Hola..
Nu har jeg jo planer om at ændre lidt på min baybus's hjulopsætning, og har derved siddet og gransket en masse om dæk osv. Nu er det så jeg godt kunne tænke mig at vide om hvor meget eller hvor lidt det betyder om ens dæk gearing overskrider de lovpligtige + - 5%. Naturligvis er der den lovmæssige side af sagen, men betyder det meget om gearingen f.eks bliver ændret med lad os sige 7-8-9 % istedet for de max 5% !?
Jeg er klar over at ting som speedometeret/kilometertæller vil vise forkert, men vil det også ændre meget på bilens køreegenskaber ?
Håber I forstår hvor jeg vil hen med spørgsmålet.. :)
Nu har jeg jo planer om at ændre lidt på min baybus's hjulopsætning, og har derved siddet og gransket en masse om dæk osv. Nu er det så jeg godt kunne tænke mig at vide om hvor meget eller hvor lidt det betyder om ens dæk gearing overskrider de lovpligtige + - 5%. Naturligvis er der den lovmæssige side af sagen, men betyder det meget om gearingen f.eks bliver ændret med lad os sige 7-8-9 % istedet for de max 5% !?
Jeg er klar over at ting som speedometeret/kilometertæller vil vise forkert, men vil det også ændre meget på bilens køreegenskaber ?
Håber I forstår hvor jeg vil hen med spørgsmålet.. :)