Jeg skulle lige høre om det er muligt at lave en udstødning hvor der er 2 potter men hvor man kører 2 cylindre til hver pot altså uden at alle 4 cylindre går sammen i samme udstødning? :roll:
hvorfor skulle det ikke være muligt.
Det kan man godt, men det kører ikke ret godt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hvorfor kører den ikke så godt..
ok har ikke noget at sammen ligne med mine rakte udstødninger kører da fint nu hvor de er blevet tætnet i samlingerne
hvis man på en VW motor samler 1 og 2, 3 og 4 så bliver det forkert i forhold til tændingsrækkefølgen.
1 og 3, 2 og 4 skal samles i 2 rør og derefter i 1 rør
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Grundlæggende vil jeg så absolut holde med Frank.
MEN, ingen regel uden ewn undtagelse.
Man kan godt få sideopdelte udst. til at fungere ret fornuftigt. Men det er næsten mere vanskeligt end at lave 4-1.
Jeg havde for nogle år siden "kun" det alternativ på en 2,0 T4 buggy.
Så lavede vi primærrørene 33 " lange og derefter et Y stykke og ud i et noget større rør som var 30 cm langt incls. Ystykket. Derefter ind i en 2" expansionspotte. Motoren gik fint med det, og ydede osse som vi havde forventet.
Men den buldrede godt nok en del når den fik gas, selvom den havde store potter på. Det skyldes at der skal mere til at dæmpe en 2-1 end en 4-1, pga den megewt længere pause mellem pulsslagene.
T.
Tak for svarene jeg laver det bare så de kører sammen alle sammen og deler dem igen ud i de 2 potter tak for det! :D