Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  manchet/gearbox HMMM!!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) nuser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg skal have skiftet manchetter på min gearbox jeg hentede ved Farmer, jeg fik nogle orginale manchetter med, men da jeg ikke lige kan se hvordan, vil det være dejligt hvis der er nogen der kan forklare, ellers må jeg jo købe nogle af dem der slidset op, og nej jeg har ikke en rep. bog der omtaler gearbox, i den jeg har står der: der er aldrig problemer med en VW gearkasse og hvis der er, så skift den, så er der en venlig sjæl der kan hjælpe.
:) :)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis du skal gøre det på en bil, skal du købe nogen der er slidset op.
Husk at samlingen skal sidde KL9 eller KL3 og ikke opad
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) nuser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
lige p.t. ligger gearkassen på mit værkstedsgulv, det jeg ikke lige kan se mig ud af, er hvordan jeg får manchet op over arm til støddæmper og i den anden ende af røret er der jo en stor krave ind mod gearkassen, så jeg er lidt "blank" om hvordan, det er sgu nok nemmere at bruge den slidsede :(
(permalink) Henrik W Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så skal jeg lige have at vide hvorfor de skal side kl.9 eller kl.3 der hvor jeg købte dem sidste gang fik jeg at vide at samlingen skulle side opad,for de kunne holde sig tætte.
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Jesper_Fogt Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Korrigér mig hvis jeg tager fejl.

De skal sidde kl 3 eller 9, af følgende grund. Trækket/belastningen i gummiet ligger kl 6 og 12. Det svageste sted i gummiet er jo der hvor den er slidset op. Jeg samler mine med en smule siliconepakning(flydende). ind til videre er de da tætte.

Jesper
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis man skal bruge de originale manchetter, skal akselrøret tages ud af lejehuset. Man skal så drive den låsepind der sidder i ud med en dorn og trække huset af røret. Derefter skal man bøje beslaget til bremseslangen ned og trække den nye manchet på.
Hvis beslaget til slangen knækker når man retter det op, skal man eftersvejse det.
Jeg har beskrivelsen i rephåndbogen, men jeg har aldrig prøvet det. Den slidsede udgave findes også org.
Og ja Jesper, de knækker hvis de peger opad og spændebåndene kan ikke holde tæt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har monteret "One piece" manchetter på min gearbox.. Der kiggede jeg i den vejledning CSP har i deres katalog.. Men deres metode kræver så at du afmonterer akselrørene fra gearbox'en først og monterer fra den anden side... Dvs at manchetten "kun" skal over skålen på akselrøret og ind igennem hullet i den "tallerken-ring" der sidder rundt om røret ... Det går faktisk meget nemt med lidt smørelse.....

FWM
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja det var da så absolut osse den løsning jeg ville vælge. Meget nemmere, og ikke så mange faldgruber som den anden løsning. T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) nuser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg takker for hjælpen, troede egentlig ikke at manchet kunne krænges over kraven, og havde ikke "lyst" til at tæve løs på den split i den anden ende, den hurtige løsning er jo nok de opslidsede manchetter, går i tænkeboks, den færdige løsning får I at se i min billedserie i "nuser´s buggy projekt"
:D :D :D

Reply

You must log in to post.