Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bosch Jetronic boxer indsprøjtnin

Tags:
No tags yet.

(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har fået smidt en Alfa 1,7 ie motor i min øse - det driller :cry:

1. Har hentet komplt ledningsdiagram på både tænding+sprøjt hos Alfa.

2. Har chekket op med alfa at alle ledninger er korrekt i brug undtagen lamdasonden !

3. Har chekket at tændrørene gnister som de skal

4. Har chekket benzinpumpen kører og at benzinen kommer forbi dysserene og retur til tanken.

5. Har monteret nye tændkabler+tændrør+benzinpumpe

6. Dysserne "klikker" ikke og bliver ikke våde (giver intet) ??????

7. Da jeg har flere identiske anlæg liggende har jeg sefølgelig forsøgt at skifte tændspole+throttle sensor+tændingsbox+luftmængdegiver+dysser

Hvad i hele hulen er der galt ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Bosch systemet for + via tændingen fra 1 stk tyk rødt kabel og Stel via 2 tykke sorte kabler

Tændspolen for på den ene side + ved tænding og 2 grønne kabler til Bosch ledningsnettet. På den anden side for tændspolen stel via Bosch ledningsnettes hvide + orange kabel

Er der nogen kyndige der har forstand på dette ?
Og endnu bedre har tid til at kigge forbi min garage lørdag eftermiddag eller hele søndagen ????? (vil meget gerne betale godt for en motor der starter :lol: )

HJ
(permalink) Jesper_P Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Bare en tanke: hvad har du så sat til de to ledninger til Lambdasonden??
Den giver vel signal til hvor længe dyserne skal være åbne, alt efter hvor fed blanding man kører med??
Men det burde vel ikke kunne gøre at dyserne slet ikke åbner??
Dyserne åbner hvis du luser 12V til dem??

Bare lige hvad der sprang i hovedet på mig.

Mvh. Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du har godt nok et point der :o spurgte ellers idag nede hos alfa carcentre på amager om de der lamdasondestik (1 stk grøn tyk + 2 stk tynde kabler i et stik!) og de sagde jeg blot sku' inorere dem ? men om det er på den måde du forslår ?

Har også forsøgt med at lave et stelkable fra motor til chassis og et stelkabel fra luftmængdegiverensmetalbeslag til chassis... intet hjalp

Temlig desperat HJ
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jamen, har det hele ikke kørt sammen før og hvorfor har du ikke nogen lamdasonde i din udstødning ???
prøv evt at give den en sjat benzin hvis det er til at komme til ved luftfiltereller manifold for at sikre at det er et brændstof problem.
er det en 16V ?
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Fælgen, træk mig baglængs ind i fuglehuset !
Det er en Alfa 33 1,7 ie motor Veloce med 8 ventiler og racerknaster med hydraliske løftere ! Mener den er fra 1991-1992 ?
Har prøvet at tage de 4 dysser ud og sprøjte lidt dieselstart ind - og det reagere den på - et par gode knald ud af topstykkerne -(endu ingen udstødning på !) Har du nogen gode ideer ? :cry:
(permalink) Jesper_P Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Prøv at pille stikket af en dyse og giv den stel og 12v direkte og se/hør om den klikker.
Hvis tændrørene gnister kan det vel ikke være OT-giveren (hvis der er sådan en)

Mvh. Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
lassefar for faen, du prøver sku da ikke at starte en motor der er monteret i din bil uden udstødning :!: :!: :!:
det kan du glemme, der skal både udst og sonde i al anden fejlfinding er ligegyldig :x
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Go idé Jesper :lol: Men det skulle godt nok være mærkeligt hvis alle mine 8 dysser var defekte ? OT giver ? Udover throttlesensor, luftmængdegiver, bosch tændingsbox, tændspole (alm men med sort Bosch dims på med en større multistik der ER tilsluttet det org. ledningsnet) 2 stk relæ'er med hver sin sikring, strømfordeler og dysser er der kun en enkelt dims jeg ikke ved hvad kaldes ? den sidder nede på siden af det ene indsugningsmanifol og er tilsluttet et lille stik med kun 2 ledere (en slags elektrisk åbne/lukke ventil ?) der går en slange fra den op op til luftintaget efter spjældhuset og luftmængdegiveren.....
Kan det være min benzinpumpe der er for kraftig ? eller er det ikke godt nok at benzinpumpen er tilsluttet tændings+ så den straks kører når man drejer nøglen ?
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
De siger hos Alfa at den sagtens kan køre uden den der lamdasonde !
Har da kørt en Alfa motor hjem fra Klampenborg til Amager engang uden udstødning - godt nok en larm men ingen problemer ? :roll:

Det er vel heller ikke grunden til at den ikke får fuel ????
Ved godt at Fælgen altid ville bryge kalastyrmetoden :D
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
på med et par gamle webere så kører vi sku... :wink:
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Benzin pumpen skal drives af EUC
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Jesper / Danborn - det er nok det mest fornuftige jeg endnu har hørt - ja jeg tror du har ret jeg kan se på Alfa/Bosch diagrammet at benzinpumpen får strøm fra relæerne på Bosch ledningsnettet - hvordan løser jeg det ? Du sku vel ikke være frisk på en tur til Roskilde her denne lørdag eftermiddag ? :wink

Har forsøgt mig med begge mine 2 EUC'er udeb held ???

Vil blive glad for et kald :wink:
Mvh Lasse 23310310
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Danborn jeg forsøgte med at sætte benzinpumpens + over relæet i Bosch jetronic ledningsnettet - desvæære hjalp det ikke ? Har også testet begge relæer + alle 4 dysser og de klikker alle som de skal !!!!!
(permalink) kylle200 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
måske lidt banalt, men har du ohm'et ledningerne fra boksen til dyserne igennem, for at sikre der er gennemgang og ingen overgang til stel?
Carsten
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg syntes nu jeg har chekket og kontrolleret så meget jeg nu kan ?
Kan se via lednigsdiagrammet at dysserne burde have + ved tænding og skulle aktiveres af stelforbindelsen til computeren ? Men hverken dysser eller relæer for impulser fra højere instandser ?????

Flot dusør gives til ham der har tid til at kigge på den live og vække den til live :lol:

Reply

You must log in to post.