Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Nogen der kender til det?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Stef_H_Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hey.. Jeg har fået skiftet tændspolen og fået stilt kabuen. på min bobbel. Men den har sadig et problem:

Når man træder speederen i bund, dør den ud, og gasse så op. Den giver lisom et hak!

Og lige en sidste ting:

Nogle gange når jeg hat sat den i 1. gear, og skal til at sætte i gang. RYSTER hele bilen. Det lyder som om helle bilen er ved at ryste fra hinanden.

Mangler lidt hjælp. Håber der er nogen der ved noget om det.

Mvh
Steffen
(permalink) Jesper_P Member
Skrev for 20 years siden | | | |
et skud fra hoften.

1. Tilskudssystem giver for lidt/ikke noget, eller tændingen er stillet forkert.
2. Gearkasseophæng defekt, eller koblingskablet der ikke slipper og får koblingen til at svuppe.

Det er hvad jeg ville kigge efter.

Mvh. Jesper
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
(permalink) Steven Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej

Jeg tror også det er ophænget der skal skiftes.
Har du fået motoren justeret, skiftet platiner osv.? Det kan være det kan løse problemet.

Hilsen Steven.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Mht. rusken ved igangsætelse af automobilet........
Tjek om du har det rør der går fra bunden og over til bøjlen på gearkassen, og tjek samtidig om der er det rette "bøj" på dette rør. Koblingskablet skal føres inden i dette rør, og mangler røret eller er "bøjet" forkert. Ja så ryster det typisk som du siger.

Jeg tror ikke det er ophænget der er problemet, men spænd alligevel efter nu hvor du alligevel er under bilen for at kigge på det rør.

Min havde samme problem da jeg købte den, men der var Frank A. hurtig til at foreslå ovenstående, og minsandten om ikke det var problemet

Billig og nem løsning.




Mht. karburatoren..............
Som tidligere foreslået kan det være din accelerationspumpe der ikke giver den ønskede mængde (pil filteret af og kig ned i karb´en, hiv hurtigt i gassen og der skal komme et lille sprøjt af benzin - gøres med slukket motor)
Eller det kan være du har en utæthed (nok mere sandsynligt), undersøg alle samlinger såsom, karb til manifold, manifold til toppe eller evt. dit gasspjæld. Gasspjældet kan blive så slidt at man tydeligt kan mærke slør, og den trækker så falsk luft ind her og fortynder derved blandingen = mere luft..... alle disse utætheder er mere markante ved lukket spjæld eller næsten lukket, idet der er vacuum pga det lukkede spjæld.
Det mest usandsynlige... men stadig ikke utænkelige kan være at din manifold er rustet op indvendigt og derved evt. trækker falsk luft via forvarmerørene.

Den bedste og nemmeste løsning er at pille manifold og karb af og tjekke det hele igennem og montere op med nye pakninger.... så skulle det gerne spille, eller du skulle i hvert fald gerne have fundet fejlen.

Held og lykke med fejlsøgningen
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Stef_H_Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Mange tak :) Jeg vil igang her på søndag! Så skriver jeg hvis der bliver andre problemer..

Mvh
Steffen

Reply

You must log in to post.