Den karos jeg har til den hvide, er rusten flere steder. Dvs at den skal svejses for at den bliver god. Da jeg ikke er den helt store svejser (ejer ikke et svejseapperat:) ). Derfor overvejer jeg at flytte den blå karos over på den hvide. Dørene på den hvide er også rustne i bunden.
MEN, ifølge Haynes, skal jeg have ALT af for at få karosen af. Er det nødvendigt? Der er ingen rust i den blå karos. Den er fuldstændig som ny.
Jeg er klar over at jeg skal have tanken ud. Det undgår jeg ikke. Ledningsnettet er nok også nødvendigt. Dørenene og for/bagklap skal også af, men hvad med vinduer mm? Er det muligt at flytte tingene over forholdsvis let (læs hurtigt)? Hvad med vægten? Er det muligt i det hele taget at gøre det uden at tage ALT af?
Jeg regner med at den skal til syn om en 3 ugers tid ca. På det tidspunkt skulle der gerne være skiftet motor, og skiftet over til skivebremser mm. Derfor er der nok at give sig til:)
-------------------------------------------
Michael
Jeg ville mene, at du kan nøjes med tank og relevante slanger/ledninger der sidder rundt omkring. Men jeg vil anbefale dig at tage sæderne ud, da karossen så ikke skal løftes så højt. Jeg vil tro, at karosse med døre og klapper vejer 125kg. Min egen løftede vi af 2 mand, og den ene var mig - så mere kan den ikke veje.....:-)
/Henrik
Jeg ville mene, at du kan nøjes med tank og relevante slanger/ledninger der sidder rundt omkring. Men jeg vil anbefale dig at tage sæderne ud, da karossen så ikke skal løftes så højt. Jeg vil tro, at karosse med døre og klapper vejer 125kg. Min egen løftede vi af 2 mand, og den ene var mig - så mere kan den ikke veje.....:-)
/Henrik
Sæderne er allerede ude. De skulle skiftes alligevel:)
Det var da ikke meget den vejer sådan en karos. Jeg havde regnet med omkring 350kg.
-------------------------------------------
Michael
Ja, jeg må da også indrømme, at dørene og ruderne var ude af min da jeg løftede den af, så det er en vurdering.....:-) Men måske er der nogen der har haft badevægten fremme?
/Henrik
husk at fjerme slangen fra bremsevæske beholderen oppe foran, for ellers vil du opleve hvor effektivt bremsevæske fjerner lak :D :D hvis dine ledninger er som originalt skal du blot pille batteriet fra og ikke andre ledninger.......nå jo du skal lige pille ledningen på hovedcylinderen fra 8) 8) husk at løsne boltene i varmekanalerne forsigtigt så de ikke går løs
Du kan godt løfte karossen af uden at skulle skille det hele ad, men tag tanken ud, som du selv siger.
Husk at frigøre styrtøjet = ratstammen på din model.
Ledninger fra batteriet og også fra motoren, den bliver jo siddende på gearkassen = bunden :wink:
Pille forbindelsen af til hovedcyl, og så burde der ikke være mere, hvis du vel og mærke har husket at løsne alle boltene.
Har for år tilbage løftet karossen af min 03. Det eneste der var pille ud af den, var tanken. Alt andet var stadig på.
Vi var 3 mand og den var tung !!!!, men for at gøre det nemmere for dig selv, kan du da tage dørene af, tager ikke så lang tid
Held og lykke med projektet.
mvh
Henrik
Jeg kan ikke fordtå at i siger at i tager tanken af, jeg har også lige haft toppen af min 1303 og der blev tanken i?
På en nyere type-1 sidder der 2 bolte under tanken derfor....
Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
Ok, min er fra 6/73.
De to bolte må så gå ned i rammehovedet?
Hej her er et links hvor du kan se hvor de
bolter er.
http://www.wolfsburgwest.com/wired/wired_03_02/wired_03_02.htm
MVH TLS
[quote:a98812302a="Galaxie"]Ok, min er fra 6/73.
De to bolte må så gå ned i rammehovedet?[/quote:a98812302a]
Der sidder ikke nogen bolte under tanken på en 03, men det jo lidt rart at have styr på benzinen !!!.
Der sidder derimod, på en 03 to bolte i reservehjuls baljen, som går ned i rammehovedet.
mvh
Henrik