Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorspørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så bliver jeg nød til at spørge !!!

Min motor er nyrenoveret og den køre næsten perfekt men jeg har ikke kunnet få de sidste ujævnheder væk.

Motoren er en 1300 F blok, med 1600 cylendre og 1500 type 3 enkeltportede topstykker.
Der er en ny pict 30/31 brosal karburator på med et dupont filter.
Strømfordeleren er den orginale(vacum adv.), monteret med Ignitor ny rotor og dæksel, og der er oså nye tændkabler + tændrør.
Udstødningen er en monza, og jeg køre på 95 blyfri + karb. sprit.

Problemt er at den ikke kører helt jævnt i tomgang(det er der det er tydligst), der er lige som en ujævhed der ikke er "rytmisk".
Hvis det skal skrives erdet sådan her det lyder(B=mislyd):
drrrdrrrBrrrdrrrdrrrdrrrdrrrdrrrdrrrBrrrdrrrdrrrdrrrdrrrBrrrdrrrdrrrdrrrdrrr
Det er ikke til at høre umidelbart, men mislyden er der.

Samtidig har bilen problemer når man køre i jævn hastighed med lidt gas, og når den er kold har den svært ved at tage gas i opstarten.
På det sidste har den også hakket lidt når der bliver givet fuld gas.

Jeg syntes det er en perfekt motor til bilen, men lige meget hvor meget jeg har justeret er det ikke blevet helt perfekt, (nå ja udstødningen er også et minus den er grim og larmer) og det er ikke fedt når man an mærke at man er så tæt på at have en motor man er meget glad for.

Så hvis der er nogen der har et forslag til hvad der kan være i vejen, så skriv.

PS. jeg har justeret efter de anvisninger, der har været i tidliger indlæg der kunne lyde som mit problem, men uden held.

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
to ideer..:

Delvist defekt tændrør..? -selvom de er nye, kan der godt være et enkelt der "sætter ud" en gang imellem (evt bare et t.kabel)

(normalt er det der drrrdrrrBrrrdrrrdrrrdrrrdrrrdrrrdrrrBrrrdrrrdrrrdrrrdrrrBrrrdrrrdrrrdrrrdrrr et tegn på en kondensator der er defekt, men når du kører med ignitor er det jo ikke tilfældet)

ellers:

For mager blanding i tomgang..? -delvis tilstoppet tomgangsdyse eller forkert indstillet karburator

allermindst sansynligt:

Defekt rotor. -jeg har een gang været ude for at en rotor der var defekt, som gav en meget uregelmæssig tænding - den er jo nem at skifte så det er vel et forsøg værd
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
For mager/ forkert indstillet.
Ignitor ikke korrekt isat. (Får ikke ordentligt stel)
Dårlig tændspole.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Skift karburatoren ud med en org. 30 eller 31 mm. Husk at få den rigtige strømfordeler, der passer til karb.
Kør med org. luftfilter og forvarmeslange. Blokér evt. forvarmespjældet.
Skift udstødningen ud med en org. type, gerne af den Farmer anbefaler, Ernzt, eller hvordan man nu staver til det.
Men de andre ting der bliver nævnt skal selvfølgelig også være i orden.
Men generelt: Hellere gamle tyske org.dele end nye af tvivlsom kvalitet.
Har du justeret ventiler og taget en komp.prøve ? Ventilerne kan godt sætte sig meget de første 1000-1500 km.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har ikke lavet en komp. test men vil prøve det, hvad vil testen fortælle?

Ventilerne har jeg justeret lige efter opstarts kørslen, og to gange mere. Anden tjek havde de sat sig en del, tredje(ca. 1500km) var der ikke noget særligt, men jeg tjekker igen.

Ignitoren sidder som den skal(trippel tjek), og den får også ok stel.

Kan man godt åbne tændrøret op uden at bruge ignitor tændspole, og ville det være en god ide at skifte til ignitor når det nu er spolen der er mistænkt(har en blå bosch på).

Jeg prøver med en anden rotor, og justere karben igen.
I mener den skal have noget mere på blandings skruen(maks 4.5 ud ikke), og hvis det ikke hjælper så skal dysen tjekkes.

Tak for hjælpen, indtil videre TeddyC
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Den blå Bosch burde være længe nok, hvis det da ellers er en af ordentlig kvali, - og ikke noget af det billigs POS made in Malaysia eller Mexico spraypaintede lort.

Og ja du kan sagtens øge gnistgabet med en god Blå Bosch.
Men jeg tror osse den får for lidt at leve af.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så virker det sku, jeg har skiftet tændkabler og rør+tjekket alt muligt andet.
Men nu kører den jævnt, men karben skal justeres igen kan jeg fornemme.

Tak for hjælpen
TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis

Reply

You must log in to post.