Er der nogen der ved, om det bare er pga. nogle utætte pakninger, at den æder en hel del olie!
Den står od drypper lidt, men jeg tror ikke at den drypper så meget!
Er der nogen der kender til sammen problem?
Mvh
Steffen
Alm. slid.......
Stempelringene kan olien komme forbi, og ligeledes ved ventilerne. Jo mere slid jo mere olie kommer forbi.
Bare husk og fyld på.... jeg mener grænsen er 1000km/l
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
men stempler og stempelringe er blevet skiftet for 5-7 måneder siden (kan ikke huske det på stående fod)
lige en ting til! det pift af benzin den skulle få når man giver gas, det skulle man gerne kunne se når man har taget luftfilteret af?
og hvor sidder den accelerations pumpe? Så man kan se om den er gået i stykker.
Måske nogle tæret/utætte stødstangsrør!? Det er ihvertfald grunden til oliespild/svind på min bus..
[quote:89cf75f43c="dRjENSEN"]Måske nogle tæret/utætte stødstangsrør!? Det er ihvertfald grunden til oliespild/svind på min bus..[/quote:89cf75f43c]
Kunne også være en mulighed... men mon ikke de blev skiftet samtidig med cylindrene ?
Accelerationspumpen: du kan se noget benzin komme ud af det lille "brusehoved" i din karb. (når du har filteret af). Giv den gas med hånden og se om der kommer noget ud... ellers pil røret af og rens, og tjek igen. Du kan indstille pumpen på siden af karben (du kan tydeligt se den bevæger sig når du giver gas). Men tjek med din haynes el.lign. inden du stiller.