Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hej: Er det muligt at plane topsty

Tags:
No tags yet.

(permalink) pelleboy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er det muligt at plane topstykker får at få ekstra hk?
hilsen Peter
(permalink) pelleboy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har nemlig en boble 1303 som jeg gerne vil have til at køre lidt hurtigere, og jeg har hørt fra nogle at dette var muligt. Men vil bare gerne være sikker...
Hilsen Peter
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja det kan man, som på de fleste andre motorer.
"Plane" er ikke lige ordet på en VW. Man borer faktisk hullet i topstykket dybere.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Når man borer hullet større øger man da ikke kompressionen eller er det mig der tænker i puch maxi- baner? Vil gerne have det uddybet!
-Mark
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
På VW's luftkølede motor stikker cyl. op i topstykket. Topstykket er altså ikke fladt, men har to huller til to cyl.
Når man borer disse huller dybere bliver forbrændingskammeret mindre, ligesom når man fræser af et almindeligt topstykke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Takker
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
men frank hvor meget, ved godt at det er et ømt punkt med høj kompression og meget varme ved topstykkerne på luftkølede men hvor "lidt" skal man tage af topstykkerne for at få en effekt og stadig kunne holde temperaturen nede, hvis det feks. det er en 1600 ccm der er tale om.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det ville jo blive et skud. Men på en std. originalmotor kunne man godt tage 1mm. Så ville den nok komme op på 8,3:1
Men man skal måle vendehøjden og forbrændingskammeret og så tage stilling.
De par gange jeg har brugt Brazil/Mexico-cylindersæt, kan jeg se at de giver ca. 1mm. mere vendehøjde. Så skal man jo tage 2mm. for at få samme resultat.
Formel: Cyl.-volumen+kammeret+vendehøjde: Kammeret+vendehøjde= Komp.-forhold.
Når så man har fundet ud af hvor lille kammeret skal blive, hælder man den mængde væske i kammeret og måler med en skydelære ned til væskeoverfladen. Bingo x-antal millimeter at fjerne.
Husk at der ikke skal fjernes ret meget før de knopper der på undersiden af topstykket støder mod cyl. Og så skal de også lige fjernes.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.