Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min nye ven

Tags:
No tags yet.

(permalink) Elnef Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Min nye ven :
94#78,4
48IDA CB manifold
300 graders Berg
Magnum straight cut
Mallory fordeler
Go3 40#35,5
9,5:1
1½" udstødning
Fatboy rustfri 2½"
1700 pund Kennedy
osv.
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
JAMEN, John det er jo en type 1 motor!!!, der er vel ikke noget galt???
(permalink) Elnef Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nej nej der er såmænd ikke noget galt jeg ikke pjejer at fejle :wink:
Syns bare min boble manglede en god/ny 1600 motor og jeg har aldrig været god til det med tal :D
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hey så er det den der skal køre i Sindal d. 8-9... Den kan jo ligeså godt lære det.. :p
(permalink) Fridolin Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej John!.
Der er vist ikke nogen der ikke syntes at din "nye ven" bare seer godt ud, men seerRIGTIG godt ud!!!..., men kan den også køre??. Type 1, kan det mon være noget for dig??!!!!....... :D
Fridolin-Berg............
-------------------------------------------
berg.m@webspeed.dk
22772343
(permalink) Elnef Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Kasper den skal nok få det lært før eller siden men den 8/9 bliver det Buggyen der skal skamkøres med nye dæmper og line lock

Fridolin-Berg jeg er glad for at den falder i din og andres smag og jeg håber da den kan køre (om ca 14dage ved jeg det med sikkerhed)
ja T1 er jo såen mærkelig lille ven men den passer forbandet godt i en T1 karosse og så kan den varme så mon ikke jeg nok skal blive venner med den

John
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
VARME !!! ?- hehe - ja ,med 7500 rpm og friske varmepaneler mister du sgu da dit pandehår , vel og mærke det du har tilbage :mrgreen:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er det mine Idaer der pryder din nye kværn John?? Sku aldrig ha solgt de carbs, da slet ikke når de bliver skruet på en T1 ;-)

Det ser godt ud John..

Vh Spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Elnef Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja Spring det er dine gamle IDAer der er kronen på værket
kan man have en motor uden IDAer ??
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja Spring, forskellen er nok bare at John kan få dem til at virke... :lol: :lol:

Ser godt ud John. 8)
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det beviser at rigtige venner KAN købes :D :D :D .
Misundelse er grim, så det snakker vi ikke om.
PLEASE optag når den kører og send det på nettet.

John du er for hård!
-------------------------------------------
(permalink) SeN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jaa hun ser godt ud :P ..
-------------------------------------------
Tlf : 27309510
(permalink) SeN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jaa hun ser godt ud :P ..
-------------------------------------------
Tlf : 27309510
(permalink) kummefryser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det ser godt ud john

i boblen med den fine motor og ud og gi T HANSEN drengende baghjul :)

(du ka jo det med og gi de vandkølede baghjul på striben)
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hmm Doka??? Hvad er det for noget med at John deler vandkølede baghjul ud på striben?? Jeg tager 2 stk hvis det er..
(permalink) Elnef Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Mine sidste nye venner :)
(permalink) Fridolin Member
Skrev for 20 years siden | | | |
De ser flotte ud, men John husk nu at bruge "gummi"..
Berg... :lol: :lol:
-------------------------------------------
berg.m@webspeed.dk
22772343
(permalink) Elnef Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Gummi kommer senere de havde ikke flere med jordbær smag henne på tanken :lol: :lol:
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej John

Jeg har kigget lidt på dit motorprojekt et stykke tid nu, og der er noget jeg ikke helt kan få til at hænge sammen.
Jeg kan ikke helt få tanken om 48IDA og så de "små" toppe og udst. til at hænge sammen... jeg synes ikke helt det harmonerer???!!! eller ???
Umiddelbart lyder det i mine ører som lidt overkill med de karb. ... eller "underkill" med toppe og udst. om du vil.

Men som du sikkert ved har jeg jo ikke ligefrem den store erfaring med det... men jeg synes bare det lød forkert.

Er det et spørgsmål om kompromiser.... eller hvordan

(ved godt det med varmekasser og større rør osv. !)

Ser godt ud ellers!!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:1cdd6818e6="Rasser"]Hej John

Jeg har kigget lidt på dit motorprojekt et stykke tid nu, og der er noget jeg ikke helt kan få til at hænge sammen.
Jeg kan ikke helt få tanken om 48IDA og så de "små" toppe og udst. til at hænge sammen... jeg synes ikke helt det harmonerer???!!! eller ???
Umiddelbart lyder det i mine ører som lidt overkill med de karb. ... eller "underkill" med toppe og udst. om du vil.

Men som du sikkert ved har jeg jo ikke ligefrem den store erfaring med det... men jeg synes bare det lød forkert.

Er det et spørgsmål om kompromiser.... eller hvordan

(ved godt det med varmekasser og større rør osv. !)

Ser godt ud ellers!![/quote:1cdd6818e6]

Er jeg helt galt på den her ?? eller kan man bare "venturi´ere" karburatorerne ned ???
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Rasser: Fra før du blev født har calidrengene kørt rundt med 48IDA på 16-1700cc motorer såååh mon ikke det er fino bambino med en 2176cc hvis den får et sæt 37mm venturier.. I think so..

/Kasper
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
ja det er bare et spørgsmål om venturistørrelse, det er venturien der "fortæller" motoren hvor stor karburator der sidder på.

Vi kan her komme ind på emnet tradition og nostalgi:
Mange der har kigget på vwér i mange år værdsætter nostalgi og tradition højere end absolut optimal funktion, og avanceret teknik.

Hvis man ville have en motor med optimal litereffekt, kørbarhed, driftsøkonomi osv. er det memmeste jo at finde et adabter så man kan skrue en honda vtecmotor i..

-Men det ser jo ikke cool ud, og der er egentligt heller ikke nogen kunst i det

Nej, tingene skal passe sammen tidsmæssigt og stilmæssigt, så kan man godt give afkald på et par heste og måske lidt kørbarhed på den konto.

Jeg har set IDAér fungere på helt ned til 1700cc motorer på gaden, så alt kan lade sig gøre (hvis man ved hvordan)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ok super.....

Tak for svarene, jeg syntes bare umiddelbart det virkede stort til små ventiler!

Men så lærte jeg da i hvert fald det... var dog godt klar over venturi-virkningen. Jeg vidste bare ikke det var muligt at venturi en så stor karb ned til denne motor, men jeg bliver jo klogere hver eneste gang jeg spørger.... heldigvis
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Elnef Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Så er der monteret gummi
motoren er samlet færdig og sat på plads i vognen startet op og er blevet prøvekørt her de sidste par dage alt okay og med stor tilfredshed :D
billeder kommer her en af dagene
John
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Rart at se du har fundet en ny ven.
Jeg vidste det måtte være en med mere end 2 huller.
Det kan jeg ikke hamle op med.

Hilsen "din gamle ven"

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply »

You must log in to post.