Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  el-diagram i forbindelse med retni

Tags:
No tags yet.

(permalink) anrs Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg er ved at etablere retningsvisere og er stødt i problemer.
retningsviseren skal have både kontinuerlig og vekslende strøm. Findes der specielle relæer - tegninger - diagrammer el.lign. som kan vejlede mig?
anrs
-------------------------------------------
Anrs - Randers - 20724416
(permalink) Jesper_Fogt Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvordan var det nu det var.

På min 53´er lavede jeg det med to blinkrelæer, altså et til hver side.
Så var der noget med indikationsblink i speedometeret. Blinkrelæet giver kun en plus ud. Så den brugte jeg til at trække et relæ. En stel igennem en sluttekontakt. Voila. Kan være der er en nemmere måde at gøre det på. Men det virkede. Retningsviseren bliver ude og pæren blinker.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Anders - jeg ved at henrik henriksen engang tegnede et diagram og lagde her på nettet over hvordan man gjorde - men kan ikke lige hitte det på søgningen - men kontakt ham - han har det sikkert stadig . det er ham med den gule split bobbel og det ny K ghia projekt - han er også kaldet hønse blandt venner
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Palle Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Prøv her -->> http://www.vintagebus.com

Nede i bunden har du lednings diagrammerne.

Mvh
Palle
-------------------------------------------
fantasia73(a)gmail.com
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Her har du et diagram du måske kan bruge....

Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) anrs Member
Skrev for 20 years siden | | | |
bilen er 6 volt - hvilket jeg kan forstå (henriksen) giver problemer ifht stoplys/blink.

Dragrelæ - hvad er det - forklaring? - kan det overhovedet skaffes?

Ensretterne - hvor skaffes de i versioner som kan trække så store strømstyrker?

Palle: problemet er at lovgivningen siden '60 er lavet om. Retningsvisere og baglygter som blinker er ikke originalt. dvs. der findes ikke officielle ledningsdiagrammer.
-------------------------------------------
Anrs - Randers - 20724416
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej her er et jeg har lavet til KB-service

Jeg kan sende dig et bedre billede i aften når jeg kommer hjem.

Henrik Henriksen har et der er mere simpelt, men min løsning gør at man ikke skal trække ekstra ledninger ud til retningsviseren.....du bruger de 2 stk ledninger der er der org. retningsviserene skal lige lave lidt om, da pærer skal blinke og retningsviseren skal have fast 6volt når den slå ud.
Min indikatorlampe vil også blinke da den har fast stel og får signal fra blinkrelæet, Henriks løsning er omvendt men er lige som org. den lyser når retningsviseren slå helt ud og laver en stel til pæren.

Har lavet dette på min '58 type1 og fik den synet med bremse/blink lys som brugte samme pære
Anders
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
"Drågrelä" er svensk for trækrelæ eller omskifterelæ, sorry! det skulle jeg have skrevet.....
Det kan godt være det er et problem at finde i 6V. Jeg kører selv med det, i 12V udgaven, virker ellers upåklageligt..

Du skal selvfølgeligt også trække en ledning til pæren i afviservingen der skal være isoleret fra spolen, den får jo normalt strøm igennem den
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:fb9c827350="Anders-M.I.B"]Hej her er et jeg har lavet til KB-service

Jeg kan sende dig et bedre billede i aften når jeg kommer hjem.

Henrik Henriksen har et der er mere simpelt, men min løsning gør at man ikke skal trække ekstra ledninger ud til retningsviseren.....du bruger de 2 stk ledninger der er der org. retningsviserene skal lige lave lidt om, da pærer skal blinke og retningsviseren skal have fast 6volt når den slå ud.
Min indikatorlampe vil også blinke da den har fast stel og får signal fra blinkrelæet, Henriks løsning er omvendt men er lige som org. den lyser når retningsviseren slå helt ud og laver en stel til pæren.

Har lavet dette på min '58 type1 og fik den synet med bremse/blink lys som brugte samme pære
Anders[/quote:fb9c827350]


(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Hehe!...Vores diagrammer er sgu da ens, Anders............
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:43a3bc8e60="Danborn"]Hehe!...Vores diagrammer er sgu da ens, Anders............[/quote:43a3bc8e60]

Hey Jesper

Ja nu du siger det...mere eller mindre det samme :?

Anders

Reply

You must log in to post.