Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kraftig vibrationslyd fra gear-arm

Tags:
No tags yet.

(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hejsa jeg har et "kæmpe" problem - ved høje motoromdrejninger kommer der en voldsom vibrationslyd fra den lange gear-arm i mellem gerastang og gearkasse !!!!

Jeg har en 1303 gearkasse og en standard gearstang med en "short-shift-kit" + 2 stk bøjler rundt om chassis/gearkasse monteret !!!

Hva kan jeg gøre for at komme det til livs ????

mvh kitcarlasse
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er der slet ingen der ka' hjælpe ???? :cry:
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er vel den bøsning der holder stangen lige neden under dit gearskift.. Koster 8 kr og tager 10 min at skifte..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Altså den selve gearstangen går ned i ?
eller den geararmen hænger i lidt længere tilbage ?
Tak
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja den, den lange gearstang styrer i inde i tunnelen, lige bag gearstangen.
Du skal afmontere forbindelses-koblingen under bagsædet på den lange gearstang. Altså ikke fra gearkassen, men fra gearstangen. Ja du er også nødt til at tage den af gearkassen men-
Så skal du have klappen af forrest på rammehovedet, og så skal den lange gearstang tages ud. Men den fladtang kan du godt lirke den ud. Ned gennem hullet til gearstangen.
Når den er ude kan du stikke en papegøjetang ned og rykke den gamle bøsning ud. Den er slidset og bliver lige støttet af en stålring, men sidder ikke fast når den lange gearstang er væk.
Sæt stålringen på den nye og put den ned på plads. Slidsen skal sidde i kl.9 eller kl.3.
Smør den lange gearstang med fedt og skub den ind igen. Den skal egentligt smøres med at smøremiddel fra VW der hedder G4. Men om det findes mere ved jeg ikke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så har jeg vist et problem ! For min glasfiberkarosse er i vejen både der hvor bagsædet var førhen og foran ved lågen forrest på chassiet.... :(

Nogen gode idéer ?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Næh, det er vel bare at skrue.
Kan du ikke komme til med et stort kopbor, altså en hulsav ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Bare læn knæet opad gearstangen, så holder den kæft.
Det har jeg gjort i lang tid.

Ellers har Frank ret (som sædvanlig), serviceåbningerne til tunnelen skal da være tilgængelige, selv på en kitcar.
-------------------------------------------
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Den der med knæet virker ikke rigtigt da man kører med næsten strakte ben i sådan en lav satan ! med sidder faktisk kun på 3cm skumgummi oven på vognbunden !!!

For til mener jeg godt at man kan komme til lugen men temlig besværligt- bag til er det straks værrer med jeg kigger på det - tak gutter :lol:

Reply

You must log in to post.