Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Må man det?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Haverslev Member
Skrev for 20 years siden | | | |
På vw 1303 sidder der jo 3 sekskantede bolte og holder fjederben/bærebolte sammen, de er låst med låseblik og boltene er nu blevet "runde" i hovedet, problemer med at topnøglen ikke rigtig kan være der osv.
Så var det at jeg tænkte på, at montere nye rustfrie unbracko bolte og bore et 2 mm hul igennem hovedet og trække et stykke ståltråd igennem alle tre som lås - Men acceptere man det til f.eks syn?
Mvh Leif
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg kan ikke se hvorfor man i synshallen skulle klage over en bedre+mere holdbar+sikre løsning ! Men man kan jo sefølgelig være uheldig :wink:

Har en kammerat der har lavet stort set hele styrtøjet på sin Jaguar E-type i Rustfrit stål - Alt er godkendt til syn og tillige med er det indskrevet i bilen datafil hos biltilsynet - med et stort smil fra synsmanden - enseste spørgsmål var - det ser flot og lækkert ud hva' type stål er det lavet af - svaret : erstanistisk rustfrit stål

mvh kitcarlasse
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Personligt har jeg et lidt anstrengt forhold til rustfrie bolte. Hold øje med at de ikke går løse. Prøv at lægge mærke til hvor underligt de mærker når man spænder dem.
Men jeg har ikke mandat til evt. at nægte at godkende en bil i synshallen på det grundlag
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Haverslev Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Fint, med jeres kommentar.
Jeg regner med at bruge låseskiver under også, samt låsetråd igennem hovedernbe, så skal de jo springe tråden for at dreje en omgang.
Men, må jeg jo nok hellere checke dem en gang imellem
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Haverslev.

Har lige set at CSP har det låseblik, der skal bruges til boltene på 03'eren, så er det problem da løst og lavet som originalt. Pris 1 euro pr. stk. 8O

mvh
Henrik
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Rustfri bolte syntes jeg egentligt kun man bør bruge når der er helt specielle korosionshensyn at tage, faktum er ihvertfald at de ikke har samme styrke som bare en alm. 8.8 bolt.
Den mærkelige fornemmelse Frank snakker om kommer fra rustfit ståls mindre elastisitet. En alm. stålbolt kan man jo fanme næsten trække ud i halv tykkelse før den knækker, hvorimod SS bare siger pling.

Reply

You must log in to post.