Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bore 1300 op til 1600?

Tags:
No tags yet.

(permalink) duck Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej

kan man bore en 1300 AB motor op til 1600 ell. 1776 uden problemer eller er den blok svagere?
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8) Sagtens.

Du behøver ikke at bore den for at få 1600 stempler i.. Faktisk kan du gå helt op til 1679 uden..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Blokkene er ens på 13-15-1600, ligesom alt det indeni.
Du kan umiddelbart bygge en 13-1500 om til 1600 ved at bruge 15-1600 topper. Og 1600 cyl.
Hvis du har nogen fine 1300 topper, kan de bores op til 1600 cyl.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) duck Member
Skrev for 20 years siden | | | |
super tak skal i have
så laver jeg en 1776 motor af den gamle 1300 jeg fik med jagtvognen.
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Se nu blokken godt efter ved hovedlejerne, inden du køber for 10000kr stumper og så står med en opslidt blok
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) duck Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det skal jeg gøre tak for det
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:9f19796d90="Frank_Andersen"]Blokkene er ens på 13-15-1600, ligesom alt det indeni.
Du kan umiddelbart bygge en 13-1500 om til 1600 ved at bruge 15-1600 topper. Og 1600 cyl.
Hvis du har nogen fine 1300 topper, kan de bores op til 1600 cyl.[/quote:9f19796d90]

Nu har jeg så et lille spørgsmål...Hvis jeg har en 1300ér motor, og et sæt 1600 cyllindre passer i blokken uden at bore, hvorfor skal der så bores i topstykkerne??? Har de ikke samme diameter da???

Jeg håber i forstår hvad jeg mener...

Jeg har en 1300ér synsmotor der skal have skiftet pakninger og afballanceres, og så tænkte jeg på at købe et 1600ér sæt med pakninger og det hele fra KB-service for 1248,- Så ville jeg "bare" sætte det på istedet, men det er måske ikke kun det der skal laves???... Hvis jeg skal hen og få boret topstykkerne op også, ved jeg ikke om det er proceduren værd for en synsmotor...

BB.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
13-15-1600 har sammen mål i bunden. Og sene 1200 motorer.
1300 er mindre foroven. Derfor skal topstykkerne bores. Forbrændingskamrene er heller ikke ens og bør egentligt efterbearbejdes for at ventilerne får mere plads til at "flowe"
Men hvis man undlader det, får den lidt mere komp. og det kan jo godt være gavn.

Tøsedreng der giver gas
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg må lige bryde ind her. Jeg vil blot lige have tingene skåret helt ud i pap så selv jeg kan forstå det:)

Hvis man har en 13-15-1600 motor blok, så kan man skifte cylender mm uden at gøre mere (selvfølgelig med de rigtige topstykker på)? Den skal ikke bores ud i motorblokken? Det er først når man går op i en 1800+ at man skal det?

Er det forstået rigtigt?
-------------------------------------------
Michael
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja med det er først fra 1776-> du skal bore med mindre du vælger at bruge et thickwall 1679cc cyl cæt.. Det skal da også lige tilføjes at 1679 slip-in cyl (altså det hvor du ikke skal bore i blokken) det har ikke en ret god levetid og ikke anbefales af ret mange mennesker.. Du kunne også vælge et 1641cc cylindersæt som også er slip-in men det er sgu så få kubik man får ud af det så hold dig til 1600cc std..

Men ellers skal du "kun" bruge 1600/1500 topstykker og cylsæt for at bygge en 1300 om..

Held og lykke. ;)

Reply

You must log in to post.