Var til syn.. S
Var til syn her til morgen.. Min front er for langt nede, så lygterne er kun 40 cm over jorden. skal være 50 over.
jeg kan ikke hæve fronten mere !! hvad gør en klog nu ?
Er der en der har 4 monster truck dæk. på 4 huls standart fælge til en vw fra 68-
det kan de vel ikke have noget i mod. vel ? dæk skal min være 70 cm høje...
Og så er der nye regler også. men skal have en vejningsseddel på bilen fra en stat. aut. vejer. det er ikke nok mere hvad der står i reg. attesten.... øv ! det kunne de godt have sagt da jeg ringed og tjekked om alt var i orden med papirene...
Så jeg stopped synet og fik mine penge tilbage....
ring hvis du har nogle fælge med monster dæk på..
20684086.
Scharling.... :?
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
Måske Maavens har nogen :?:
Held og lykke, sømand.
Mark
8)
Der er noget med at den regel kun gælder for biler fra først i 70érne og frem, men du er nok nødt til selv at finde det på skrift og få det med..
Måske frank kan hjælpe..?
Jeg har 2 stk 6.40-15 diagonaler med hvid side på røde fælge, men jeg tvivler på at du kan dreje med dem på..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Et par sandsække ind bag bagsædet.... så rejser den sig også lidt foran
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Så for satan....... se lige her (nederste to linier):
[img:3157146dbd]http://www.hjem.wanadoo.dk/~wan32965/syn1.jpg[/img:3157146dbd]
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
cool Rasser, det var lige den regel jeg snakkede om..
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Maveens. er det 4 eller 5 huls dæk ?
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
Rasser. hvor har du dette dokoment fra ? jeg prøver sku lige at køre over og høre hvad de siger !!
send den lige på en mail til mig, tak. kan ikke printe den ud..... rigtigt. her fra siden
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
du går bare ind under:
http://www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fagomraader/krav/SBI.html
Og så vælger: elanlæg, lygter og refleks... herfra kan du så se paragrafferne.
Men de har jo bogen derovre... såååååååååå
ELANL
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
tak. køre over om lidt.
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
5 huls (tror jeg, den er fra 69. hvis det er nogen hjælp) og du skal jo bruge 4 huls. øvvv,
Men jeg er sgu i tvivl.
Dokomented var guld værd ! den bukked og nejet og undskylte. så jeg skal over igen i morgen !
tak for hjælpen !!!!!!! og jeg skal ikke bruge dæk alligeveldet.
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
fedt...så kan de lære det..!
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Hvad er nu det for noget med at man skal have en vejnings att. med???
DD
Superfedt.....
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Hvis du har impoteret en bil. så SKAL du have en vejnings attest. Også selv om der står vægt på den udenlanske reg. attest...
Sådan en kan du kun få 4 steder i DK. i følge SBI. 2 steder på sjælland.
et ude i frihavnen i kbh. og vist et sted oppe i hillerød.
Det koster den nette sum af 375 kr. og den gælder i 24 timer !!!
Og du kan ikke køre ned til den lokale mand og få bilen vejet. det godkendes ikke !
375 kr for attest.
400 til syn
1250 for plader + reg attest.
= 2025. kr for at få synet sin bil !!!!
Så er det vist også betalt !!!! :evil:
+ afgift
+forsikring
+vægtafgift.
= Fucking mange penge ! :evil:
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
man har sgu da før kunne køre ud på den lokale losseplads eller foderstof firma og få vejet bilen, det har frank da før nævnt. Sådan noget røv
Hvis man læser under vægt & dimensioner står der i afsnit 3.01.v01 og jeg citerer.
"Egenvægten fastsættes som hovedregel på baggrund af vægtseddel fra akkrediteret vejer og måler (eller af anden af Bilinspektionen godkendt vejning) bla bla bla
http://www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fagomraader/krav/pdf_sbi/afsnit03.pdf
Så de burde æde en vejdseddel fra en Statsautoriseret vejer.
Hvis man læser under vægt & dimensioner står der i afsnit 3.01.v01 og jeg citerer.
"Egenvægten fastsættes som hovedregel på baggrund af vægtseddel fra akkrediteret vejer og måler (eller af anden af Bilinspektionen godkendt vejning) bla bla bla
http://www.trm.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fagomraader/krav/pdf_sbi/afsnit03.pdf
Så de burde æde en vejdseddel fra en Statsautoriseret vejer.
-------------------------------------------
fantasia73(a)gmail.com
Hvad siger sbi-Frank til det? Han må jo være den der ved det bedst af os alle.. :)
Medmindre reglewrne/kravene til Aut vejer er blevet skærpet inden for de sidste 2 år, så kan man bruge en vejeseddel fra en aut. vejer. Men vægten skal være godkendt og certificeret.
På mit gamle arbejde, (foderstofbranchen) havde vi sådan en vægt. Og vi vejede nok 4-5 vogne i snit om dagen. Dog mest lastvogne.
Hvis SBI er flinke og i godt humør den dag vil de måske godkende en vejning fra den lokale vægt. [u:28f7c1ca9b]Men de skal ikke.[/u:28f7c1ca9b]
T.
Så er den synet !! uden anmærkninger ! :wink:
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com