Jeg sidder her med 3 forskellige nøgler til min 1303. Jeg har hørt her på forumet at det skulle være rimelig enkelt at omkode låsene.
Er det rigtigt eller er det noget man skal holde sig fra at rode med?
Hvis det er noget der er til, hvordan griber man det an?
Det er rimeligt enkelt. Det gør de hos VW forhandlerne. Det gjorde vi ihvertfald da jeg var i lære.
Inde på reservedellageret. De har analerne
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Med andre ord det er ikke noget man selv skal begynde at rode i?
tag låsecylinderen ud ved at slå den lille split ud - stik den nøgle i du vil ha til at passe . så stikker der nogle af "analerne ??" op / ud - slib dem ned med en lille fil til de ikke rager uden for længerer , de er af messing . så det er nemt , så skulle de virke - men dette kan selvfølgelig kun gøres hvis rillerne i nøglen passer - og det vil med føre at man evt kan bruge andre nøgle da en del af låsens præsition vil forsvinde , men det virker okay og er en billig løsning, ellers kan Jan koed ordne det for dig - han har både rå nøgler og analer er hvad det hedder - det er de der små stænger der sidder inde i selve låsecylinderen
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
hedder de ikke paler eller sådan noget dem kan man da bare finde i nogle skrottet låse og så skifte ud indtil de passer alle sammen.man skal nogle gange prøver mange (paler) før det lykkes men det er lykkedes alle de gange jeg har prøvet
tak nu har jeg rettet mit indlæg
hilsen kylle
Analer= Bøger
De andre hedder vist kuliser. Altså de messingdimser der sidder i en låsecylinder.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Så SMC har værktøj til at gøre det? Så vil jeg kigge forbi dem og få et tilbud
Det hedder ikke Padler men Paler!
Bornholmers metode har jeg aldrig overvejet, men det lyder da som en mulighed i mangel af bedre.
Jeg tvivler på om VW stadig kan finde ud af det, fordi de sikkert ikke længere har et sortiment af paler.
Måden jeg tidligere har omstillet låse på er ved at tage nogle gamle låse, skille dem ad og derved få et sortiment af forskellige højder paler. Så gælder det om at flytte rund/udskifte dem du har i en låsecylinder, således at der ikke stikker nogen op når nøglen sættes i. Det er ikke så kompliceret, som det lyder, idet der ikke er særligt mange højder. På de lidt ældre er der kun 4. Bornholmers metode er genvejen, so bare betyder at der vil være langt flere nøgler der kommer til at passe, og kan låse din dør op. Men vil man ind i en VW er det jo ikke så kompliceret alligevel, så det gør nok ikke at du oftere får indbrud.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
Værktøj og værktøj. Lagerfolkene slog bare op i en tyk bog og der havde de åbenbart oplysningerne om nøglerne og låsene. Jeg har da fået kodet nøgler til en 52'er så der kun var en nøgle til hele bilen.
Men når vi ikke bruger dem mere, glider den slags jo ud. Men det findes.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[b:ab63cadc8a][size=24:ab63cadc8a] PALER !!! [/size:ab63cadc8a][/b:ab63cadc8a]ja - der var den sgu . til wind - jo det virker i mangel på bedre , men muligheden for at adskelllige andre nøgler også virker i samme lås er der jo stadig - men vi går vel ikke rundt og stikker vores nøgle i hinandens biler :?: ---vel :?:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)