Min nye ven
Min nye ven :
94#78,4
48IDA CB manifold
300 graders Berg
Magnum straight cut
Mallory fordeler
Go3 40#35,5
9,5:1
1½" udstødning
Fatboy rustfri 2½"
1700 pund Kennedy
osv.
JAMEN, John det er jo en type 1 motor!!!, der er vel ikke noget galt???
Nej nej der er såmænd ikke noget galt jeg ikke pjejer at fejle :wink:
Syns bare min boble manglede en god/ny 1600 motor og jeg har aldrig været god til det med tal :D
Hey så er det den der skal køre i Sindal d. 8-9... Den kan jo ligeså godt lære det.. :p
Hej John!.
Der er vist ikke nogen der ikke syntes at din "nye ven" bare seer godt ud, men seerRIGTIG godt ud!!!..., men kan den også køre??. Type 1, kan det mon være noget for dig??!!!!....... :D
Fridolin-Berg............
Kasper den skal nok få det lært før eller siden men den 8/9 bliver det Buggyen der skal skamkøres med nye dæmper og line lock
Fridolin-Berg jeg er glad for at den falder i din og andres smag og jeg håber da den kan køre (om ca 14dage ved jeg det med sikkerhed)
ja T1 er jo såen mærkelig lille ven men den passer forbandet godt i en T1 karosse og så kan den varme så mon ikke jeg nok skal blive venner med den
John
VARME !!! ?- hehe - ja ,med 7500 rpm og friske varmepaneler mister du sgu da dit pandehår , vel og mærke det du har tilbage :mrgreen:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Er det mine Idaer der pryder din nye kværn John?? Sku aldrig ha solgt de carbs, da slet ikke når de bliver skruet på en T1 ;-)
Det ser godt ud John..
Vh Spring
Ja Spring det er dine gamle IDAer der er kronen på værket
kan man have en motor uden IDAer ??
Ja Spring, forskellen er nok bare at John kan få dem til at virke... :lol: :lol:
Ser godt ud John. 8)
Det beviser at rigtige venner KAN købes :D :D :D .
Misundelse er grim, så det snakker vi ikke om.
PLEASE optag når den kører og send det på nettet.
John du er for hård!
-------------------------------------------
Jaa hun ser godt ud :P ..
-------------------------------------------
Tlf : 27309510
Jaa hun ser godt ud :P ..
-------------------------------------------
Tlf : 27309510
det ser godt ud john
i boblen med den fine motor og ud og gi T HANSEN drengende baghjul :)
(du ka jo det med og gi de vandkølede baghjul på striben)
Hmm Doka??? Hvad er det for noget med at John deler vandkølede baghjul ud på striben?? Jeg tager 2 stk hvis det er..
Mine sidste nye venner :)
De ser flotte ud, men John husk nu at bruge "gummi"..
Berg... :lol: :lol:
Gummi kommer senere de havde ikke flere med jordbær smag henne på tanken :lol: :lol:
Hej John
Jeg har kigget lidt på dit motorprojekt et stykke tid nu, og der er noget jeg ikke helt kan få til at hænge sammen.
Jeg kan ikke helt få tanken om 48IDA og så de "små" toppe og udst. til at hænge sammen... jeg synes ikke helt det harmonerer???!!! eller ???
Umiddelbart lyder det i mine ører som lidt overkill med de karb. ... eller "underkill" med toppe og udst. om du vil.
Men som du sikkert ved har jeg jo ikke ligefrem den store erfaring med det... men jeg synes bare det lød forkert.
Er det et spørgsmål om kompromiser.... eller hvordan
(ved godt det med varmekasser og større rør osv. !)
Ser godt ud ellers!!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote:1cdd6818e6="Rasser"]Hej John
Jeg har kigget lidt på dit motorprojekt et stykke tid nu, og der er noget jeg ikke helt kan få til at hænge sammen.
Jeg kan ikke helt få tanken om 48IDA og så de "små" toppe og udst. til at hænge sammen... jeg synes ikke helt det harmonerer???!!! eller ???
Umiddelbart lyder det i mine ører som lidt overkill med de karb. ... eller "underkill" med toppe og udst. om du vil.
Men som du sikkert ved har jeg jo ikke ligefrem den store erfaring med det... men jeg synes bare det lød forkert.
Er det et spørgsmål om kompromiser.... eller hvordan
(ved godt det med varmekasser og større rør osv. !)
Ser godt ud ellers!![/quote:1cdd6818e6]
Er jeg helt galt på den her ?? eller kan man bare "venturi´ere" karburatorerne ned ???
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Rasser: Fra før du blev født har calidrengene kørt rundt med 48IDA på 16-1700cc motorer såååh mon ikke det er fino bambino med en 2176cc hvis den får et sæt 37mm venturier.. I think so..
/Kasper
ja det er bare et spørgsmål om venturistørrelse, det er venturien der "fortæller" motoren hvor stor karburator der sidder på.
Vi kan her komme ind på emnet tradition og nostalgi:
Mange der har kigget på vwér i mange år værdsætter nostalgi og tradition højere end absolut optimal funktion, og avanceret teknik.
Hvis man ville have en motor med optimal litereffekt, kørbarhed, driftsøkonomi osv. er det memmeste jo at finde et adabter så man kan skrue en honda vtecmotor i..
-Men det ser jo ikke cool ud, og der er egentligt heller ikke nogen kunst i det
Nej, tingene skal passe sammen tidsmæssigt og stilmæssigt, så kan man godt give afkald på et par heste og måske lidt kørbarhed på den konto.
Jeg har set IDAér fungere på helt ned til 1700cc motorer på gaden, så alt kan lade sig gøre (hvis man ved hvordan)
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Ok super.....
Tak for svarene, jeg syntes bare umiddelbart det virkede stort til små ventiler!
Men så lærte jeg da i hvert fald det... var dog godt klar over venturi-virkningen. Jeg vidste bare ikke det var muligt at venturi en så stor karb ned til denne motor, men jeg bliver jo klogere hver eneste gang jeg spørger.... heldigvis
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Så er der monteret gummi
motoren er samlet færdig og sat på plads i vognen startet op og er blevet prøvekørt her de sidste par dage alt okay og med stor tilfredshed :D
billeder kommer her en af dagene
John
Rart at se du har fundet en ny ven.
Jeg vidste det måtte være en med mere end 2 huller.
Det kan jeg ikke hamle op med.
Hilsen "din gamle ven"
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook