Jeg har lige et spørgsmål omkring kondensator/rotor.
I lørdags var jeg så "heldig" at min boble ikke ville starte, det viste sig at det var ledningen fra kondesatoren, der var knækket (billig version).
Strømfordeleren er en "billig" 009.
Da jeg stod med det på værkstedet havde jeg ikke lige en ny kondensator ved hånden, men en anden, som virkede, fra en alm. 03 strømfordeler. Den blev smidt i, og det samme gjorde rotoren, da den i 009'eren heller ikke var for god.
Bilen kører fint nu.
Men nu mit spørgsmål. Når jeg kigger på csp-hjemmesiden, kan jeg se at der findes en særlig kondensator til 009 samt en særlig rotor, og det jeg vil spørge om er så, hvad er forskellen på en kondensator til en 009 og til en "alm strømfordeler" ?? og det samme for rotoren ??.
Er kondensatorens "opgave" ikke bare at sørge for strøm til plantinerne, og rotoren fordeler så gnisten og skulle det kunne gøres på "forskellig" måde alt efter hvilken strømfordeler der er tale om ??
Håber der er nogen, der gider svare
mvh
Henrik
I lørdags var jeg så "heldig" at min boble ikke ville starte, det viste sig at det var ledningen fra kondesatoren, der var knækket (billig version).
Strømfordeleren er en "billig" 009.
Da jeg stod med det på værkstedet havde jeg ikke lige en ny kondensator ved hånden, men en anden, som virkede, fra en alm. 03 strømfordeler. Den blev smidt i, og det samme gjorde rotoren, da den i 009'eren heller ikke var for god.
Bilen kører fint nu.
Men nu mit spørgsmål. Når jeg kigger på csp-hjemmesiden, kan jeg se at der findes en særlig kondensator til 009 samt en særlig rotor, og det jeg vil spørge om er så, hvad er forskellen på en kondensator til en 009 og til en "alm strømfordeler" ?? og det samme for rotoren ??.
Er kondensatorens "opgave" ikke bare at sørge for strøm til plantinerne, og rotoren fordeler så gnisten og skulle det kunne gøres på "forskellig" måde alt efter hvilken strømfordeler der er tale om ??
Håber der er nogen, der gider svare
mvh
Henrik