder før du får brev tilbage fra dem... Men i den tid LAD V
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) DeserterBitchBuggy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak til Yellow-BUGGY for en rigtig god forklaring.
Lige hvad jeg søgte !
Mvh Deserter.
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nåå

nu er jeg ved at hive den gearkasse som ikke fungerer særligt godt mere ud. lige lidt billeder.

jeg var ca. 30 minutter om at pille motoren ud. fra at bilen stod på 4 hjul til at den stod på træstykker og uden motor. og jeg har aldrig hevet en motor ud af en bil før. jeg er lidt stolt af mig selv.
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
lige et til :D

flere kommer
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Pas nu på med de træstykker der.... det kan hurtigt gå meget galt når man ligger under bilen og rykker i det hele. Sørg for at den er blokket ekstra godt op!

Der er trods alt en del stykker der har mistet livet under en bil pga. for dårlig opklodsning - og det er sgu en sørgelig måde at ende på.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hmm måske noget at tænke over. kigger lige på det inden jeg går videre.

tænkte ikke lige over det.

edit:

som du ser lavede jeg om på hvorledes at klodserne stod:

sådan her stor den rigtigt godt.
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hvad lørdag er gået med:

at afmontere trækakslerne på en gearkasse. fra 48 ida

at afmontere lange aksler på en anden gearkasse og montere de tidligere afmonterede korte trækaksler på en gearkasse fra leo-pol.

at montere type 2 næse stykke på gearkassen.

at skifte olie på gearkassen.

at samle bremser.

at montere gearkasse bag i buggyen.

at spænde alle skruer og bolte.

at udlufte bremsesystemet med ny bremse væske. der var godtnok meget vand i den gamle bremse væske.

at montere motor ledninger kabler og såvidere.

at lige justere motoren en gang igen så den spinder.

at montere en scat dragfast skifter og justere denne.

at afprøve køretøjet en kort tur.

lørdag slut.

søndag gik med:

prøve kørsel 30 km.

tjek gearkasse olie.

prøvekørsel omkring 200 km.

konklusion: gearkassen er bare lækker, alt lader til at være samlet korrekt. sporingen af baghjulene er ikke så god som før. selvom at de samme aksel rør er brugt og mærkerne passer. bagvognen er blevet mere livlig.

Lidt billeder:

det er brormand der tager billedene. han er også med i alt der her. dog ikke testkørslen, som testpilot det mangler han lige at kørekort til.
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
og søndag eftermiddag så det således ud:
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hej du......!!
så var det altser ikke helt løgn med at den var 100% den kasse der.....!!!
det var da dejligt....!!! :D :D :D
mvh leo-pol
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jeg takker for den gode kasse.
(permalink) virring Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hallo der, cardude. jeg har lige hentet en gear kasse i dag, og jeg kan se at du har skiftet "forstykket" på gearkassen, er det nemt nok. jeg spør fordi at forstykkernes ophæng, på den nye og den gamle gearkasse ikke er ens, der er 2 huller på skrå i den gamle, og 3 huller i en "trekant". så derfor gad jeg godt vide om det er et problem og om det også var det der var galt for dig.

venlig hisen virring
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja det er rigtigt den er skiftet.

det burde være meget let og den bør passe hvis bare at det ikke er en splitgearkasse (fra 60 eller før)

indebag sidder der 3 arme. en bak arm en 1 og 2 arm og en til de sidste 3 og 4 gear.

sørg for at denne arm sidder samme sted, når du sætter den i og når du tager den ud. (til eksempel i 1 gear. position)

gearkassen bør være på højkant eller tom for olie. (det løber bare ud ingen prob der men det sviner)

tjek når du skifter den over, at det lille åndehul i toppen ikke er stoppet til.

der sidder en pakning inde bag som muligvis skal skiftes.

håber det klargjorde det hele.
(permalink) virring Member
Skrev for 19 years siden | | | |
øh ja det meste. og tak
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) virring Member
Skrev for 19 years siden | | | |
øh ja det meste. og tak men du skriver at du har skiftet til type 2 forspids, er det ikke til type 1. og hvad er forskellen på lange og korte aksler ????, skal bare lige vide om jeg skal skifte eller bare bruge dem der sidder på.

hilsen virring
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jeg skiftede simpelthen til type 2 forspids, fordi at min bund er fra 1960. lige den årgang er anderledes end andre. og man skal skifte gearkasse spids for at undgå mærklige instalationer hvor motorens vinkel er helt forkert.

aksler: forskellen ligger to steder. der findes 3 typer aksler.
korte (før 1967)
mellem lange (1967)
lange (efter 1967)

det er mest korte og lange der er aktuelle.
korte er kortere! ca 4 cm. end de lange. det er ude for enden mellem de to yderste udravninger på aksel rørene. (lidt svært at forklare.)

det betyder ikke så meget. MEN! der er også forksel på tromlerne. eller de spindels der er ude i enden. der er også forskel på disse. lange har ikke kun længere aksler men også længere spindels.

for 1967 versionen gælder at de har lange aksler men korte spindels.
har du mere er jeg i chatten lige nu. eller jeg kan forsøge at forklare det her.

jeg mener også at de vil ændre på sporingen hvis du ikke beholder de gamle.

vælger du at skifte forklarer jeg lige hvordan det gøres.
(permalink) virring Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ok, kan jeg ikke få dit tlf nr. engang. hvis jeg altså må ringe til dig engang, det er nok det nemmeste. men på forhånd mage tak for hjælpen
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:8965699439]ok, kan jeg ikke få dit tlf nr. engang. hvis jeg altså må ringe til dig engang, det er nok det nemmeste. men på forhånd mage tak for hjælpen[/quote:8965699439]

tjek din pm.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hej gut ...
Saederne er fra http://www.raceland.dk

hilsen thomas
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nå ja. så kom jeg til at montere lidt alarm noget mere anlæg og oprydning i det svensker lednings net som bare ikke var godt.

jeg besluttede at jeg ikke orkede at arbejde inde under det instument bord så det blev afmonteret.

Det sjove er så da jeg så benzin tanken:

[img:eae8af461e]http://img2.imagevenue.com/loc221/f9e_PIC00001.JPG[/img:eae8af461e]


DET er en FU****g Jerry can 20 L ....

og der står made in ussr i bunden.

men jeg fik da skilt det ad i dag og lave det første af ledningsarbjedet.

[img:eae8af461e]http://img2.imagevenue.com/loc235/428_PIC00002.JPG[/img:eae8af461e]
[img:eae8af461e]http://img1.imagevenue.com/loc207/369_PIC00003.JPG[/img:eae8af461e]
[img:eae8af461e]http://img3.imagevenue.com/loc282/bdf_PIC00004.JPG[/img:eae8af461e]
(permalink) BuggyLed Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hehe... Der er lidt at gå i gang med, med det ledningsnet, hva'

Kunne det ikke godt ligne en cola-dåse, som er svejset på - på det næst-sidste billede, som tankdyse.. ;-)
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja der er godtnok mange strømtyve og andet men jeg skal også skifte de runde sikringet til en ny sikrings holder med fladsikringer.

og det er malingen som er kommet lidt rundt omkring og ned af røret der får den til at ligne en cola dåse. men det ville da ikke være umuligt. at nogen har gjort det.
(permalink) BuggyLed Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hehe... Jeg har også stadig de runde i min - det er vel ikke nogen større oberation, at skifte dem, vel'

Hehe... Nej, specielt ikke når det er en svensker-bil. De har sku de særeste løsninger nogle gange...

Reply »

You must log in to post.