Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Buggywoogies projekt... update.

Tags:
No tags yet.

(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Buggywoogie

Det ser sku godt ud. Lige et ? hvor har du købt det luftfilter og hvad kostede det?

Mvh Bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) buggywoogie Member
[quote:66f0dbbb3d="SVINGEL"]Hej Buggywoogie

Det ser sku godt ud. Lige et ? hvor har du købt det luftfilter og hvad kostede det?

Mvh Bjørn[/quote:66f0dbbb3d]

Takker... Luftfilteret er købt hos bugservice mener det koster ca. 180 kr. passer perfekt og med studs til krumtapsudluftningsslangen.

Mvh Martin
(permalink) SVINGEL Member
Jeg takker, så ender det nok med at blive sådan et der bliver købt :D

Mvh Bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) tagsnket Member
kan du S
[quote:0f89c4e9cf="tagsænket"]kan du S
Så er jeg kommet i gang med ledningsnettet og der er nok at tage fat på, der er en del ledninger som er overflødige og kan tyndes ned og lavs smartere og så er der en hulens masse kabelsko der skal skiftes... Men så er det jo ide mindste en god ting at man kan pille fronten af så det er til at have med og gøre...
lige et til...
(permalink) tagsnket Member
[color=orange:c78a2beb98]dejligt med billeder...... det må man sku sige ...

... og så går du jo til den ... det er sku ENDNU DEJLIGERE at se :-)

.... se at få TRUKKET ham vw-aksel i skatkammer-garnet ... og kom ned og se til min TR
Skrev for 19 years siden | | | |
Tja det er sq godt nok længe siden at jeg har fået opdateret min projekt side :oops: men nu kommer der lidt...

Jo der er sket en del her i løbet af sommeren. Jeg fik lov at få buggy'en ud på arbejdet og så gik det pludselig hurtigt, når man nu havde alt sit værktøj og lift til rådighed. Men jeg opdagede så også nogle flere fejl da man fik den op i højden, bla. var der et par rust huller i bunden af ramme hovedet, plus at der var flere huller i forbroen hvilket havde resulteret i at de nederste "rør" var flækket 8O ... Så ny forbro blev bestilt og der blev svejst nogle lapper i rammehovdet.
Men da forbroen så skulle skiftes viste det sig hurtigt at den ikke sådan lige ville skiftes. Det var som sådan nemt nok at skille ad men da jeg fik den gamle forbro af og skulle have bærearmene af var der krise.. derfra sad alt fast og min store mukkert blev pludselig min meget gode ven, men jeg fik skåret broen op og fik flækket det er holder fjederlagene og der efter gik det den rigtige vej igen... Men det viste sig så senere da det hele var samlet at bærearmene gik så stramt i den nye forbro så at den overhovdet ikke kunne affjeder :cry: , så at skille ad igen og så slibe bærearmene med fint sandpapir til det passede og så var det bare i orden :wink:
8O
(permalink) Volle Member
[quote:6a374e6811="buggywoogie"] Men jeg opdagede så også nogle flere fejl da man fik den op i højden, bla. var der et par rust huller i bunden af ramme hovedet :wink:[/quote:6a374e6811]

Hvis det er rigtigt; så må man da ikke reppe/svejse i rammehovedet andet end at skifte bunden på det? Eller er jeg helt forkert på den...?
Resultatet er ikke til at tage fejl af..

Men så skulle den jo synes og det gik bare fint.. var ellers lidt rolig til at starte med for lige da synsmanden fik den ind var det første han gjorde at begynde at slå op i nogle gamle mapper for at finde div. krav mm. men da han havde ledt i flere minuter kom en anden medarbejder over og sagde "glem det, hvis den er jo fra før 70 så er der ikke en skid der gælder".. og ellers var der ikke noget at komme efter.. Han kiggede godt nok noget på de stålsvampe jeg havde proppet i raket udstødningerne, men han grinte lidt og sagde at hvis jeg bare lovede først at pille dem ud når jeg var kommet et godt stykke ud af byen var det fint :roll: .. Der efter blev der lagt dipositum til told og skat og nummerpladerne kom på. Her efter har den været til endelig vudering som tog 10 sek. han tog 2 billeder og sage forøvrigt at afgiften på buggy'er mere eller mindre var fast pris. men den blev på 12900 kr. så det er jeg godt tilfreds med..

sådan så den ud til syn og vudering..
Ellers har den så bare kørt lidt i den sommer varme der nu var og senere skal den så laves fin og min 2164 ccm motor skal i :wink:
[quote:2ca6eea396="Volle"][quote:2ca6eea396="buggywoogie"] Men jeg opdagede så også nogle flere fejl da man fik den op i højden, bla. var der et par rust huller i bunden af ramme hovedet :wink:[/quote:2ca6eea396]

Hvis det er rigtigt; så må man da ikke reppe/svejse i rammehovedet andet end at skifte bunden på det? Eller er jeg helt forkert på den...?[/quote:2ca6eea396]

Jo det har jeg også hørt og synsmanden spurgte enda om jeg havde lavdet rust på den og hvor, men sagde intet til at jeg havde lavdet rammehovdet.. men jeg vil også sige det blev ikke bare en lappe løsning det er lavet som det var, med rigtig tyggelse plade og i flere lag de steder hvor der var det..
(permalink) Volle Member
Det er nu heller ikke fordi jeg er spion fra Statens Bilinspektion., skulle bare lige vide om der var noget jeg var gået glip af! :wink:

Reply

You must log in to post.