Er der nogen der har erfaring med indbygning af seler (alm. + H-seler) i Karmann Ghia. Min er fra 1961. 8O
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
en bil kan ikke nøjes med H seler ifølge loven , skal der monteres 3 punktseler men kun i biler efter 3 mdr 68 mener jeg det er (correct me if i'm wrong) - så ville det ikke være lidt synd at sætte seler i ??? i så fald hvis du vil for sikkerhedens skyld - så nøjes med en hoftesele - det er sgu da synd at bore store fede huller i sån en vogn :cry:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Ifølge loven skal der ikke være seler i bilen, når den er fra 1961, men jag har før reddet livet med sikkerhedsseler, så jeg bliver nødt til at slå krøller på mig selv og bore huller, hvis det er nødvendigt.
I min 1973 Type 1 Sparkäfer kører jeg med Cobra sæde og H-seler - så er man forsvarligt spændt fast og sidder lavere i bilen.
Jeg havde også lidt problemer ved sidste syn. De bad mig sætte de originale seler i og så bruge H-selerne som supplement. Synsmanden var enig med mig i at H-seler var bedre, rent sikkerhedsmæsssigt, men de var ikke typegodkendt til bilen.
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
så sæt H seler i og pil dem ud når du skal til syn - de laver ikke et grimt hul det forkerte sted - lave en forstærkning i hattehylden - med et fled jern eller lign - det ka vel godt gå - den er jo intigreret i karrossen.
Det er tildels også kun korrekt at H seler er det sikreste - men kun i kombination med et bur/styrtbøjle - ved en rulning kan du ikke bøje dig med en H sele - det kan du være heldig at kunne med en 3 punktsele - har prøvet det
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)