Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Horn ? igen

Tags:
No tags yet.

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Først kunne jeg ikke få det til at virke, men så virkede det efter lidt roden. Men nu dytter den nå man drejer/hiver i rattet, hvorfor nu det ?
Ufrivilligt dytteri er ikke så cool :roll:

Det er ikke ledningen i ratstammen, den er helt frisk.

TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er sikkert fordi din ratstamme rammer ratstammerøret når du drejer, evt er den bøjet..

løsn styrehuset på forbroen og ret det op så ratstammen er centreret i røret...
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Mange muligheder. Hvor gammel er bilen ?
Hornet må jo få stel på en eller anden måde.
F.eks. hvis ratstammen er skæv i i "kollisionsstykket" så ratstammen ikke løber lige i røret når du drejer og kan slæbe imod ?
Måske skal du justere låsekonsollet/ratstammerør sådan at rattet får lidt mere afstand til konsollet ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:d4aed9cf3a="vwmorten"]Det er sikkert fordi din ratstamme rammer ratstammerøret når du drejer, evt er den bøjet..

løsn styrehuset på forbroen og ret det op så ratstammen er centreret i røret...[/quote:d4aed9cf3a]

Nå ja !!! det havde jeg ikke tænkt på, men kan man det ? styrhuset er jo monteret i de to "svejseklatter og bøjlen skal vende rigtigt osv ?

Frank jeg har prøvet at justere låsekonsollet uden held (2-4mm luft), det er en T1 fra 70.

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) Kører du med originalt rat..?

Jeg havde et sportsrat engang som lavede det samme nummer.. Der var lidt forskel på hvor "banen" hvor rattet fik stel løb. Så ramte ratnavet blinkarmafbryderen når jeg drejede..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:e71c3ecc7a="TeddyC"][quote:e71c3ecc7a="vwmorten"]Det er sikkert fordi din ratstamme rammer ratstammerøret når du drejer, evt er den bøjet..

løsn styrehuset på forbroen og ret det op så ratstammen er centreret i røret...[/quote:e71c3ecc7a]

Nå ja !!! det havde jeg ikke tænkt på, men kan man det ? styrhuset er jo monteret i de to "svejseklatter og bøjlen skal vende rigtigt osv ?

Frank jeg har prøvet at justere låsekonsollet uden held (2-4mm luft), det er en T1 fra 70.

Mvh. TeddyC[/quote:e71c3ecc7a]

ja hvis du løsner den ene bolt og strammer den anden flytter du styrehuset (men bøjlen bliver siddende fikseret)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707

Reply

You must log in to post.