Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  12 v dynamo problem

Tags:
No tags yet.

(permalink) SpeedLeif Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej :) Et lille teknisk problem, er i gang med at lave 6 v anlæg om til 12 v ( dynamon kan lige nøjagtig ikke være der pga. karburator, der må da være nogen der har været udsat for det samme og hvad har i gjort for at løse problemet, har en ide om at en noget tykkere pakning ( fiber klods ) mellem manifolden og karburatoren måske er løsningen. så karburatoren lige bliver hæve det lille stykke det drejer sig om.
Ps : Type 1. 1200 34 hk. årg 62. Pict 28 karburator. Nogle løsninger på problemet ? ( Dynamofod er skiftet til 12 v.)
Vh. SpeedLeif
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Med dynamo, plejer der ikke at være noget. Hvis du monterer en generator kan der godt være et problem. Men det plejer at være armen til accelerationspumpen der går imod. men den kan bøjes så den ser ud som på en 1303.
Hvis det er selve karburatoren, kunne man måske skifte til en 12v karburator. Du skal alligevel skifte varmelegemet til chokeren og måske tomgangsdysen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
hvis det er en dynamo og ikke en generator (?) -så er det ikke ret meget det drejer sig om, -jeg plejer at bøje undsugningsmanifolden en anelse mod førersiden ( jeg bruger et dækjern, S
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Jesper_Fogt Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hejsa.

Ved ombygning af min 61´er (det samme som på din), købte jeg hos Bent KB et mellemstykke mellem indsugningsrør og karburtator. Jeg gik fra 6V dynamo til 12V dynamo. Det fungerer fint.

Det er det mellemstykke Frank refererer til ved montering af generator

Jesper
(permalink) SpeedLeif Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej VW venner ! :D

Tak for svarerne , det er en dynamo og det er lige nøjagtig armen til accelerationspumpen der går på.

Hvis jeg hæver karburatoren lige 5 mm er den fri, Frank du siger bøje armen så den ligner 1303, prøv lige at kikke på billede af min karburator, så tror jeg du vil give mig ret i at det hvis ikke bliver let, akslen der går ned igennem armen kan jo ikke bøjes.

Men et mellemstyk mellem flanken på manifold og karburator, må da være den rigtig løsning, kunne jo også lige fræse lidt af dynamoen, som vw Morten skriver.

Lige til frank, det er ikke nødvendig at udskifte chokerelementet til 12 v, der bruger jeg en anden løsning ( et guldkorn fra Rasser ) monter en effektmodstand.

Men under alle omstændigheder bukker og takker jeg for
De gode svar.
Må så også lige sige at jeg har rigtig meget fornøjelse af vwnettet som jeg benytter næsten hver dag.

Med venlig hilsen SpeedLeif.
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
I dit tilfælde er det hurtigste og nemmeste at bøje indsugningsmanifolden en anelse til venstre.
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707

Reply

You must log in to post.