Vi er i den uheldige situation at vores 1302'er er dumpet med et brag til syn.
Vi havde egentlig ikke regnet med det var så slemt; og da vi har orignale sorte plader på bilen er det jo skidt hvis de bliver klippet. Synsmanden sagde det ville koste ret meget at få den synet så nu gælder det om at finde ud af hvad det betyder, og om vi kan nå at lave det inden 1. maj hvor den skal være synet.
Vi er ikke just eksperter i bobler; men vi kan muligvis lave rusten selv, hvis amatør svejsninger er gode nok. Der er dog en del ting vi lige skal have fundet ud af hvad betyder.
Følgende dom fra synsmanden:
"04: selvopretning utilstrækkelig."
"08: bageste inderskærme tæret ved zone B."
"08: bageste vognbund tæret ved zone C"
"08: forbrofæste rep ukorrekt (må ikke svejse til forbro)"
"08: foreste inderskærm tæret ved zone B"
"08: foreste inderskærm tæret ved zone C"
Vi var desværre ikke selv til stede ved synes, så da vi hentede bilen sludrede vi med synsmanden. Han var desværre noget svær at forstå, eller også er det blot fordi manden er vant til professionelle mekanikere så det han skriver bare normalt giver mening.
Det gør der bare ikke for os.. Hvad er disse zone typer? Kan man skifte et "forbrofæste"? Kan man skifte en inderskærm eller lapper man den bare? Rattet er så stramt at det ikke retter op selv. Vi fik det strammet da det ellers var ret løst og gav nogle voldsomme 'klonk' ved vejbump. Er det styrtøjet der er slidt op?
Han sagde man skulle have forbroen af for at reperare skaderne. Vi er ikke lige selv udstyret med lift så vi skal til at kravle ind under bilen og se hvad det egentlig er der er i vejen. Er der nogle der har erfaringer med disse rustproblemer? Er det evt noget "almindeligt" eller noget man skal holde nallerne fra at rode med selv.
Vi havde egentlig ikke regnet med det var så slemt; og da vi har orignale sorte plader på bilen er det jo skidt hvis de bliver klippet. Synsmanden sagde det ville koste ret meget at få den synet så nu gælder det om at finde ud af hvad det betyder, og om vi kan nå at lave det inden 1. maj hvor den skal være synet.
Vi er ikke just eksperter i bobler; men vi kan muligvis lave rusten selv, hvis amatør svejsninger er gode nok. Der er dog en del ting vi lige skal have fundet ud af hvad betyder.
Følgende dom fra synsmanden:
"04: selvopretning utilstrækkelig."
"08: bageste inderskærme tæret ved zone B."
"08: bageste vognbund tæret ved zone C"
"08: forbrofæste rep ukorrekt (må ikke svejse til forbro)"
"08: foreste inderskærm tæret ved zone B"
"08: foreste inderskærm tæret ved zone C"
Vi var desværre ikke selv til stede ved synes, så da vi hentede bilen sludrede vi med synsmanden. Han var desværre noget svær at forstå, eller også er det blot fordi manden er vant til professionelle mekanikere så det han skriver bare normalt giver mening.
Det gør der bare ikke for os.. Hvad er disse zone typer? Kan man skifte et "forbrofæste"? Kan man skifte en inderskærm eller lapper man den bare? Rattet er så stramt at det ikke retter op selv. Vi fik det strammet da det ellers var ret løst og gav nogle voldsomme 'klonk' ved vejbump. Er det styrtøjet der er slidt op?
Han sagde man skulle have forbroen af for at reperare skaderne. Vi er ikke lige selv udstyret med lift så vi skal til at kravle ind under bilen og se hvad det egentlig er der er i vejen. Er der nogle der har erfaringer med disse rustproblemer? Er det evt noget "almindeligt" eller noget man skal holde nallerne fra at rode med selv.