Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Busser og forsikringer... ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Tonny Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:afa113a50c="dRjENSEN"]Jamen så er veteranbusser jo bare en knaldgod investering! Bare så længe man ikke har intentioner om at køre med dem på offentlig vej.. 8O

Det er sgu'da snart helt til grin med alle deres latterlige forbehold! :evil:[/quote:afa113a50c]

Alt hvad der har med forsikring at gøre er, at finde undtagelser for undtagelsen. Du kan ikke have en skade uden at der er noget der skal taget forbehold for. De kan det hele når de tegner forsikringen og den dag Du har skaden er der bare lige et lille bitte bitte forbehold som gør at Du ikke er berettiget til den fulde erstatning. :?
Alternativet hedder RUNA, men det kræver man er medlem af Dansk Veteranbil Klub, hvilket jeg selv er. De 350 kr. er måske givet godt ud. Håber jeg :D

http://www.runa.dk/
-------------------------------------------
http://www.barndoor.dk
(permalink) Bornholmer Member
er der ikke et specielt selskab for veteran lastvogne og busser der vil ta os så - eller er de i samme selskab - der er jo en klub og et træf for nytteveteranbiler i Gjern hvert år - det kunne jo være de havde nogen specielle klubforsikringer - man ka da ikke ha en veteranbus med 52 sæder også kun køre med 6 pers ???? jeg har aldrig selv kørt med mere - men de opfordrer da folk til at køre uorginalt uden midtersæde med de regler der ???
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
[quote:44026356b1="Bornholmer"]er der ikke et specielt selskab for veteran lastvogne og busser der vil ta os så - eller er de i samme selskab - der er jo en klub og et træf for nytteveteranbiler i Gjern hvert år - det kunne jo være de havde nogen specielle klubforsikringer - man ka da ikke ha en veteranbus med 52 sæder også kun køre med 6 pers ???? jeg har aldrig selv kørt med mere - men de opfordrer da folk til at køre uorginalt uden midtersæde med de regler der ???[/quote:44026356b1]

Uden at vide det, tror jeg at RUNA vil forsikre busser og lastvogne mm. Jeg vil prøve at tage kontakt til dem, om ikke andet så for at få tilfredsstillet min nysgerrighed. RUNA er som sagt det selskab som Dansk Veteranbil Klub benytter og anbefalder.
(permalink) Anonym Member
"Afmontere sæderne kunne man godt, men det giver ikke rigtig noget da det står i typenummeret hvor mange pladser den har.. Og det er jo det forsikringsselskabet ser på. De ser sandsynligvis aldrig bilen.."

Jeg tror aldrig de ser typenummeret. Jeg tror de ser de billeder du emailer dem, hvor bussen har X antal sæder.....

Og hvor mange ved hvad en bus 221 eller 261 eller whatever betyder...og hvem siger at den ikke er laevt om senere til camper eller...osv osv.

Kort sagt: Som jeg ser det er det et spm om at tilpasse din bus til de "stive" krav som der opstilles....du vil jo ikke anvende bussen anderlede om der er 5 eller 7 sæder. Der vil således kun være tale om at omgå reglerne formelt set når du siger at der er fem istedet for syv sæder. Den faktisk anvendelse af bussen vil være det samme (du kører den begrænset og passer den som man forventer af enveteran) .... derfor ville jeg ikke have dårlig samvittighed ved at sige at der er fem sæder... Hvis du skal køre den hele året med fodboldholdet ja så er det selvfølgelig en anden sag....så skal der sæføli betales ved kasse 1 som alm forskring.

Det afgørende SKAL være hvorledes bilen anvendes. Ikke alt muligt andet. (problemet er at det naturligvis ikke generelt kan udledes hvorledes bilen anvendes...derfor alle disse til tider mærkelige/skæve krav...)

-Mikkel-
[quote:05accc6d74="Anonymous"]"Afmontere sæderne kunne man godt, men det giver ikke rigtig noget da det står i typenummeret hvor mange pladser den har.. Og det er jo det forsikringsselskabet ser på. De ser sandsynligvis aldrig bilen.."

Jeg tror aldrig de ser typenummeret. Jeg tror de ser de billeder du emailer dem, hvor bussen har X antal sæder.....

Og hvor mange ved hvad en bus 221 eller 261 eller whatever betyder...og hvem siger at den ikke er laevt om senere til camper eller...osv osv.

Kort sagt: Som jeg ser det er det et spm om at tilpasse din bus til de "stive" krav som der opstilles....du vil jo ikke anvende bussen anderlede om der er 5 eller 7 sæder. Der vil således kun være tale om at omgå reglerne formelt set når du siger at der er fem istedet for syv sæder. Den faktisk anvendelse af bussen vil være det samme (du kører den begrænset og passer den som man forventer af enveteran) .... derfor ville jeg ikke have dårlig samvittighed ved at sige at der er fem sæder... Hvis du skal køre den hele året med fodboldholdet ja så er det selvfølgelig en anden sag....så skal der sæføli betales ved kasse 1 som alm forskring.

Det afgørende SKAL være hvorledes bilen anvendes. Ikke alt muligt andet. (problemet er at det naturligvis ikke generelt kan udledes hvorledes bilen anvendes...derfor alle disse til tider mærkelige/skæve krav...)

-Mikkel-[/quote:05accc6d74]

Som jeg forstod det på den samtale jeg havde forsikringen var det ikke antallet af sidepladser, men hvor mange der er i bilen på et givet ulykkestidspunkt. Samme regel gælder for en alm. personbil som man har proppet mere end 6 personer i.
Jeg er som sagt blevet lovet en ændring i policen som udtrykkeligt gør rede for dette. Jeg har iøvrigt fået læst forsikringsbetingelserne igennem, og jeg kan ikke se det nævnt nogen steder.

-Mvh Tonny
(permalink) Anonym Member
[quote:d41ce2049f="vwanders"]8) Så så Rasser... :wink:

Han spørger jo bare.. Og svaret er nej. Det er et krav at bilen kun bruges til hobbykørsel. Om man så BRUGER den til hverdag er jo en anden sag. Det er bare noget lort hvis man baldrer ind i en lille pige på vej over gaden i myldretiden.. Catch my drift?

Så hvis man misbruger ordningen ødelægger man det for alle andre når det går galt..[/quote:d41ce2049f]
(permalink) vwanders Member
8) Hva' så gæst....
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.