Alt til at tune min lille vw motor med ,det er en 1,6bensin motor . vil gerne prøve med en turbo men den er med kaburator så hva skal jeg lige gøre . kan det lade sig gøre hva skal man lave ved motoren for den holder bedst .
du skal ihvertfald ikke sætte turbo på en standart motor - den dør hurtigt - køb dele til din motor for 30000 ved en af dem der forhandler dele til den, og køb nyt - så holder det måske . søg evt her på sitet . så kan du læse lidt om hvad der kræves
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Turbo ideen kan så vidt godt lade sig gøre.... Men nok ikke lige på en standard motor... Du skal som Ib skriver nok lige smide 30.000 til lidt stumper og fylde i din motor først, så begynder den nok at kunne holde til det... Er selv i gang med at bygge en motor, og den står da snart i 30kilo, hvis man regner det hele efter....
:roll:
Hilsen Christoffer
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
turbo kan da sagtens lade sig gøre på en standardmotor, hvis den er i rimelig stand, man kan bare ikke skrue så højt op for trykket
-den er endda temmeligt velegnet til det:
Lav komp
mild knast
Jeg har selv en ide om at prøve det en dag med en turbo fra en uno turbo, den er meget lille, og burde kunne give et rimeligt resultat
Jeg synes det er lidt synd at hver gang der er en ny her på vwnettet der vil tune sin motor, så får han svar der går på at hvis han ikke bruger en halv formue og bygger sin motor som man ville gøre det til en flyvemaskine, så kan det ikke lade sig gøre.
der er bygget masser tunede motorer for ganske små penge som fungerer fint i de sommerlejetøjsbiler de sidder i. -Det er trods alt kun meget få af os der er 100% afhængige af at vores vw starter og kører os på arbejde hver dag, og Danmark er jo ikke ligefrem en ørken hvor man mister livet hvis det skulle ske at motoren driller.
selvom man bruger 30k+ på sin motor og får den bygget af en guru, er der stadig ingen garanti for at den holder evigt og er klippestabil, det daglige vedligehold og service er mindst lige så vigtigt.
Læs og lær så meget som muligt, prøv at se igennem de mange "dommedagsprofetier" der florerer.
Byg motor for de penge du har, vær ikke bange for at gå en anden vej and alle de andre, brug masser af tid på at rengøre og checke evt brugte dele igennem, saml den omhyggeligt. Hvis den går i stykker, så skil den ad, find fejlen, ret den og saml den igen - som min bedste ven altid siger:
"Det er ikke så farligt..." citat slut
"Enhver kan lave god mad med de bedste råvarer, kun den bedste kok kan tilberede en gammel støvle så den kan spises"
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Jeg er nok en af de "dommedagsprofeter" jeg har selv givet op over for VW-motorerne.
Og jeg kan godt følge Morten. Problemet er nok at Morten glemmer at det var for 20år siden man stadig kunne finde en frisk motor at bygge på.
Det var svært nok dengang. Hovedlejerne sad sku' altid løse. Det bedste bud er at finde en nyere 1200 blok (73-) og så se om den kan bygges på.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.