Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problemer med opstart af ny motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Milton Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har problemer med at få startet min nybygget motor. Motoren er en let tunet 1600 cc med Scat C35 knast / enkelte hårde fjedre / stål stødstænger / portet&poleret toppe / 2 x 40 DRLA Dellorto karbs. / tarmslyng+hide-away potte.

Jeg havde motoren startet i vinters med en pict-34 std. Karburator og uden hårde fjedre. Der startede den fint og tørnede uden problemer.

Siden da har jeg skiftet fjedrene til enkelte hårde ,stødstængerne til stål og monteret Dellorto karburatorerne. Motoren tørner fint uden tændrør, men når der er monteret tændrør går det rimelig trægt da-bum, da-bum !!
Hvorfor er der pludselig så stor modstand ? Er det de hårde fjedre der lukker ventilerne effektivt oder was.

Jeg har checket at der er:

·Gnist på tændrørene

·Benzin fra karburatorene
-------------------------------------------
Vh. Allan
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad mener du med at der kommer benzin gennem karburatorerne ?
Kan den ikke dreje rundt fordi motoren er fyldt op med benzin ?
Hvis dit tænding virker og der kommer benzin, så skal den springe igang.
Har du ladet dit batteri op ?
Karburatorerne kan jo godt løbe over. Har du elektrisk pumpe ?
Ventilfjedrene bør ikke gøre noget. selv om de er hårdere er der jo altid en fjeder der trykker bag på knasten, hvis du kan følge mig.
Enkelte fjedre er faktisk ikke særligt hårde.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
Umiddelbart vil jeg gætte på at du har byttet om på tændkablerne..de skal sidde 1-4-3-2 (med uret)

-og/eller forkert (alt for tidlig) indstillet tænding..

luftskruerne:

den rigtige måde:
Tag karburatorerne af indsugningsmanifoldene og indstil luftskruen til spalten ml. spjæld og karburatorhuset passer til et 0,10mm søgerblad (selvfølgeligt på alle 4 spjæld)


Den lidt nemmere og lidt mindre rigtige måde:
skru skruerne ud på begge karburatorer til de ikke rører anslaget mere, og så 1½omgang ind igen


begge metoder er kun grundindstilling til opstart, karburatorerne skal altid indstilles med en synchrotester bagefter
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Milton Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ok, tak for svarene.

Jeg gik lige på værkstedet og checkede:

-Tændingsrækkefølgen er korrekt 1-4-3-2 og strømfordeleren sidder lige omkring TDC bob-bob !

-Batteriet jeg bruger er ok og fuldt opladet (Jeg prøvede også med det der p.t.siddder i bilen bare for at være 100% sikker)

-Jeg bruger den originale mekaniske benzin pumpe forbundet til karburatorene via et T-stykke, så der er ca. lige lange benzinslanger til hver karburator.

-Da jeg skruede den ene manifold af her til aften var der benzin i topstykket - not good ! Når jeg tørner motoren så løber der benzin frem igennem karburatoren og det ender som nævnt i topstykket. Jeg har stået og kigget på karburatoren for at finde den justeringsskrue som du (Morten) omtaler. På flg homepage er et fotografi af en 40mm DRLA med numre på justeringsskruerne. På mine karburatorer er skrue #7 (air bypass screw) ikke justerbar - dvs der er en fastindstilling. Hvad med blandingsskruen hvordan skal den stå ? hvordan justere man den?

link: http://www.chez.com/westfalia/dellorto.html
-------------------------------------------
Vh. Allan
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
Luftskruen er no.3 (en på hver karb)
no.7 skal du absolut ikke skrue på..
tomgangsblandingsskruerne no.8 kan du starte med at skrue helt ind og 2½ omgang ud (alle 4 sføli)

hvis benzinen bare fosser ned i indsuget, er nåleventilen død eller svømmerhøjden forkert
[img:053c26153d]http://www.chez.com/westfalia/images/dellorto_desc.jpg[/img:053c26153d]
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Milton Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Cool Morten !

Jeg går på værkstedet i morgen for at justere karburatorene og se om ikke jeg kan få "dyret" startet.

Hvis jeg får brug for nye nåleventiler, ved du så hvor jeg kan købe dem ?

Har du i øvrigt tid til at skifte motoren og montere en AT gearkasse, nyeligen hjembragt fra Sverige, i min 1303 ?
-------------------------------------------
Vh. Allan
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej Milton

Hvis du kan bruge 2 brugte nåleventiler, så har jeg et par stykker du kan prøve med. Jeg renoverede mine dellortoer med rebuild kits, og har derfor et sæt nåleventiler til overs.. de er brugte men ok!

Jeg Har også venturier og lidt dyser, hvis du kommer til at mangle....??!!

Hvad venturier kører du med ? jeg skal have fat i 36mm, og har pt 32 og 34mm jeg kan bytte med.

Hvis det endelig skal være helt 100%.. så har jeg også kontakt til en italiener der sælger billige reservedele, rebuildkits osv. til weber og dellortoer.

nåleventilerne kan du få.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis der kommer så meget benzin som du beskriver, kan du ikke tørne motoren.
Der skal ikke komme benzin hele tiden. Prøv nu at se om ikke en af dine nåleventiler bare skal renses. Det plejer at kunne løses. Men Dellortoer kan ire så frygteligt indeni.
Det er ikke et indstillingsproblem, hvis din motor bliver fyldt op med benzin, det er en mekanisk fejl et sted.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg blander mig lige...
Husk at skifte olien før du starter, den er nok fuld af benzin. Tag tændrørene ud og blæs med trykluft (no smoking ) og giv den en skvis olie i tændrørshullet, der er 0 smøring hvis du har benzin i cylindrene.
.. Bare for en sikkerheds skyld..
-------------------------------------------
(permalink) Milton Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, så startede den sku. Jeg skruede manifolder og karburatorerne af og blæste alle dyser og justerede dem som Morten havde beskrevet.

Så checkede jeg lige tændingen igen og så at jeg havde byttet om på polerne på tændspolen :oops: Jeg drejede også lige strømfordeleren et nøk med uret for at sikre at den ikke var stillet for tidligt i tændingen.

For at sikre lidt eksplosion (jeg er jo kemiker 8) ) brugte jeg lidt Motorstart - det lugter umiskendeligt af ether og det virker !

Brum brum På med høreværnene og så stod den ellers der og kørte i fin stil. Nu skal så indstalleres sammen med en "ny"gearkasse fra en 1303S med længere udveksling.

Tak for hjælpen til alle.
-------------------------------------------
Vh. Allan

Reply

You must log in to post.