Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Solex karburator

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bingo Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er der nogen derude, der har tekniske tegninger over solex'en ? Jeg har problemer med at justere den. Venligt HJ
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad for en Solex ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bingo Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Solex'en fra en 1600 motor med automat choker.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Start med at rense den. Blæs alle kanaler igennem med trykluft. Du skal skrue alle dyser og justerskruer ud.
De to justerskruer i venstre side er:
Den lille er blandingen i tomgang
Den store er luftomløbsskrue. Den bestemmer hvor meget luft den får et køre tomgang på. Altså hastighedsskruen.
Når du har samlet den igen skal du starte med at indstille gasspjældet. Det gør du på den skrue der sidder på gasspjældsarmen. Hold chokertrappen helt åben, altså som om motoren er varm. Og løsn så skruen til den ikke rører ved trappetrinet mere. Skru ind igen til den netop rører igen. Prøv at smække med gasspjældet. Du skal kunne høre at den lige klikker mod trappetrinet og ikke mere. Nu skal den skrue aldrig røres mere.
Start motoren og brug opvarmningstiden til at kontrollere kamvinkel og tændingsindstilling.
Når chokeren er slået fra kan du indstille blandingen på den lille skrue på venstre side. Skru ind til motoren taber omdr. ud igen til den ånder lettet op + en kvart omgang. Indstil hastigheden på luftomløbskruen. Kør en tur og indstil blanding og hastighed igen.
Jeg går ud fra at dine platiner og tændrør er nye og motoren ellers ikke fejler noget.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bingo Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Mange tak for det dejlige svar. Nu har jeg noget at bruge aftenen på. =o)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
http://www.type2.com/library/fuel/kuhn1.htm
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!

Reply

You must log in to post.