Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Den æder noget olie!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Stef_H_Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er der nogen der ved, om det bare er pga. nogle utætte pakninger, at den æder en hel del olie!

Den står od drypper lidt, men jeg tror ikke at den drypper så meget!

Er der nogen der kender til sammen problem?

Mvh
Steffen
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Alm. slid.......

Stempelringene kan olien komme forbi, og ligeledes ved ventilerne. Jo mere slid jo mere olie kommer forbi.

Bare husk og fyld på.... jeg mener grænsen er 1000km/l
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Stef_H_Larsen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
men stempler og stempelringe er blevet skiftet for 5-7 måneder siden (kan ikke huske det på stående fod)

lige en ting til! det pift af benzin den skulle få når man giver gas, det skulle man gerne kunne se når man har taget luftfilteret af?

og hvor sidder den accelerations pumpe? Så man kan se om den er gået i stykker.
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Måske nogle tæret/utætte stødstangsrør!? Det er ihvertfald grunden til oliespild/svind på min bus..
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:89cf75f43c="dRjENSEN"]Måske nogle tæret/utætte stødstangsrør!? Det er ihvertfald grunden til oliespild/svind på min bus..[/quote:89cf75f43c]

Kunne også være en mulighed... men mon ikke de blev skiftet samtidig med cylindrene ?

Accelerationspumpen: du kan se noget benzin komme ud af det lille "brusehoved" i din karb. (når du har filteret af). Giv den gas med hånden og se om der kommer noget ud... ellers pil røret af og rens, og tjek igen. Du kan indstille pumpen på siden af karben (du kan tydeligt se den bevæger sig når du giver gas). Men tjek med din haynes el.lign. inden du stiller.

Reply

You must log in to post.